Gå till innehåll

NLT - SH, AA mot checkraise på turn


Bogust

Recommended Posts

Tjo!

 

Här kommer en hand jag hade problem med nyss, den utspelade sig på NL100 på WorldPx. FI i handen har spelat ganska löst och gjort en del tveksamma syner, tycker inte han ser ut som någon vinnande spelare.

 

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 73763969

NL $100 Texas Hold'em (No Limit) - 16:24:52 24-11-2006 ET

Table 'Progressive (6 Max)', 6 seats max, Real money

Seat 0 is the button. Small Blind $0.50, Big Blind $1

Note: seat IDs range from 0 to 5

Seat 0 (playing) : Bogust, amount $96.70, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $142.10, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (sitOut) : Player 2, amount $86.70, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $78.55, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $80, amount bet $0, penalty (None)

Seat 5 (playing) : Player 5, amount $127.85, amount bet $0, penalty (None)

Player 1: Small Blind ($0.50)

Player 3: Big Blind ($1)

 

** Dealing Down Cards **

 

Dealt to Bogust: [Ah, Ad] --- Standard 4bb raise med raketerna, FI (som jag täcker) synar från BB.

Player 5: Fold

Bogust: Raise ($4)

Player 1: Fold

Player 3: Call ($3)

 

** Dealing Flop **

 

Community cards: [4s, 5s, 2h] --- Låg flopp med både steg och färgdrag. Betar ut kring pott. FI synar.

Player 3: Check ($0)

Bogust: Bet ($7)

Player 3: Call ($7)

 

** Dealing Turn **

 

Community cards: [8c] --- Om FI har synat med stegdraget har han nu fyllt sin stege. Annars ser jag inget som kan ha förbättrat hans hand. FI checkar och jag väljer att beta ut lite under pottens storlek. Jag kan väl få syn av sämre händer med det betet?

Player 3: Check ($0)

Bogust: Bet ($17)

Player 3: Raise ($34) --- Nu blev jag checkraisad! Kan det betyda en stege eller kanske set t.o.m? Tror iofs han hade raisat redan på floppen med set, fast det är inte alls säkert.

 

Bogust: ??? Hur gör vi här då? Folda eller trycka in? Känns som att jag ändå måste in med allt om jag bara väljer att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är så slagen att det är löjligt. :)

 

Ska du betta turn gillar jag storleken på betten (eller iaf att du bettar närmare pott än halvpott), men att han minraisar ett pottbet som bluff finns typ inte. Däremot tror jag spontant att du gör bättre att checka bakom på turn från första början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är så slagen att det är löjligt. :)

 

Ska du betta turn gillar jag storleken på betten (eller iaf att du bettar närmare pott än halvpott), men att han minraisar ett pottbet som bluff finns typ inte. Däremot tror jag spontant att du gör bättre att checka bakom på turn från första början.

 

Ojdå, de var hårda ord :P

 

Mjo, men med tanke på att han är ganska lös så känns det som att han kan syna ett bet på turnen med många överpar som jag då slår. Hade planerat att få en check till rivern om han bara synat men det gick ju inte riktigt så :)

 

Hur stort bet hade du synat på rivern då om vi checkat turnen å han sen bettat ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, de var hårda ord :P

 

Va? Var det? :) Jag sa bara att jag tror du är slagen där väldigt väldigt ofta och att jag hellre checkar turn. Jag skrev ju t.o.m att jag gillade storleksordningen på bettet.

 

Mjo, men med tanke på att han är ganska lös så känns det som att han kan syna ett bet på turnen med många överpar som jag då slår. Hade planerat att få en check till rivern om han bara synat men det gick ju inte riktigt så :)

 

Om vi kommer hata en CR och samtidigt planerar att checka bakom på river om vi får en syn, då finns det väldigt många anledningar till att det ofta (som här) är bättre att checka turn och betta/checka river. (Det finns andra semi-bra anledningar till att göra tvärtom också, men de är mycket svagare och färre). Jag orkar inte skriva hela resonemangen just nu, men kort sagt så kompenserar bluffvärde på river argumentet att "vi får inte ge frikort" och kombinerat med att vi kommer billigare undan när vi är duktigt slagna och att vi balanserar alla gånger vi kommer CB:a och checkfolda senare gator tomma så är en check på turn här att föredra nästan jämt, tror jag.

 

Hur stort bet hade du synat på rivern då om vi checkat turnen å han sen bettat ut?

 

Beror på vad som landade förstås. Om den totalblankar synar jag nog ett rätt stort bet. Om den semiblankar ett lite mindre och om brädan blir tokäcklig ytterligare mindre, ända ner till "väldigt litet" kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...