Gå till innehåll

psatiw - Full Tilt SH NLT200

Recommended Posts

Postad
Det är inte direkt något argument. Låt säga att du får en gåva och blir erbjuden att välja mellan 80 SEK och 100 SEK. Väljer du 80 SEK bara för att det också är ganska sjyst?

Med bra table selection så är det nog inte så stor skillnad. Det var nog mer det jag ville säga.

• Svars 459
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

OK, ärligt, jag måste ge upp whinandet. Jag mår illa när jag själv läser det.

Jag ska på skiten igen, imorgon förhoppningsvis, sen får det visa sig om jag är vinnande eller inte eftersom. Jag ska spela så bra jag kan och skita i de kortsiktiga resultaten, och jag ska skita i att tilta över eller bry mig om shortstackfiskar eller tomtar som får dra ut.

Kul för övrigt att det finns intresse för det som skrivs. Tack.

:blank:

För att tillföra något vettigt undrar jag varför du spelar på FullTilt egentligen. Av det jag spelat så är borden på många nivåer hårdare än på någon annan sajt. Om det är möjligt så kika på Ongame, exempelvis en särskild svensk sajt, där du har fina bananslantar samt sjukt lätta bord (SH är 5-max dock).

Det finns några anledningar till Full Tilt. De främsta är den stora mängden bord/action, att det går att datamina och att det var bra att föra över pengar dit. Jag kommer bli kvar där, känner jag nu. Jag har ingen lust att lämna en site jag egentligen gillar (nya layoten och spelfeelingen tycker jag är riktigt najs nu) för att spelarna skulle vara marginellt bättre överlag (jag spelar ju trots allt inte främst för pengarna, utan för utmaningen att se hur högt upp jag kan gå) och för att jag haft en bad-streak ett tag. Jag tror på att man "jobbar" sig ur dem, inte på massa strul med att byta och sånt. Tack ändå för tipset!

Varför ställer du inte pre i KK-handen?

Var det korta eff. stackar eller? Minns inte handen nu. Antagligen för att få honom att lättare ta ett dåligt beslut om han är fiskig/semi-fiskig.

OK, inga mer äckliga bad-beat/setup-händer alltså, och jag tänkte jag skulle försöka hitta nån semi-intressant hand jag inte postat ännu för att visa den "nya riktningen". Den här kanske?

Fi är en vinnande 20/16/3.4 över ~ 1000 händer. Slår väl oftast om preflop, men nu blev det syn av nån anledning. Spelar nån turn annorlunda? River?

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $149.70

CO: $83

Button: $197

SB: $291.45

Hero: $208

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with J:club: A:diamond:

2 folds, Button raises to $7, SB folds, Hero calls.

Flop: J:diamond: Q:diamond: K:spade: ($15, 2 players)

Hero checks, Button bets $10, Hero calls.

Turn: J:heart: ($35, 2 players)

Hero checks, Button bets $22, Hero calls.

River: 7:spade: ($79, 2 players)

Hero ?

Postad

Stack sizes:

UTG: $149.70

CO: $83

Button: $197

SB: $291.45

Hero: $208

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with J:club: A:diamond:

2 folds, Button raises to $7, SB folds, Hero calls.

Flop: J:diamond: Q:diamond: K:spade: ($15, 2 players)

Hero checks, Button bets $10, Hero calls.

Turn: J:heart: ($35, 2 players)

Hero checks, Button bets $22, Hero calls.

River: 7:spade: ($79, 2 players)

Hero ?

River skulle jag föredra en bet. Det blir alldeles för lätt för AK/KQ eller andra möjliga händer att checka ner annars.

Och fold vid omslag.

Postad
River skulle jag föredra en bet. Det blir alldeles för lätt för AK/KQ eller andra möjliga händer att checka ner annars.

Och fold vid omslag.

