Gå till innehåll

FL - Betta turn i limit


MacDaddy

Recommended Posts

Hur gör ni i limit, bettar ni turn tomma där?

Kan knappt erinra mig om att ngn foldat just på den gatan HU i en pott. Antingen foldar de flop lr så synar de ner. Spelar low limit på prima. Den handen jag förlorat mest med är just AKs och AK.

 

Spelar den så här just nu:

-Reraisar preflop, bettar flop, bett turn både i position o ur position o sen checkar jag river i position o check-callar river ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det HU kan det vara lönt att skjuta ett sista desperat skott även efter rivern, så uppfattar jag det men visst, man ska väl ha lite koll på om killen kan lägga sig på rivern eller om han alltid synar ner.... vissa släpper ju låga par efter rivern, konstigt nog fastän dom har synat hela vägen fram dit..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Självklart bettar jag turn tom, det är där spelet börjar på riktigt i FL, med dubbla bets (BB istället för SB). Skall vara en riktig jävlig bräda och ett par fi's för att jag skall banga bet tom på turn. En tumregel någon sade för ett tag sedan var att beta om inte överkorten på brädet och antal fi's i potten översteg antalet fingrar på ena handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tumregel någon sade för ett tag sedan var att beta om inte överkorten på brädet och antal fi's i potten översteg antalet fingrar på ena handen.

Men överkort är ju bra om man ska jaga ut folk. På A-höga bräden ska man vara försiktig för folk spelar alla A. Men kunghöga floppar är ju världens bästa blufflägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...