jojje2k Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 har tappat bort HH så tar från minnet. Preflop jag har JJ utg+1 på ett 6-mannabord. raisar 3.5 x BB Alla foldar fram till knappen som synar, SB och BB foldar. Flop 984 Rainbow Jag bettar 6 i en 8 pot. Han raisar till 14 Jag? Killen har blandat aggrisivitet och passivitet men har varit ganska tight hela tiden. Min image har varit TAG/semi-LAG. Effektiva stackar 100 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 eftersom du säkert inte kommer folda handen så återstår syn/raise... synar du så har du ingen aning om var du står i handen och det kan dessutom komma överkort på turn som gör det jobbigt för oss! om han har PP som TT och neråt (inget set) så kanske han sätter oss på överkort och höjer därför, eller så har han AK-AQ-AJ-AT eller liknande och gör ett liknande spel.. därför bör vi höja för att veta var vi står i handen: Scenario: Vi re-raisar till ca 40 1. Han foldar 2. Han synar 3. Han re-raisar Allt annat än scenario 1 är ett problem. Synar han en re-raise så har han ganska säkert en hand som slår oss och då får vi lägga. Om han dessutom höjer tillbaka ännu en gång så är vi väldigt säkra på att vi är slagna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 Stackdjup? Din egen image? Jag tycker du kan checksyna floppen. Om vi antar att din image är "normal" och att du inte raisar så mycket i tidig position pre, så tycker jag att du kan folda som spelat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heidfors Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 all-in dirr utan att tveka. så har du vunnit en hyffsad pott för han kommer folda, för har han så bra att han skulle synat en all-in där så skulle han troligtvis slowplayat genom att bara syna din bet på flopp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dave^ Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 Stackdjup? Din egen image? Jag tycker du kan checksyna floppen. Om vi antar att din image är "normal" och att du inte raisar så mycket i tidig position pre, så tycker jag att du kan folda som spelat. Att betta ut måste ju vara standard? Annars blir det ju lite lustigt med ens CBs, om ni förstår vad jag menar. I och med att Fi har knappen bör hans syn HD PF vara hyfsat bred och höjningen på floppen kan ju vara allt från par till att bara testa din CB. Tycker att det finns en del som hugger på ens CB när det inte kommer klädda kort. Jag tycker att det är lite väl vekt att släppa redan nu. Skulle syna och omvärdera turn. Varför tycker jag inte man ska höja då? Jo, höjer man släpper han allt som vi slår och synar/höjer med allt som slår oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 Att betta ut måste ju vara standard? Annars blir det ju lite lustigt med ens CBs, om ni förstår vad jag menar. Fast vi CBar ju inte alla floppar, och vi behöver balansera våra checkfoldar med nåt. JJ är en vettig hand här, nu när han har position på oss. Särskilt eftersom vi verkligen kommer hata ett omslag. Om man ska spela vidare handen som det spelats håller jag dock med dig om att det är syn som gäller. Att 3-betta känns iskallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 Lätt syn som spelat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggernaught Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 Samtidigt, om vi bara synar och det kommer ett till lågt kort, och FI betar, då vet vi fortfarande inte vart vi står, och vi kan få ett hyggligt bet mot oss på turn, och då är vi fortfarande vilse. Jag skulle re-raisat på floppen för att få reda på vart jag står i handen, sen utvärderat fortsättning efter detta. 1. Han foldar, bra vi tog potten som den var. 2. Han synar, då skulle jag fortsätta vääldigt försiktigt. 