Mmm, kände ganska direkt efter att jag postat den att den nog är något av en no-brainer, men jag lät den ligga kvar. Jag tycker också det är ett solklart bet. Jag bettade 54 har jag för mig, och fick steksyn av AT. Ska se om jag kan hinna spela nån session ikväll och försöka hitta nån intressant hand på riktigt.

Fortsätt för all del. Är dåligt med whine i dagboksdelen nu när Djens inte uppdaterar lika ofta. :)

Hahaha, so, you a whine-fetish, sir? ;) Jag kanske kan skriva ner hela decembers whine i en textfil och skicka till dig bara, så du har nåt att stimuleras av i helgen?

Ska iaf bjuda på en till halvrolig "weak-tight-is-da-shit"-hand från förra sessionen, som jag hade glömt bort.

Full Tilt Poker

5 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $184.90

CO: $170.40

Hero: $240.95

SB: $205.75

BB: $113

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with 7:diamond: 7:heart:

UTG folds, CO raises to $6, Hero calls, 2 folds.

Flop: 6:heart: 3:diamond: 9:heart: ($15, 2 players)

CO checks, Hero bets $11, CO calls.

Turn: Q:heart: ($37, 2 players)

CO checks, Hero checks.

River: 4:spade: ($37, 2 players)

CO bets $8, Hero raises to $54

CO has 15 seconds left to act

CO: "u took forever and then raised"

CO: "i got a flush man"

CO is sitting out

CO has timed out

CO folds

Uncalled bets: $46 returned to Hero.

Hero mucks.

Results:

Final pot: $53

Jag trodde han skämtade, och var tvungen att fråga honom i chatten sen, och killen var helt allvarlig. "A low flush", sa han.

Postad
Jag ska på skiten igen, imorgon förhoppningsvis, sen får det visa sig om jag är vinnande eller inte eftersom. Jag ska spela så bra jag kan och skita i de kortsiktiga resultaten, och jag ska skita i att tilta över eller bry mig om shortstackfiskar eller tomtar som får dra ut.

Alltså, hur många BI har du backat? Jag läste en tråd på 2+2 där flera av de allra bästa (i världen!?) på NL SH påstod att de backat 30 BI flera ggr under sina karriärer. Det var killar som Samo, BLD etc., världsklasspelare alltså. Själv hade jag en sjuk period i somras då jag backade 20 BI. Har en ganska fin rusch nu å andra sidan så det jämnar ut sig...

Postad
Good read...

Höjer du för värde där?

Syn eller fold för mig där. Troligen syn.

Omslag är generellt bättre i det där läget imo. Det är garanterat inte en värderaise från Psatiws sida. Grejen är att det är så otroligt att han skulle ha färg där givet hans betstorlek på river och därför bör vi raisa river ifall vi vill spela vidare för att få honom att släppa en nia(hans troligaste hand), alternativt en Q. Det troligaste draget sitter ju på turn så det kommer nog inte vara en bluff från motståndarens sida särskilt ofta.

EDIT: Doh, tyckte det var Psatiw som slog upp preflop. Det gör ju att det lutar lite mer åt en syn iofs. Jag blev lite kluven nu..

Postad
U serious?

Nej, glömde "ironiprickarna" innan ?. Förstår nog att han vill få fi att släppa en 9a eller en Q. Frågan är vad som är mest EV att syna eller höja för att få bort bättre händer? Nu lade ju fi en färg ofattbart nog så mot denna fi var det således EV+ att höja...

Postad
Good read...

Höjer du för värde där?

Syn eller fold för mig där. Troligen syn.

Nja, jag slår ju om för att hans linje så mycket indikerar en hand som svag och han vill ta till en billig showdown, och min linje samtidigt funkar så bra in på flushen. Jag tror han har nån typ av K9/A9 eller 77/TT hand där ganska ofta, som han inte vill ha omslag på på floppen, när han bara checksynar den. Sen när han stoppbettar river sådär kände jag mig ännu säkrare på att min hand inte skulle stå, och att det var ett bra läge att ta potten ifrån honom. Att riverkortet är kordinerat med floppen och med en "typisk" synhand på knappen var ännu en anledning till att jag trodde att jag kunde reppa nåt riktigt starkt. Och det funkade ju - även om jag nu inte fattar hur han kan folda flushen där, eftersom jag skulle värdebettat en straight typ likadant. :) Personligen skulle jag typ "aldrig" syna ett sånt där bet, antingen slår jag om och försöker få honom av handen, eller foldar.

