bananuz Postad 12 Oktober , 2007 Rapport Postad 12 Oktober , 2007 Vem skulle inte tilta om nissen man blir utslagen av sätter igång så här? http://www.youtube.com/watch?v=K5Rd58Tmoik Han är väl bara 23 eller nåt sånt? Han ser ju verkligen minst dubbelt så gammal ut. Citera
mrdawwe Postad 13 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Hehe En timmes poker ska man väl hinna med innan gästerna kommer. Partypoker och Ipoker ftw! Citera
wheelinho Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Hehe En timmes poker ska man väl hinna med innan gästerna kommer.Partypoker och Ipoker ftw! Kom o donera på Prima ist gl Citera
mrdawwe Postad 13 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2007 Kom o donera på Prima ist gl Hihi imorn kanske! NU skål! Citera
mrdawwe Postad 14 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2007 Kan man va mer oackad?? :shock: :shock: +resultat Citera
jonsapelle Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Lite uppdatering..Jag är from nu avstängd från primas chat och årets skönaste värde bet har ju st uspelat sig.. Fattar inte att han tar synen, jag har inte spelat speciellt muppigt. ** Game ID 1416967048 starting - 2007-05-31 16:21:04 ** Ipiktok [Hold 'em] (3.00|6.00 No Limit - Cash Game) Real Money - zyphun sitting in seat 1 with $435.00 - vfn120 sitting in seat 3 with $1750.50 - kvai sitting in seat 4 with $354.00 [Dealer] - mrdawwe sitting in seat 5 with $1692.85 mrdawwe posted the small blind - $3.00 zyphun posted the big blind - $6.00 ** Dealing card to mrdawwe: , vfn120 folded kvai folded mrdawwe raised - $21.00 zyphun raised - $36.00 mrdawwe raised - $81.00 zyphun called - $81.00 ** Dealing the flop: , , mrdawwe bet - $81.00 zyphun called - $81.00 ** Dealing the turn: mrdawwe checked zyphun checked ** Dealing the river: mrdawwe bet - $324.00 zyphun went all-in - $279.00 mrdawwe shows: , zyphun mucks: mrdawwe wins $880.00 from the main pot End of game 1416967048 varför bettar du då? alltså varför bluffa med showdownvärde? Citera
b0bb4n Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 varför bettar du då? alltså varför bluffa med showdownvärde?Han trodde han hade sämst hand? Så jävla bra showdownvärde har han ju inte där? Citera
Klyka Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Han trodde han hade sämst hand? Så jävla bra showdownvärde har han ju inte där? Du kan ju inte bluffa med alla händer som du inte tror är bästa handen, då slutar det ju med att du bettar alla händer. Och om du ska välja en andel av dina händer att bluffa med så är det de som har sämst SD value, iom att de står att tjäna mest värde på det - de går från värdelösa till bluffvärde. De med SD value förlorar det värdet och får ist bluffvärde - dvs de tjänar mindre på att bluffas. Händer med SD value kan checkas i hopp om att fi checkar bakom, eller check-synas för att inducera en bluff från fi och få värde den vägen. Citera
b0bb4n Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Du kan ju inte bluffa med alla händer som du inte tror är bästa handen, då slutar det ju med att du bettar alla händer. Och om du ska välja en andel av dina händer att bluffa med så är det de som har sämst SD value, iom att de står att tjäna mest värde på det - de går från värdelösa till bluffvärde. De med SD value förlorar det värdet och får ist bluffvärde - dvs de tjänar mindre på att bluffas. Händer med SD value kan checkas i hopp om att fi checkar bakom, eller check-synas för att inducera en bluff från fi och få värde den vägen. Klar man inte alltid kan bluffa bara för att man inte tror man har bäst hand. Förklarade bara varför han bettade river, han bettar ju inte för värde obv. Sen borde inte AJ ha allt för bra showdownvärde där, hade dawwe haft position hade det varit annan sak men ur position blir jobbigt att få en billig showdown. FI lär bluffa och värdebetta rätt tunt där. Citera
Klyka Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Det är klart att SD-värdet är väldigt marginellt, men det är inte det som är det viktiga. Kan han öht extrahera ett värde ur handen som överstiger värdet av tillräckligt många andra händer för att han ska kunna bluffa i rätt frekvens med dessa andra händer så ska han inte bluffa med den. Citera
jonsapelle Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 jå läste inte ordentligt är ju 3bettat pre. men klyka har ju ändå rätt i det ahn säger. dawwe är väl intt den som fodlar en stor del avs in HD mot 3b så måste finnas bättre händer att bluffa med här än AJ. sjukt kul att han fick syn av en sämre hand dock Citera
