Sansrom Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Är på g att köpa en bil. Hade tänkt mig att lägga runt 150000 (+/- 20000) för en 1-2 år gammal bil. Audi A3 har jag provkört och gillar skarpt, men jag tycker den är aningen dyr i förhållande till vad man får. Däremot kanske det något högre priset kan kompenseras av att den håller värdet ganska bra. Hur som helst, är alltså ute efter en bil i mellanklassen. Någon som kan ge några tips på bra modeller? Tyty! Citera
mirage Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 en sån här kanske? http://www.blocket.se/vi/9548122.htm?ca=10_s , lite småsugen på en fast måste nog klonka hem en större turnering för att ha råd med driftkostnaden Citera
Jeg123 Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 en sån här kanske? http://www.blocket.se/vi/9548122.htm?ca=10_s , lite småsugen på en fast måste nog klonka hem en större turnering för att ha råd med driftkostnaden Riktigt nice bil, men finns bara som automatväxlad Citera
punkis Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 på tal om audi... KÖpte för en månad sen en a4 avant tq(190) 04a Sjukt skön bil o köra, goda omkörningsmöjligheter... Satsa nån krona extra och ta en a3... Citera
svint0 Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Quasi kör runt i en rätt fin stekarbil annars. AUDI A6 S-Line 07a Annars är ju Renault Clio V6 rätt fin om man stylar den EDIT: A6 inte A3 Citera
Brumpa Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Kolla in SAABs dieselbilar.. SAAB 93 1.9TDI är en grymt härlig bil att köra.. 150hk.. Farsan har en sån kombi, morsan en audi TT 180hk. Får jag välja så väljer jag helt klart dieselbilen.. underbara! Innan du dissar dieselbilar totalt vill jag iaf att du provkör en bil med hyffsat stark dieselmotor.. Vet att Skodia fabia RS har en diesel motor på 130hk.. och den går någon så satans grymt bra.. Underbara bilar att köra Citera
danielfroberg Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Huyndai Coupé 05-06 är riktigt prisvärda, och ser bra ut. Kan vara ganska svårt att hitta ett bra ex. men jag hade tur, har inte ångrat mig en sekund! Helt klart prisvärd! Citera
Sansrom Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Postad 17 November , 2006 Tack för tipsen! Tror Chryslern är lite overkill, men det är ju helt klart en bubblare. Någon som vet något Mazda eller Toyota? Har hört att det ska vara bra bilar som klarar sig bra hos Bilprovningen och som håller andrahandsvärdet. Citera
psatiw Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Någon som vet något Mazda eller Toyota? MIN MAZ DA FÖR CIRKA 10 ÅR SEN BLEV SNOTT AV SHYVAR! (SANT!!!) DET VAR MAZ DA 323. Citera
Macaronis Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Quasi kör runt i en rätt fin stekarbil annars. AUDI A3 S-Line 07a Annars är ju Renault Clio V6 rätt fin om man stylar den Har han inte en A6 eller har han bytt? Citera
TotalFarsa Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Kolla in SAABs dieselbilar.. SAAB 93 1.9TDI är en grymt härlig bil att köra.. 150hk.. Farsan har en sån kombi, morsan en audi TT 180hk. Får jag välja så väljer jag helt klart dieselbilen.. underbara! Innan du dissar dieselbilar totalt vill jag iaf att du provkör en bil med hyffsat stark dieselmotor.. Vet att Skodia fabia RS har en diesel motor på 130hk.. och den går någon så satans grymt bra.. Underbara bilar att köra Hade en Fabia RS innan jag köpte kombi och jag måste säga att det är fanimig omöjligt att hitta en mer prisvärd bil! Och 130 hk, hehe, jag satte in en trimbox för 6000 och skrämde upp den i 175hk + 325 Nm i vrid, 0-100 på 6-7 sekunder Bara säger det, provkör en Fabia RS och du är fast! Priset är oslagbart. En ny Fabia RS och en A3a skiljer det väl lätt en 40 k på. /TF Citera
Sactodian Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Jag kan gått rekomendera A3:an... jag köpte en 02:a 1,8T för två år sedan för 130', sålde den ett år senare för 110' i en snabb affär, men skulle nog kunna få 115' för den... se till att få en bra motor bara, det är det värt. Nya a3:orna är riktigt fräscha. man får väl ge kanske 20' extra mot en Golf, men jag tycker bilarna inte kan jämföras, audins körkänsla slår golfens på långa vägar... så ta en audi om du har pengarna och känner för det Citera
Disturbed1 Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Mazda 6 Sport rekommenderas varmt. Hyfsat bensinsnål, bra utrustning o det finns lite pet i den.. Citera