Alltså, hur många BI har du backat? Jag läste en tråd på 2+2 där flera av de allra bästa (i världen!?) på NL SH påstod att de backat 30 BI flera ggr under sina karriärer. Det var killar som Samo, BLD etc., världsklasspelare alltså.

Jag gör som sagt allt jag kan för att inte titta på resultaten alls, men jag skulle tippa att de flesta av de kanske 8-10 ink jag tog de första speldagarna är försvunna. Som sagt, jag vet att det är ganska normalt, och större svängningar än så, och jag ska verkligen sluta whina om det, som jag skrev igår. Tack för uppmuntran!

Postad

Spelade två korta sessioner idag, men spelade tyvärr rätt mycket utan inspiration. Plussade marginellt iaf, tror jag. Ett halvt till ett ink kanske.

Två nästan identiska händer ikväll, som det kanske kan finnas intresse att diskutera kring. Det sjuka med dem är att inte bara ursprungshöjaren i båda är samma spelare, utan dessutom killen som 3-bettar, och jag har samma hand båda gångerna.

Båda fi har runt 20/14 typ, men killen som slår om är ganska tight ur position har jag märkt, och dessutom riktigt jobbigt aggro postflop. Har dock spelat för lite med honom för att veta om han är bra eller inte. Observera att han slår om emot UTG- och UTG+1-raisar, och inte CO-ditos.

Full Tilt Poker

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $626.65

UTG+1: $184.35

CO: $164.50

Button: $212.50

Hero: $198

BB: $220.10

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with Q:spade: Q:club:

UTG folds, UTG+1 raises to $7, Button raises to $24, Hero ?

Full Tilt Poker

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $197

UTG+1: $211.75

CO: $287.55

Hero: $221.15

SB: $206.85

BB: $27

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with Q:diamond: Q:heart:

UTG raises to $7, UTG+1 folds, CO raises to $24, Hero ?

Postad

Jag antar att det finns argument för både fyrbet och syn, är lite kluven om jag ska vara ärlig. Är sjukt steamad atm så jag ska väl egentligen inte kommentera händer, men jag föredrar nog fyrbeten faktiskt. Mycket för att det suger att vi med en syn bjuder in den ursprunglige höjaren om han har något äckligt litet par eller whatever, vår hand blir ju ganska transparent?

Av någon anledning tenderar jag dock att oftast syna, fråga mig inte varför.

Postad
Jag antar att det finns argument för både fyrbet och syn, är lite kluven om jag ska vara ärlig. Är sjukt steamad atm så jag ska väl egentligen inte kommentera händer, men jag föredrar nog fyrbeten faktiskt. Mycket för att det suger att vi med en syn bjuder in den ursprunglige höjaren om han har något äckligt litet par eller whatever, vår hand blir ju ganska transparent?

Av någon anledning tenderar jag dock att oftast syna, fråga mig inte varför.

Lägger ni om han ställer mot ett 4-bet?

Postad
Lägger ni om han ställer mot ett 4-bet?

Nä, och det är därför som jag är ganska kluven i frågan. Om vi får action mot vår fyrbet kommer vi ju ganska ofta vara uppe mot AA/KK mot en solid spelare. Jag tycker det är en riktigt knepig situation, varken fold, syn eller raise känns rätt liksom.

Postad
ni får ursäkta en low-limit SnG-spelare, men som spelar lite SH då och då, men vad sägs om att slänga in keramiken pre?

//Matte

Visst, om du tror att du vinner mkt keramik istf lite så är det bara att köra.