Gå till innehåll

Skatt?

EL_FishkO

Recommended Posts

Inte för att föregå sajtrepsentantens svar, men en sajtrepsentats svar på denna typ av fråga är på inget sätt något som har betydelse i varken skattenämnd eller annan instans. Dessutom tenderar denna typ av svar att vara biased mot "skattefritt javisst" oavsett hur det ligger till.

Så läs om FTP och skatter i skattegruppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är FTP skattefritt eller ej?

vore bra med svar från sajtrepresentanten :club:

Jag har noterat att Full Tilt har diskuterats i skattetråden. Precis som baller skriver är det i slutändan Skatteverket som säger om det är skattefritt eller ej. Min rekommendation är att du själv skickar en förfrågan till SKV. Kanske kan du använda något av det material som finns i skattetråden som underlag. Men att som sajtrepresentant uttala sig är fel innan dess att SKV gjort sin bedömning.

Med vänliga hälsningar

Full Tilt Poker

Länk till kommentar

Jag har noterat att Full Tilt har diskuterats i skattetråden. Precis som baller skriver är det i slutändan Skatteverket som säger om det är skattefritt eller ej. Min rekommendation är att du själv skickar en förfrågan till SKV. Kanske kan du använda något av det material som finns i skattetråden som underlag. Men att som sajtrepresentant uttala sig är fel innan dess att SKV gjort sin bedömning.

Med vänliga hälsningar

Full Tilt Poker

Jag har redan gjort det. Fick till svar att man skall ta upp inkomsterna för säkerhets skull. Sen skulle Sk®atteverket göra en bedömning om det är skattefritt eller inte. Man ska alltså betala in skatt på sina vinster hos FTP, sen få en bedömning... detta för att inte riskera att åka på straffskatt (ifall Skatteverket gjorde den bedömningen att FTP inte är skattefritt).

Detta var också, ungefär, det svar jag fick då jag mejlade FTP's support. FTP ville inte göra något uttalande då det var omöjligt för dem att kunna all världens skatteregler.

Problemet är att FTP-supporten vägrade uppge vart man hade sitt huvudkontor (som behövs för att göra bedömningen om det är skattefritt eller inte). Var man har sin support, server eller spellicens har absolut inget med saken att göra hurvida om FTP är skattefritt eller inte. Det som är det avgörande är vart FTP har sin bas (där företagsledningen sitter).... men det är ju hemligt.

Skall man våga ha sina pengar hos ett företag som vägrar säga vart företagsledningen finns? Får man ens veta vem som äger företaget eller vem som sitter i ledningen? Förvaras spelarnas pengar i ett särskilt klientmedelskonto, åtskilt från företagets pengar eller inte? (Detta är viktigt att veta ifall FTP skulle konkursa och om spelarna då har separationsrätt av pengarna i konkursen.)

Så, varför all denna hysch-hysch?

Länk till kommentar

Med vänliga hälsningar

Full Tilt Poker

Jag har redan gjort det. Fick till svar att man skall ta upp inkomsterna för säkerhets skull. Sen skulle Sk®atteverket göra en bedömning om det är skattefritt eller inte. Man ska alltså betala in skatt på sina vinster hos FTP, sen få en bedömning... detta för att inte riskera att åka på straffskatt (ifall Skatteverket gjorde den bedömningen att FTP inte är skattefritt).

Detta var också, ungefär, det svar jag fick då jag mejlade FTP's support. FTP ville inte göra något uttalande då det var omöjligt för dem att kunna all världens skatteregler.

Problemet är att FTP-supporten vägrade uppge vart man hade sitt huvudkontor (som behövs för att göra bedömningen om det är skattefritt eller inte). Var man har sin support, server eller spellicens har absolut inget med saken att göra hurvida om FTP är skattefritt eller inte. Det som är det avgörande är vart FTP har sin bas (där företagsledningen sitter).... men det är ju hemligt.

Skall man våga ha sina pengar hos ett företag som vägrar säga vart företagsledningen finns? Får man ens veta vem som äger företaget eller vem som sitter i ledningen? Förvaras spelarnas pengar i ett särskilt klientmedelskonto, åtskilt från företagets pengar eller inte? (Detta är viktigt att veta ifall FTP skulle konkursa och om spelarna då har separationsrätt av pengarna i konkursen.)

Så, varför all denna hysch-hysch?

Ja, vore kul att få veta!

Länk till kommentar

Pengarna förvaras i ett företag som heter Obol Investment.

Trots allt stor komik :lol:

okej, jag fattar inte, someone plz explain? :?:oops:

Du var inte den enda som inte fattade. Så imorse då jag läste gårdagens Sportbladet, som låg kastad i tunnelbanan, ramlade poletten ner.

Ni får inte skämta om saker som vi utbölingar inte har en sportslig chans att förstå! :?

Jag noterar också att FullTilts sajterepresentant inte kommenterat tråden efter mitt inlägg. (detta trots att han är här dagligen) Hur skall man tolka detta? Finns det någon sanning i "Obolskämtet"?

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

*BUMP*

Ska vi en gång för alla slå fast att FullTiltPoker inte är skattefritt då?

Saxat från en pressrelease:

"Full Tilt Poker™ software was developed by TiltWare LLC, a software development and licensing company based in Los Angeles, California and licensed to Kolyma Corporation, A.V.V. which is regulated and licensed by the Kahnawake Gaming Commission in Canada."

Någon som ännu hävdar att FullTiltPoker är skattefritt? Baller? Myssion? Sajtrepresentanten?

Länk till kommentar

Va? Jag läser det du har strukit under och det som står ändrar inte skattefriheten. Läs i skattetråden för vad som definierar skattefrihet, det är inte var licensen är utfärdad, det är inte var mjukvaran är utvecklad heller för den delen. Menar du att deras pressrelease hävdar att spelen anordnas och arrangeras från Californien, USA??? I så fall kommer någon sitta i finkan mycke snart och det är inte jag.

Nu spelar det iNGEN roll vad varken jag, Myssion eller någon sajtrepsentant tycker eller tror eftersom Skatteverket hävdar att sajter som anordnar spel från "utomeuropeiska länderna och territorierna" skall beskattas. Och det är de som sätter de sk reglerna, vill man pröva detta eller tycker något annat får man ta upp sitt ärrende i skattenämnd eller högre instans.

Länk till kommentar

• 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 7 months later...