Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

De där är mycket pengar, 10k back 12k upp, sjukt ju..

 

en kul fråga, vet dina föräldrar om att en dålig pokerdag kan

resultera i att du förlorar 100 000sek svenska..

 

ja vågar knappt nämna att 1k sek förlorade en dålig kväll

 

Jo det vet hon om hehe Man får lite schock-miner då och då men hon börjar väl vänja sig antar jag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte kunna luta sig tillbaka och njuta av behaget av att ha vunnit 10-20 inköp i en stöt? Jag har svårt att se att någon är lika hungrig efter en sådan rush. Givetvis är alla olika, men generellt sett är det så.

 

De andra runt bordet är tiltade/värdelösa och kanske vill ge dig mer pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte kunna luta sig tillbaka och njuta av behaget av att ha vunnit 10-20 inköp i en stöt? Jag har svårt att se att någon är lika hungrig efter en sådan rush. Givetvis är alla olika, men generellt sett är det så.

Det där är ju resultatorienterad smörja. Vadå "hungrig"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De andra runt bordet är tiltade/värdelösa och kanske vill ge dig mer pengar?

 

Jag säger inte att svaret är helt entydigt, vissa kan säkert ha fördel.

 

I detta fallet visade det sig vara en nackdel, och det tror jag att det är i majoriteten av fall. För att inte tala om den själsliga belöningen och odödlighetskänslan förknippat med att kunna njuta av den framgången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ju resultatorienterad smörja. Vadå "hungrig"?

 

För mig är stora framgångar, bland annat, förknippat med en belåtenhetskänsla, ungefär som på samma sätt ett fotbollslag som gör 3-0 i första sällan följer upp det i andra.

 

Då pausar jag hellre och gör 3-0 i en ny första.

 

Det är bara att gratulera (?) om du helt kan bortse från dina resultat när du spelar. Det borde göra dig mer eller mindre immun mot tilt och andra otrevligheter som gemene pokerspelare kan tänkas stå inför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en viss highstakesspelare sa en gång, (en hsp-deltagare, minns inte exakt vem.) att det största felet rookies gör är att sluta för tidigt då det går bra och inte sluta då det går dåligt.

rid vågen tills de vänder liksom,.. o ge dig efter ett par inköp back på utdragningar... brukar sällan "lösa sig" menade han på...

 

personligen har jag lite kör på tills de ryker och det börjar komma motgångar eller om jag startar upp dåligt tills jag är en beskedlig summa plus, börjar jag backa rätt ut från start ger jag mig inte heller tills jag e åtminstone even eller back 4 inköp och känner att de är lönlöst.. men spelar man mot tiltade spelare är de ju idiotiskt ge sig för utköpen ska ju inte fortsätta i all evighet, och inte heller fiskspelet....

 

e nåt häftigt mellanting där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starkt av dig å kunna sluta efter att ha droppat 8 (?) buyins på en halvtimme lol...

 

Vi kommer nog mötas en del i fortsättningen på Party 10/20 om du fortsätter spela där... verkar va mkt action numera även om det är mest regulars =)

 

Lycka till iaf 8-)

 

Hehe borde kanske slutat lite tidigare ändå. Även om det mestadels berodde på utdragningar så var det nog en hel del dåliga spel där emellan också.

 

Tycker du kan hänga kvar på Prima, behöver inte fler hajar vid borden ;)

Vet inte om jag bara fått för mig det för att det går bra men det känns som att det är lite sämre motstånd på Party. På NL1000 är det fullt av fisk känns det som.

Lycka till du med iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha haller med cashville. hur gar det till?? :-) vilka stats har du?

 

gl.

 

Ty!

 

Har ingen aning om vilka stats jag håller nu. Lösare än på sistone iaf. kan jag säga. Kör utan PT på Party.Iaf. så är det många Bluff-gubbar där ute som bara måste synas ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man mår fruktansvärt dåligt av att tappa ett storplus ner till noll så kan det va värt att sluta när man hittat plusset..

 

jag själv kan bli mycket om inte extremt tiltad av att tappa ett stort plus.. då tar jag hellre smällen dagen efter och spelar otiltad vilket är mer +ev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en viss highstakesspelare sa en gång, (en hsp-deltagare, minns inte exakt vem.) att det största felet rookies gör är att sluta för tidigt då det går bra och inte sluta då det går dåligt.

rid vågen tills de vänder liksom,.. o ge dig efter ett par inköp back på utdragningar... brukar sällan "lösa sig" menade han på...

 

personligen har jag lite kör på tills de ryker och det börjar komma motgångar eller om jag startar upp dåligt tills jag är en beskedlig summa plus, börjar jag backa rätt ut från start ger jag mig inte heller tills jag e åtminstone even eller back 4 inköp och känner att de är lönlöst.. men spelar man mot tiltade spelare är de ju idiotiskt ge sig för utköpen ska ju inte fortsätta i all evighet, och inte heller fiskspelet....

 

e nåt häftigt mellanting där

 

Att fortsätta när det går bra och sluta när det går dåligt. Det stämmer ju till 100%. Bara att tänka logiskt.

Som min thailändska tjej säger: Why not "cha cha"(ta det lugnt) eller why not stop? Hon hittar dom kommentarerna VARJE gång jag berättar hur det har sväng under sessionen.

Varför sluuuuuutar du inte när du ligger som mest pluss?

Hur ska man nånsin kunna räkna ut när man ligger som mest pluss? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför man inte slutar när man är $20k upp. Det är ju givet att tappet kommer snart av ett eller annat skäl.

 

han spelar ju på en sajt med rakeback. Om han spelar några timmar extra får han mera dollar efter månadens slut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man först vinner 100K och sedan förlorar 101K så ställs frågan "Varför slutade du inte när du låg plus?" med tonen som om man vore korkad. Däremot så ställs aldrig frågan till någon som vunnit 200K "Varför slutade du inte när du låg plus 100K, jävla åsnehuve?!".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man först vinner 100K och sedan förlorar 101K så ställs frågan "Varför slutade du inte när du låg plus?" med tonen som om man vore korkad. Däremot så ställs aldrig frågan till någon som vunnit 200K "Varför slutade du inte när du låg plus 100K, jävla åsnehuve?!".

Spot on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...