Gå till innehåll

Ny på forumet, gammal i gemet


Silvers

Recommended Posts

$7k räcker inte till nl600.

Det är klart att det gör, om jag minns rätt så räcker $150 för att spela nl600. Den enda undre gränsen är ju mininköpet. Inse att vad du tror är relevant för vilken nivå man bör spela inte alls är relevant. Det handlar om en personlig bedömning, inget annat.

 

Det är inte förrän en person klargjort sina skattningar av en radda olika faktorer och vad hans eller hennes risktolerans är förrän man kan börja tala om rätt eller fel. Nu är ju säkert inte OP förväntad vinnare på NL600 eller NL400 heller, men det är en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Föresten, vad är fördelarna med bankroll? Jag brukar ta ut pengarna direkt av det jag vunnit och spara cirka 25 % att spela vidare för.

 

Det blir ju besvärligt att hålla reda på hur mycket du har vunnit eller förlorat i längden, om du plockar ut pengar stup i kvarten alltså. För jag antar att du måste sätta in pengar titt som tätt ochså?

 

Gör så här: Peta in whatever, $400 eller $200 på ett pokerkonto. LÅT pengarna ligga där och spela upp de från låga bord, du ska ha råd att tappa fullt inköp många gånger om utan att pengarna tar slut. Ibland HAR man otur.

 

När du har typ dubblat eller tripplat pengarna så ta ut 25% av pengarna och ha kul. Bygg vidare på pengarna på kontot. När du har så pass mycket att du har råd med 3000BB på din nästa nivå så kliv upp och spela högre. Backa ner igen om du tappar ett par inköp.

 

När du jobba tillbaka till 3000BB på nästa nivå så kliv upp igen. Gick det bra, du går med vinst? OK, spela vidare. Ta efter ett par veckor ut det som överstiger 3000BB om du vill, men rör inte mer. Jobba ihop mer pengar, till 3000BB på nästa nivå, kliv upp. Gick det bra?

 

Osv, osv, osv.

 

Eller stanna på en nivå och ta bara ut det som överstiger typ 3000BB eller något sådant som vinster, resten är din bankrulle som du ska ha råd att tappa hälften av, gör du det och det känns dyrt så kliv ner till en lägre nivå.

 

Osv, osv, osv.

 

Det är att ha en bankrulle. 8-)

Bästa pokertips jag har läst (helt ärligt) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant vilka inlägg man får. Att t o m HS-spelare besvärar sig tyder ju på någonting. Tycker ändå att inlägg såsom Gekkos tyder mer på rädsla för att skada sitt eget ego än något annat. Föresten så glömmer du bort att jag ligger plus. Jag känner föresten igen ditt namn Gekko, kan det vara så att jag trampade dig på tårna i helgen, och ditt ego fick sig en törn?

 

Grejen är att jag faktiskt inte bryr mig allt får hårt angående om jag förlorar allt eller inte. Huvudsaken är att jag har kul.

Sen att jag är bedrövlig på att förvalta det jag fått in efter låånga timmars spelande, har att göra med att jag tappar greppet totalt och tiltar hej villt.. Hade jag stannat upp lite, behållit pengarna och läst de tips jag fått hade jag satsat det i en bankrulle med en gång. Vilket jag förmodligen kommer att göra nästa gång jag travlar mig upp till en fin liten summa igen.

 

Just nu kommer jag inte spela på ett tag eftersom jobbet tar all tid..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att killen sen uttrycker sig på ett sätt som han vore självaste BLD, Zweig, Lodden eller någon annan stor stjärna får mig att tilta sönder. Skulle va ett sant nöje att få gula denna människa för all framtid!

 

Tillåt mig småle.. Jag har aldrig uttryckt mig på det viset.

Jag har bara berättat för dig om min poker. Sen kan vi disskutera vilka dåliga val jag gjort efter att spelat sex timmar i streck utan paus!!

Jag tror du också skulle tilta och förlora omdöme efter det.

 

Sen kan vi börja disskutera huruvida du skulle kunna göra om samma prestation mr "good player".. Du snackar att det endast handlar om tur och ingen som helst skicklighet att gå från $50 till $7000 på tre dagar.. Försök göra om det innan du kritiserar andra med ditt självgoda prat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan vi börja disskutera huruvida du skulle kunna göra om samma prestation mr "good player".. Du snackar att det endast handlar om tur och ingen som helst skicklighet att gå från $50 till $7000 på tre dagar.. Försök göra om det innan du kritiserar andra med ditt självgoda prat!

Det är faktiskt ganska svårt att tura på beställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan vi börja disskutera huruvida du skulle kunna göra om samma prestation mr "good player".. Du snackar att det endast handlar om tur och ingen som helst skicklighet att gå från $50 till $7000 på tre dagar.. Försök göra om det innan du kritiserar andra med ditt självgoda prat!

Det är faktiskt ganska svårt att tura på beställning.

 

haha, dig vet jag att jag sett.. Dig skinnade jag ett par gånger om jag inte minns fel. Det här börjar bli roligt. När ska nästa "avancerade spelare" komma med en line?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan vi börja disskutera huruvida du skulle kunna göra om samma prestation mr "good player".. Du snackar att det endast handlar om tur och ingen som helst skicklighet att gå från $50 till $7000 på tre dagar.. Försök göra om det innan du kritiserar andra med ditt självgoda prat!

Det är faktiskt ganska svårt att tura på beställning.

 

haha, dig vet jag att jag sett.. Dig skinnade jag ett par gånger om jag inte minns fel. Det här börjar bli roligt. När ska nästa "avancerade spelare" komma med en line?

