Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Ska göra ett försök att posta handen jag åkte ut på förhand och se om jag kan få några intelligenta approaches på den. :)

 

Jag sitter med 240k vilket är average med 11 pers kvar.

(Att prispengarna gör en jätteskillnad för min rulle kan vi utesluta i den här diskutionen, för att i och med det tycker jag att en checkfold på floppen här blir självklar)

 

Jag limpar 8000 i tidig pos med A5c, tighta ryssen Vladimir, som täcker mig, limpar på knappen (som jag för övrigt slog ut i Monte carlo så han var inte lite nöjd att busta mig :-P)

 

SB completar och BBcheckar. Med ante på 2000 blir det ca 40k i potten postflop.

 

Flop QcTx7c. Checkat till mig och jag bettar ut 30k. Vladimir steksynar och de andra 2 foldar.

 

Turn Ax.

 

Jag checkar och han bettar ganska snabbt ut pott mellan 90-100k och jag sitter där med 200k och vet inte vart jag ska ta vägen. Går allin till slut tråkigt nog. Tänkte knappt efter heller vilket är nog så orutinerat men man lär sig av sina misstag. Han blixtskriker CALL och mardrömmen är ett faktum. Han kastar fram sin KJs, jag drar inte ut och han srpinger och kramar sin tjej i publiken.

 

 

Har inte pratat med många om handen seriöst men fick iaf Rainkhan att förklara hur han hade spelat den. Han hade bettat ut mellan 75-100%pott på turn och synat push. Han tyckte jag skadade mig själv genom att checka.

Något att tänka på är kanske att han inte hade jättelång betänketid innan han började.

 

Nån som håller med honom eller vad tycks det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ska ni ha! :) Ska vara jättenöjd över resultatet då jag t.ex. lyckades dra ut AK med JJ på Kxxflopp när jag var allin första dagen.

 

Åker ner själv med Jane. Vet inte riktigt hur det blir. Vi har tänkt åka runt en del.

 

Grattis Dawwe. Kul och se att du kan åka runt över halva jordklotet och läxa upp dem här kaxiga gamla ryssarna, spanjorerna och amerikanarna som sitter i sina Armanikostymer och röker cigarr. Jag vill se dig vid ett WSOP-finalbord inom de kommande 5 åren :) Kört hårt och lycka till! /CarlDenStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade nog bettat turn och vikt vid omslag. kanske checksynat/checkfoldat men de tror jag nog inte.. men de är ju omöjlig att säga hur en hand ska spelas utan reads och känsla för bordet.

 

Gillar betfold jag med, eller checkfold om han bettar så stort. Antar vi att spelaren är bra här, spelar du ju bara nötflurredraget, kanske har du outs i femman också, men du lär aldrig leda mot en bra spelare här. Kanske betta och hoppas få värde av en sämre hand eller checkfolda imo...

 

Som skuja säger är det naturligtvis svårt utan reads, men mot en bra spelare vill inte jag stacka på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, han är ju skön. Speciellt hans "BULLDOZER".

 

Ah hemskt. Han är det längsta från skön man kan komma. Sen om han är trevlig och normal på sidan om är en annan sak. Men hans beteende kring bordet äcklar mig mer än Tony Gs. Hade rAinKhan slagit ut mig från WSOP och börjar apa sig så hade jag ärligt talat hoppat på han och nitat han. Visst jag hade gjort bort mig rejält men fyfan va skönt det skulle kännas.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah hemskt. Han är det längsta från skön man kan komma. Sen om han är trevlig och normal på sidan om är en annan sak. Men hans beteende kring bordet äcklar mig mer än Tony Gs. Hade rAinKhan slagit ut mig från WSOP och börjar apa sig så hade jag ärligt talat hoppat på han och nitat han. Visst jag hade gjort bort mig rejält men fyfan va skönt det skulle kännas.:-D

 

Känns som att någon har tiltproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...