Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Tack för alla glada kommentarer!

Gått riktigt trögt nu ett tag, pendlat mellan 100% och 66% av rullen nu (för att säga det snyggt utan att nämna siffror :P ) sista tiden, ett bra tag.. ligger nu på botten, alltså 66%.. Shortstackar/fullstackar NL€2k - $50/100 på Prima, Ipoker och Betfair mest.. får ta det lite lugnt igen.. känner att jag har en del edge men klantar med jättejämna mellanrum till det pga av tilt och trötthet och jag blir alltså ingen vinnande spelare...

SKA SKÄRPA TILL MIG NU!

Nu har jag tänkt ta en helg i Amsterdam med tjejen och en polare och bara koppla av igen, behöver lite meditation..

Har precis sålt hunden som vi införskaffade för 2 månader sen pga av våra sjuka sovtider och svårigheter med att få honom rumsren.. blir en syssla mindre iaf som bör minska stressen lite. Fullt upp annars...Därför blir det trångt med utrymme för att skriva här.. Måste ju även hinna spela :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några tankar att dela med dig av kring de upplagda händerna? Är det bara tilt, eller finns det mer bakom? Skulle vara oerhört intressant att höra från dig.

 

Du menar T5s-handen antar jag!?

Till att börja med, såklart lite tilt hehe Svårt att spela den handen med +EV mot duktiga spelare.. Men hade pos och gillar att ta syn/försvara blindsen med sämre händer då och då för att få en större range. Tycker väl inte jag spelar handen dåligt egentligen förutom pushen på river. Pusha turn kan ju va en möjlighet att få av honom en del händer som tex QQ men hade svårt att sätta han på det. Han gjorde det snyggt som sagt. Det lyser ju värdebet och om det nu är det kan han väl knappt folda för så lite till, men jag vet inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla glada kommentarer!

Gått riktigt trögt nu ett tag, pendlat mellan 100% och 66% av rullen nu (för att säga det snyggt utan att nämna siffror :P ) sista tiden, ett bra tag.. ligger nu på botten, alltså 66%.. Shortstackar/fullstackar NL€2k - $50/100 på Prima, Ipoker och Betfair mest.. får ta det lite lugnt igen.. känner att jag har en del edge men klantar med jättejämna mellanrum till det pga av tilt och trötthet och jag blir alltså ingen vinnande spelare...

SKA SKÄRPA TILL MIG NU!

Nu har jag tänkt ta en helg i Amsterdam med tjejen och en polare och bara koppla av igen, behöver lite meditation..

Har precis sålt hunden som vi införskaffade för 2 månader sen pga av våra sjuka sovtider och svårigheter med att få honom rumsren.. blir en syssla mindre iaf som bör minska stressen lite. Fullt upp annars...Därför blir det trångt med utrymme för att skriva här.. Måste ju även hinna spela :)

 

Visste ni inte om era sjuka sovtider innan ni skaffade "leksaken"... Hrmm, förlåt - HUNDEN? Stackars hundar som får fladdra fram och tillbaka pga folk som inte planerar sina köp. Skaffa aldrig en hund igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper inte mkt pokertidningar så jag har ingen aning, vad stod det som fick dig att tro att det var om mig? :)

 

 

Förlåt så mkt! Nej! Jag trodde faktiskt vi kunde klara av att ha hund i lägenhet, jag skulle aldrig ha lagt det arbete jag ändå gjort på honom annars och det tog VERKLIGEN emot att lämna ifrån oss honom, men nu vet vi att han får det bättre med en hundvan familj på landet som är ute och går mkt. Lite trist att diskutera här men kände att jag kan svara iaf. Jo, jag bryr mig om hunden, som fortfarande är valp och kan flyttas på utan större problem efter vad jag har hört. Man gör sina misstag men det är väl så man utvecklas!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper inte mkt pokertidningar så jag har ingen aning, vad stod det som fick dig att tro att det var om mig? :)

 

 

Förlåt så mkt! Nej! Jag trodde faktiskt vi kunde klara av att ha hund i lägenhet, jag skulle aldrig ha lagt det arbete jag ändå gjort på honom annars och det tog VERKLIGEN emot att lämna ifrån oss honom, men nu vet vi att han får det bättre med en hundvan familj på landet som är ute och går mkt. Lite trist att diskutera här men kände att jag kan svara iaf. Jo, jag bryr mig om hunden, som fortfarande är valp och kan flyttas på utan större problem efter vad jag har hört. Man gör sina misstag men det är väl så man utvecklas!?

 

Jag tackar för en vettig förklaring men det är ändå fel att göra som ni och allt för många andra i dag gör. Det är liksom inte en tv man köper utan det är ett liv. Med risk för att bli för djup så är det faktiskt ett liv som är precis lika mkt värt som ditt och mitt om allt inte ställs på sin spets.

 

Det är garanterat inte bra för en valp som har gjort sig hemmastadd hos dig i några månader att flyttas. Det går dock säkert lättare än att flytta en vuxen hund men ändå.

 

Man gör sina misstag ja. Det är utvecklande. Dock så ska inte ett djur behöva komma i kläm. Det är jävligt onödigt. Folk som skaffar hund är allmänt för lata och tror att det är lätt. Det är det inte. Det krävs ett hästjobb för att få det att fungera. DET måste man räkna med. Det är lite därför som jag reagerade. Hundar behandlas oerhört illa och oansvarigt av många i dag. DET ÄR DOCK INGET JAG ANGKLAGAR DIG FÖR. Det var bara det faktum som triggade igång mitt djurvänshjärta när jag läste ditt inlägg.

 

Du ska dock ha cred för att du fixade till det optimalt för hunden. En familj på landet som förmodligen är jättesnälla. Det kan inte bli bättre. Fint jobbat!

 

Hundkörkort med en väldigt ingående utbildning för att få skaffa sig hund måste införas. Det får gärna kosta en slant också då det avskräcker många som inte är 100% säkra från att ens försöka.

 

MVH (En som inte heller är perfekt eller gör allt rätt)

 

/Suron

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...