Det hade jag helt glömt. Hade precis spelat upp mig från $50 till $7k och så sprang jag på dig. Snacka om huvudvärk efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här börjar bara bli löjligt.. Fattar inte varför de stora egona inte bara kan acceptera att någon kan vara bättre än dem i vissa situationer.

Det är så himla tragiskt. Man vinner ingenting om man inte vågar satsa, så är det i hela livet igenom.. För mig får ni gärna spendera hela erat liv med att spela poker och begrunda poker och bygga stack. Ni fattar bara inte hur mycket av livet ni missar, och kommer förmodligen aldrig att göra det. Ni kommer inte att vinna någonting i det långa loppet som är värt något att leva för.

 

Dessutom kan jag vara nöjd med att förlora en stor summa pengar, emedans ni skulle bli bestörta om ni förlorade er älskade bankrulle.. Tragiken har ingen ände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här börjar bara bli löjligt.. Fattar inte varför de stora egona inte bara kan acceptera att någon kan vara bättre än dem i vissa situationer.

Det är så himla tragiskt. Man vinner ingenting om man inte vågar satsa, så är det i hela livet igenom.. För mig får ni gärna spendera hela erat liv med att spela poker och begrunda poker och bygga stack. Ni fattar bara inte hur mycket av livet ni missar, och kommer förmodligen aldrig att göra det. Ni kommer inte att vinna någonting i det långa loppet som är värt något att leva för.

 

Dessutom kan jag vara nöjd med att förlora en stor summa pengar, emedans ni skulle bli bestörta om ni förlorade er älskade bankrulle.. Tragiken har ingen ände.

 

Här kommer ett svar från en som inte har ett uns av pokerego. Läs gärna mina andra poster om du vill så märker du att jag inte direkt tycker att jag är nån framstående pokerspelare.

Jag har aldrig heller gått från 50dollar till 7000dollar på 2 dagar. Det beror egentligen inte på att jag har så himla stränga bankrullekrav, utan mest för att jag är feg och dålig på poker.

Med det sagt så..

 

Du börjar tråden med att undra om det finns nåt bra "knep" för att sluta när man ligger plus. En bra och vanlig fråga som jag själv funderat över de tre-fyra gånger jag har legat plus. På detta får du några riktigt bra svar och tråden känns om inte helt nyskapande så ändå ganska matnyttig.

 

Sen spårar det ur, du börjar håna Staahla som enligt din utsago ska ha "skinnat", och nu på slutet så säger du att folk som har bankrullekrav inte har något att leva för.

 

gg wp..

 

Jag ska spela London pokerweekend i helgen. Kvalade in.

Har inte kunnat med att skapa en tråd om det eftersom det känns rätt ointressant för er. Men eftersom den här tråden ändå är så jävla larvig kan jag väl få vara lite glad här. Hurra hurra! Det är utan tvekan min största pokerframgång :)

Sköt om er allihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska spela London pokerweekend i helgen. Kvalade in.

Har inte kunnat med att skapa en tråd om det eftersom det känns rätt ointressant för er. Men eftersom den här tråden ändå är så jävla larvig kan jag väl få vara lite glad här. Hurra hurra! Det är utan tvekan min största pokerframgång :)

Sköt om er allihop.

 

Lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska spela London pokerweekend i helgen. Kvalade in.

Har inte kunnat med att skapa en tråd om det eftersom det känns rätt ointressant för er. Men eftersom den här tråden ändå är så jävla larvig kan jag väl få vara lite glad här. Hurra hurra! Det är utan tvekan min största pokerframgång :)

Sköt om er allihop.

 

Lycka till!!

Några tips? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen spårar det ur, du börjar håna Staahla som enligt din utsago ska ha "skinnat", och nu på slutet så säger du att folk som har bankrullekrav inte har något att leva för.

 

Ja, medrun'te fattar e ju'att de asssjåbbigt att typ va grym å så å sen ingen lixom kan hajja're! Å så få man vahettere ingen cred eller nåt heller!!!11!

 

(Fan, jag skulle ju låta bli)

 

Jag ska spela London pokerweekend i helgen. Kvalade in.

 

Uppriktigt grattis. Se till att scoopa skiten. Hur svårt ska det vara?! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go PianoPer, klonka skiten nu! :)

 

Jag är väldigt glad över att den här tråden plötsligt blev så trevlig!

Tack för lyckönskningarna! :) Jag ska göra mitt bästa... fast mest blir det en rolig helg hoppas jag! Den klart viktigaste händelsen blir ju returmötet HU mellan mig och Jennez. Jag vann sist... anar att han är revanschsugen. Nu kan vi dessutom reglerna i 2-7 tripledraw så nu kan det bli åka av 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go PianoPer, klonka skiten nu! :)

 

Jag är väldigt glad över att den här tråden plötsligt blev så trevlig!

Tack för lyckönskningarna! :) Jag ska göra mitt bästa... fast mest blir det en rolig helg hoppas jag! Den klart viktigaste händelsen blir ju returmötet HU mellan mig och Jennez. Jag vann sist... anar att han är revanschsugen. Nu kan vi dessutom reglerna i 2-7 tripledraw så nu kan det bli åka av 8-)

Heja Per. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och forumets egen PianoKen kommer att aka pa dang. Jag kan identifiera hans fusk vid det har laget...

 

Innan nån nu får för sig att jag har gjort nåt riktigt allvarligt så kan jag väl berätta att "fusket" bestod i att både jag och Jennez tyckte att min A2346 var den bästa handen i 2-7 triple draw. Innan nån påpekade att esset faktiskt gjorde att min hand var 2346A och de facto förlorade mot Jennez 23567... Men, det var långt efter det att Jennez hade kastat sin hand. Så mitt "fusk" bestod i att jag inte kunde reglerna.

Förlåt. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...