Gå till innehåll

NLT - Sviten, A5 blir tvåpar på turn. Femman står?

Recommended Posts

Postad

NLT Sviten en lördagnatt, jag har typ 4-5000 och täcker Fi som har runt 3000 när handen börjar, kanske lite mindre. Spelet är då alltså det smått legendariska 10/10 på Sviten - spelet där diverse andra Fruängenbor tar upp 10 lax och bustar på ett par timmar (hint: oxe!). Jag har haft bra klonk hittills och blandat sköna klonkar med skönt spel. Fi har backat en del sen jag satte mig ner.

I denna hand är det dubbla övermörkar, Fi sitter på första övermörken och jag på andra. Övermörkarna innebär alltså att det är 10-10-20-40 i blinds.

Har spelat en större pott mot Fi och ett gäng mindre. Den potten synade jag ett bet från Fi på A5x-bord på floppen (låg färgdrag ute). På en blank turn betade Fi 200, jag anade svaghet och slog om till 700. Fi steksynade. River kom en tia och gick check-check, femman stod.

Preflop:

Två foldar, en spelare i LP limpar, båda mörkarna limpar.

Fi slår upp det till 160.

Jag synar med A5. En syn jag vanligtvis inte tar, men jag har position.

LP-spelaren synar, liksom båda mörkarna.

Flop: (Pott: 900)

:Kg::6s::5h:

SB - check.

BB - check.

Fi - check.

Här utvärderar jag situationen ett tag och betar 600 i ett försök att plocka upp potten här och nu.

LP - fold.

SB - fold.

BB - fold.

Fi - steker rätt länge innan han synar.

Turn: (Pott: 2100)

:Kg::6s::5h::As:

Fi - check.

Jag - ställer Fi all-in för ca 2000.

Fi börjar steka. Efter ett tag börjar jag taktfast skandera "Femman står. Femman står. Femman står". Bison joinar in i talkören. "Femman står" ekar över cashgamerummet.

Well played?

Postad
Finns det någon hand du är rädd för?

Är inte en check på sin plats för att visa svaghet?

Allin på river istället?

Inte direkt faktiskt. Skulle väl vara en slowplayad 66 med en liten risk för KK kanske, men de händerna betalar jag av. AK t.ex. finns inte på kartan, knappast AA heller. Han han KK/66 så är det ju bara en colddeck, men då hade han ju knappast stekt efter att jag ställer...

Jag ställer alltså såklart för värde och hoppas få syn av en sämre, samtidigt är min hand lite för svag för att slowplaya och dega in på river med, desutom så får jag nog fler syner på turn än på river. Min image är såklart som vanligt slaskparrebluffaralltidochharaldrig en hand, kanske borde ha tillagt det tidigare.

Postad

Orka kommentera en hand full av ljug. Är du ens säker på att du hade tvåparet, att inte turn var J eller nåt?

Jag har haft bra klonk hittills och blandat sköna klonkar med skönt mycket tur i rätt lägen.

Jag synar med A5. En syn jag vanligtvis inte tar, jag raisar den för värde 99 ggr av 100 här, men nu blev det fel.

FYP

Om man trots de allvarliga faktabristerna ändå ska ge sig på att kommentera den tycker jag att den är ganska ointressant, men med lite tur råkade du den här gången spela den bra.