Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

På lite bättre humör nu. Sitter och lirar. Tog ett sista spontan försök och efter 2h ligger jag +$7,5k för sessionen. OOJ vad skönt det känns!

 

Kan du inte ta en paus o sedan ta en likadan session till eller nått? blir så sjukt orolig för dig när det inte går bra, vet att du inte mår bra av det. Är du hemma o lirar eller hos någon annan? Kram!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte ta en paus o sedan ta en likadan session till eller nått? blir så sjukt orolig för dig när det inte går bra, vet att du inte mår bra av det. Är du hemma o lirar eller hos någon annan? Kram!

 

Jag är hemma och lirar. Jane sliter bort mig när hon ser att det börjar gå för vilt till. :-P

Kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strikt matematiskt så stämmer ju det här, men jag tror inte att det är fullt så enkelt.

 

Dels så tror jag att en överväldigande majoritet har svårt att identifiera lägen när de går från att (i marginella situationer) ta marginellt bra beslut till att ta marginellt dåliga beslut, pga att dom är lite tiltade. Folk vill inte gärna erkänna för sig själva att "minitilten" är tilt, om du hajar vad jag menar.

 

Mer mer viktigt tror jag är att rätt beslut när man förlorar är någonting annat än rätt beslut när man vinner, eftersom ens image nästan alltid är annorlunda. Det här är av flera anledningar svårt att anpassa sig till. Alltså blir det svårare att spela, vilket innebär att ens förväntade win-rate ofta minskar (och kanske t.o.m. förvandlas till negativ win-rate, speciellt i kombination med en eventuell minitilt).

 

Jo jag förstår vad du menar. Good point. Känner själv ganska bra när jag är i det stadiet. Dock kräver det som sagt en del av spelaren att kunna lägga av när man vet att man är påverkad negativt av sina resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja ofc det är mindre krävande live etc men principen kvarstår imo. Och ang. 12h sessioner skulle va värdelöst så undrar jag vad du grundar din teori på? Att koncentrationsnivån sjunker drastiskt efter EN timme? Borde inte alla sessioner avslutas prompt efter 1h då? Läs några artiklar av Caro så kanske du klarar av att se det från fler vinklar. Personligen tycker jag att det tar cirkus 2h innan jag är riktigt inne i borden, sedan pangar jag på i 2-3h till om liret flyter.

 

Finns många toppspelare som kör maratonsessioner online, och det ganska kontinuerligt. Kolla 10/20 och 25/50 borden på stars. Bra exempel på killar som lirar bra mycket längre än 4-5h. Månad ut, månad in.

 

Sen får du gärna kommentera varför det var en löjlig jämförelse? För att dom syns på TV och lirar om större summor? Jämför med h@££inggol då om det blir mer realistiskt. Han spelar ofta på stakes som dawwe nosade på idag.

 

Har du spealt live nån gång? På nätet så spelar man flera bord och det går snabbare, man ser många fler händer i timmen vilken innebär många fler svåra beslut. Du måste ju inse att du inte kan jämföra livespel med spel på nätet.

 

12 timmar session är värdelöst ja, knappast att det finns spelare som sitter och spelar 12h på nätet månad in och månad ut. 4-5 h som max. Lirar man en maraton så ligger inte +Ev i att vinna så massa i BB/100, utan att spela så många händer som möjligt.

 

Att de syns på tv har inget med saken att göra, men att jämföra dawwe med daniel, phil, gus och resten är ju bara löjligt. hade han varit lika duktig som de, tror du inte att han hade lirat lite högre då? Hans br. motsvarar ca 1% av deras (om ens det). Poker består så mycket men än av att bara spela sina händer bra, det är så mycket annat om man ska spela på toppnivå.

 

Jag förstår inte ens varför du säger emot, läs hela hans dagbok, och hitta lite info om h@££inggol så kanske du förstår skillnaden.

