Gå till innehåll

NLT - SH, checkraisad med drag på turn.


Plinga

Recommended Posts

Paradise $0,5/$1.

Hero sitter med lite drygt 100xBB, SB täcker.

 

Det lägger sig fram till SB som limpar in. Jag tittar på J2 :spade: och checkar bakom. Tilllägas är att SB är regular och spelar tight och disiplinerat. Har note på honom från innan att han har limpat AK först in 5-handed. Han lägger en hel del och höjer få händer från SB preflop.

 

Floppen kommer ett monster: J :club: T :spade: 3 :spade:

Jag potter, Fi synar.

 

Turn kommer: A :diamond:

Hero slänger i väg ett $5 bet i en $6 pot och blir check raisad upp till $15($10 att syna).

 

Rätt att betta turn, mot en tighty som limpar väldigt starkt? Känns tveksamt så här i efterhand.

 

Vad gör jag när jag blivit checkraisad? Fi kan mycket väl ha nötfärgdraget och min read på honom är att han bluffar/semibluffar väldigt sällan här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemskt hemskt turnbet.

 

Som spelat, fold eller raise. Du ligger garaterat efter och du kommer inte få tillräckligt betalt om du bara synar och klonkar färgen. Raisar du kan du reppa tvåparet, KQ hade du ju raisat pre. Men jag vet inte, jag vill gärna veta att det är en snubbe jag kan få av ett dugligt naket A innan jag börjar skjuta vilt i en sån här situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...