Brumpa Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Hade en Fabia RS innan jag köpte kombi och jag måste säga att det är fanimig omöjligt att hitta en mer prisvärd bil! Och 130 hk, hehe, jag satte in en trimbox för 6000 och skrämde upp den i 175hk + 325 Nm i vrid, 0-100 på 6-7 sekunder Bara säger det, provkör en Fabia RS och du är fast! Priset är oslagbart. En ny Fabia RS och en A3a skiljer det väl lätt en 40 k på. /TF [OffT] Var din RS stylad på nåt vis och körde du runt mycket i stan under somrarna?? isånna fall lär jag ha sett dig Kommer från Horred ursprungligen så festandet sommartid har ju alltid blitt varberg [OnT] Diesel, Diesel, Diesel!!!! Citera
TotalFarsa Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Hade en Fabia RS innan jag köpte kombi och jag måste säga att det är fanimig omöjligt att hitta en mer prisvärd bil! Och 130 hk, hehe, jag satte in en trimbox för 6000 och skrämde upp den i 175hk + 325 Nm i vrid, 0-100 på 6-7 sekunder Bara säger det, provkör en Fabia RS och du är fast! Priset är oslagbart. En ny Fabia RS och en A3a skiljer det väl lätt en 40 k på. /TF [OffT] Var din RS stylad på nåt vis och körde du runt mycket i stan under somrarna?? isånna fall lär jag ha sett dig Kommer från Horred ursprungligen så festandet sommartid har ju alltid blitt varberg [OnT] Diesel, Diesel, Diesel!!!! Haha, nope. Men jag sålde bilen i februari till en kille som kom från trakterna kring horred och det är nog möjligt att han gjort något med bilen, utseendemässigt, och kört i varberg. Kan ju också påpeka att fabia rs drar ca 0,45 l/mil på motorväg om man kör runtikring 110-120 km/h. Så ska du köra över 1500 mil per år så är en diesel en jäkligt bra affär, även om skatten är dyrare. /TF Citera
Brumpa Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Kan ju också påpeka att fabia rs drar ca 0,45 l/mil på motorväg om man kör runtikring 110-120 km/h. Så ska du köra över 1500 mil per år så är en diesel en jäkligt bra affär, även om skatten är dyrare. /TF Fast hittar man en nyare modell så borde väl det nya partikelfiltret sitta på vilket ska ge typ 6000:- billigare skatt?? kanske bara är nåt jag hört.. ingen riktig koll på det dock.. Citera
TotalFarsa Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Kan ju också påpeka att fabia rs drar ca 0,45 l/mil på motorväg om man kör runtikring 110-120 km/h. Så ska du köra över 1500 mil per år så är en diesel en jäkligt bra affär, även om skatten är dyrare. /TF Fast hittar man en nyare modell så borde väl det nya partikelfiltret sitta på vilket ska ge typ 6000:- billigare skatt?? kanske bara är nåt jag hört.. ingen riktig koll på det dock.. Mjae, det jag har hört är att bilen ska klara miljöklassning 2005 vilket den nya fabia rs gör, trots att dt inte sitter partikelfilter på den. Om du verkligen vill veta så gå in på http://www.skodaklubben.se/com och fråga eller läs i deras forum, där borde de veta. Men ja, om du köper en fabia rs som klarar miljklass 2005 så blir ju skatten billigare, visst är det så Du ska bara veta vad jag saknar den lilla raketen /TF Citera
Sansrom Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Mazda 6 Sport rekommenderas varmt. Hyfsat bensinsnål, bra utrustning o det finns lite pet i den.. Mazda verkar trevliga. Har kollat lite på Mazda 3 Sport och den verkar ju helt klart ok. Får dra och provköra en i veckan. Citera
Sansrom Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Någon som vet något Mazda eller Toyota? MIN MAZ DA FÖR CIRKA 10 ÅR SEN BLEV SNOTT AV SHYVAR! (SANT!!!) DET VAR MAZ DA 323. Haha, hur mår du? Citera
klagge86 Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Om du vill ha en kul bil i den prisklassen du anger så ska du verkligen ta och kolla in Honda Civic Type-R En pålitlig japanare med hondas 2.0 V-TEC motor på 200hk. Mycket bättre bil hittar du nog inte för dom slantarna... Citera
svint0 Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Quasi kör runt i en rätt fin stekarbil annars. AUDI A3 S-Line 07a Annars är ju Renault Clio V6 rätt fin om man stylar den Har han inte en A6 eller har han bytt? Sry, jag blandade ihop siffrorna. quasi har en A6 Citera
Sansrom Postad 27 November , 2006 Författare Rapport Postad 27 November , 2006 Runt 150000 kr var det någon som sa i OP, ja. Provkörde en Mazda 3 Sport 2.0 i fredags och blev så biten att jag är väldigt nära att köpa den. 190000 + metallic + vinterhjul = runt 203000 kr. Någon däremot? Citera
psatiw Postad 27 November , 2006 Rapport Postad 27 November , 2006 Någon däremot? 203k? Skotta! (Och köp sen en Gallardo) Citera
Sansrom Postad 27 November , 2006 Författare Rapport Postad 27 November , 2006 Någon däremot? 203k? Skotta! (Och köp sen en Gallardo) Med min rigg blir det en VAZ om jag skottar. I bästa fall. Citera
Recommended Posts