 

**obs dawwe har inget emot dig, och jag tror att du kan säkert bli en av de bästa, men du har mer att lära innan du kommer dit. Jag tror nog att du håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du spealt live nån gång? På nätet så spelar man flera bord och det går snabbare, man ser många fler händer i timmen vilken innebär många fler svåra beslut. Du måste ju inse att du inte kan jämföra livespel med spel på nätet.

 

Yes, det har jag. Det jag menade med orginalposten var inte att han kunde addera just 12h extra varje session för att det finns liveproffs som gör det. Det jag menade var att _så länge han själv känner att han klarar av någorlunda A-game_ så kan han fortsätta.

 

12 timmar session är värdelöst ja, knappast att det finns spelare som sitter och spelar 12h på nätet månad in och månad ut. 4-5 h som max. Lirar man en maraton så ligger inte +Ev i att vinna så massa i BB/100, utan att spela så många händer som möjligt.

 

Du tänker på folk som kör ett VIP-race eller liknande. Då letar man antal händer ja. Och jag är fortfarande säker på att det finns regulars som spelar längre än 4h. Det handlar liksom om vad man personligen klarar av. Det finns inte en magisk gräns som säger att man endast klarar 2 bord x 4h.

 

Att de syns på tv har inget med saken att göra, men att jämföra dawwe med daniel, phil, gus och resten är ju bara löjligt. hade han varit lika duktig som de, tror du inte att han hade lirat lite högre då? Hans br. motsvarar ca 1% av deras (om ens det). Poker består så mycket men än av att bara spela sina händer bra, det är så mycket annat om man ska spela på toppnivå.

 

Min jämförelse handlade liksom inte om att dawwe hade samma pokerkunskaper som average pro i biggame. Och om nu jämförelsen SKULLE ha handlat om dessa förhållanden så borde ju allt peka på att dawwe kan klara längre sessioner än medel i ett NL1k game? Jag menar: rulle+skills kontra motståndet på nivån=ability till längre sessioner.

 

Jag förstår inte ens varför du säger emot, läs hela hans dagbok, och hitta lite info om h@££inggol så kanske du förstår skillnaden.

 

Det var mer generellt sagt, med respekt till att dawwe faktiskt ville klara av dessa punkter på egen hand.

 

Ang. fakta om h@£ så av det jag har läst så har även han ett "extremely adictive behavior". Verkar som många av de som går långt inte är några "100 inköp i rullen och 3 buyin stoploss" änglar.

 

**obs dawwe har inget emot dig, och jag tror att du kan säkert bli en av de bästa, men du har mer att lära innan du kommer dit. Jag tror nog att du håller med.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågan e om inte gossen skulle behöva en riktigt lång paus snackar inte 12h nu...

 

Som dapain säger så har din varians varit sinnesjuk. Även om du skulle plussa 50k imorn så haru gigantiska problem män. Du måste rannsaka dig. Lägg ner pokern o gå snacka me en psykolog o fundera ut vafan som trycker. Det är sjukt uppenbart att allt inte står rätt till me dig. Vet själv att det kan svänga rejält men det är e ju sinnesjukt så din varianskurva måste se ut.

 

Du har själv skrivit nånstans att du lever för pokern och det är inte friskt nånstans. Hitta på ngt annat o göra ett tag. Ta me bruden på semester o lev livet!! Skit i att vara i närheten av en dator.

 

Nästa gng. Jag läser ett inlägg från dig hoppas jag verkligen att du börjat planera förändringar o inte samma oh, nu har ja tiltat igen går o sover mår dåligt skiter i det här!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va mycket tjöt det är om tilt/pauser/psykologer och trams varje gång grabben backar 10+ inköp. Det handlar ju förfan bara om varians. Om grabben plussar 10 inköp var tredje session så är det la fan inget konstigt med att backa 10 inköp då och då heller..

Det har du rätt i. Men han har fortfarande problem med spelberoendet och synen på tillvaron. Det är inte normalt att sitta på NL2k med så liten BR och dom swingsen... Ingen kan må bra av det i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...