Supertequila Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Fast han skriver inget om bluff, han säger att han värdebettade. Alltså trodde han sig ha bästa handen av någon anledning. Så diskussionen kring varför han bluffar en hand med SD kan man väl i princip lägga ner, utan mer fråga hur det kommer sig att han trodde att han hade den bästa handen, och att en sämre hand skulle betala ett värdebet! Faktum kvarstår dock att han hade den bästa handen och en sämre hand betalade faktiskt!!! Citera
jonsapelle Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Fast han skriver inget om bluff, han säger att han värdebettade. Alltså trodde han sig ha bästa handen av någon anledning. Så diskussionen kring varför han bluffar en hand med SD kan man väl i princip lägga ner, utan mer fråga hur det kommer sig att han trodde att han hade den bästa handen, och att en sämre hand skulle betala ett värdebet! Faktum kvarstår dock att han hade den bästa handen och en sämre hand betalade faktiskt!!! nej han skriver ju att han inte förstår hru han kan syan då är det väl knappast ett värdebet? Citera
Supertequila Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Han skriver ju "årets skönaste värdebet". Citera
Skumdum Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 eller så skriver han det efter handen eftersom det blir roligare så. Citera
Klyka Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Han skriver ju "årets skönaste värdebet". Och vad mrdawwe kallar sitt bet är relevant för bedömningen på vilket sätt? Mer relevant är det faktum att han inte trodde att han skulle få syn av sämre hand. Citera
kimmo Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Och vad mrdawwe kallar sitt bet är relevant för bedömningen på vilket sätt? Mer relevant är det faktum att han inte trodde att han skulle få syn av sämre hand. Vem har inte på skoj sagt värdebet om en bluff i efterhand när bluffen blev synad av en sämre hand. Får han inte skämta. Citera
Sansrom Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Vem har inte på skoj sagt värdebet om en bluff i efterhand när bluffen blev synad av en sämre hand. Får han inte skämta. Jag citerar all_ur_horses (may he rest in peace) briljanta kommentar: poängen du Citera
jinxad Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 ni sitter ju å tjafsar som små pippifåglar. PF blir bara allt sämre och sämre. hf i thai dawwe å wp i london! Citera
mrdawwe Postad 17 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Det är så att jag lämnar landet för Thailand imorgon och jag har ett litet problem som jag hoppas nån har svaret på. Ang. Neteller. Som bekant kan man ju inte logga in på Neteller när man är utomlands utan att kontot blir spärrat. 1. Går det att logga in på Neteller om man använder sig av en proxyserver, t.ex. Relakks? 2. Går det att ta ut pengar från diverse pokersiter till Neteller och sen sätta in dem på en annan sida från Neteller även fast man befinner sig utomlands? Jag loggar ju inte in under tiden. Citera
jonsapelle Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 kan man inte bara meddela neteller att man kommer lgga in från andra IP? har ingen aning dock. Citera
Prislapp Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Har för mig att jag gjorde en insättning via neteller till NB när jag var i Thailand och det fungerade fint. Via pokersidans sida då enbar alltså. Citera
Fudge Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 E de inte bättre att va på den säkra sidan och be ngn du känner och litar på att sköta uttag/insättningar från Sverige? Så gjorde vi sist i Thai och funkade perfekt! Citera
mrdawwe Postad 18 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Neteller funkar inte i just Thailand.. Tack för råden, kommer nog inte bli några större problem. Citera
stejkliraren Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Neteller funkar inte i just Thailand..Tack för råden, kommer nog inte bli några större problem. En snygg workaround är att ha en dator igång hemma med ett gratis program från www.logmein.com installerat. Då kommer du åt "din" dator från hela världen. Passar mig perfekt, då jag kan lira alla mina klienter från vilken web-kiosk som helst, och säkrare bara skärmbilden kommer över till tex internetcafét. Citera
Recommended Posts