3. Han re-raisar igen, då skulle jag nog lagt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 eftersom du säkert inte kommer folda handen så återstår syn/raise... synar du så har du ingen aning om var du står i handen och det kan dessutom komma överkort på turn som gör det jobbigt för oss! om han har PP som TT och neråt (inget set) så kanske han sätter oss på överkort och höjer därför, eller så har han AK-AQ-AJ-AT eller liknande och gör ett liknande spel.. därför bör vi höja för att veta var vi står i handen: Scenario: Vi re-raisar till ca 40 1. Han foldar 2. Han synar 3. Han re-raisar Allt annat än scenario 1 är ett problem. Synar han en re-raise så har han ganska säkert en hand som slår oss och då får vi lägga. Om han dessutom höjer tillbaka ännu en gång så är vi väldigt säkra på att vi är slagna. Du förstår att med ditt resonemang så spelar det ingen större roll huruvida vi har 3-hög eller JJ på hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2006 Fast vi CBar ju inte alla floppar.... Kan säga att jag CB typ 90% av floppar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 Kan säga att jag CB typ 90% av floppar. Säger du att du alltid är tom de 10% du checkar då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2006 Kan säga att jag CB typ 90% av floppar. Säger du att du alltid är tom de 10% du checkar då? Tog i lite kanske men 80% CBar jag. Men jag är inte alltid tom när jag checkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 Men jag är inte alltid tom när jag checkar. Antog det. Och då tyckte jag inte "jag CB:ar 90%" var ett bra motargument till att vi inte skulle kunna checksyna här. Var lite dit jag ville komma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
styris Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 förstår inte hur ni kan säga att man ska bli så vek på en sån här flop med JJ?? syn finns ju, men massor av kort som skrämmer iväg dig själv kan komma.. är väl bara slå om på flop, din hand är på tok för vek för att bara ta syn och se hur du blev utdragen på turn. slå om och slår killen om igen mot din raise så är de väl readbaserat men har man ingen read så är de fold i de läget.. synar han så ställer man turn fall de kommer ofarligt som inte kunnat förbättra killen, lr så styr man till billig showdown baserat på hur man vill ha det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 slå om och slår killen om igen mot din raise så är de väl readbaserat men har man ingen read så är de fold i de läget.. synar han så ställer man turn fall de kommer ofarligt som inte kunnat förbättra killen, lr så styr man till billig showdown baserat på hur man vill ha det.. Ja, det är ju piece of cake att få billig showdown ur position på turn med ett knappt potbett kvar i stacken. Jag brukar skriva i chatten "plz check it down" så blir det inga missförstånd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
styris Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 nidson : Ja, det är ju piece of cake att få billig showdown ur position på turn med ett knappt potbett kvar i stacken. Jag brukar skriva i chatten "plz check it down" så blir det inga missförstånd. haha.. japp brukar skriva så i chatten brukar ej fungera brukar vara svårt ja.. men de är väl bara dega turn isf. om nu killen synat floppen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 nevermind Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 nidson : Ja, det är ju piece of cake att få billig showdown ur position på turn med ett knappt potbett kvar i stacken. Jag brukar skriva i chatten "plz check it down" så blir det inga missförstånd. haha.. japp brukar skriva så i chatten brukar ej fungera brukar vara svårt ja.. men de är väl bara dega turn isf. om nu killen synat floppen.. Du verkar rätt lätt o stacka med pockets osv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
styris Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 [quote name="rickie"} Du verkar rätt lätt o stacka med pockets osv[/quote] du menar att jag har lätt för de.. jo de har jag.. ibland inte ibland så visst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JNL Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Syna. Nästa steg beror på vad han gör och hur han spelat tidigare. Men, bettar han hårt så kasta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheMenace Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Syna. Nästa steg beror på vad han gör och hur han spelat tidigare. Men, bettar han hårt så kasta? Du svarar ju halvt på din egen fråga. Hur tror du/ni att det ska gå att svara på det här utan reads? Om det går kanske vi kan göra klart det här en gång för alla så kanske nån moderator kan lägga ut den här tråden som mall för hur man spelar överpar på liknande brädor. Finns det ett standardbeslut som inte behöver ta hänsyn till hur fi spelat tidigare så fram med det nu så vet alla en gång för alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts