Gå till innehåll

Bilköpsplaner, tips önskas


Sansrom

Recommended Posts

Runt 150000 kr var det någon som sa i OP, ja. Provkörde en Mazda 3 Sport 2.0 i fredags och blev så biten att jag är väldigt nära att köpa den. 190000 + metallic + vinterhjul = runt 203000 kr. Någon däremot? ;)
Japp ;)

 

Bara så du vet. Kolla den här annonsen som ett exempel: Blocket är din vän

Slänger du i en trimbox för ca 6000 SEK från Kcr Racing så har du en bil som jag är säker på att du kommer att finna roligare att köra än mazdan (170+ hk samt 300+ Nm mot mazdans 150 hk).

 

Och för att jämföra så tar vi en Mazda-annons också :D

 

Jag bara säger det, provkör, en Fabia RS innan du köper en mazda. Fast det är klart, du kanske inte tål att det står Skoda på fronten och ddå är det inte mkt att göra :cry:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara säger det, provkör, en Fabia RS innan du köper en mazda. Fast det är klart, du kanske inte tål att det står Skoda på fronten och ddå är det inte mkt att göra :cry:

Äh, något märkesfreak har jag aldrig varit, har inget emot Skoda. Däremot tycker jag både Mazdan och Audin överträffar Fabian utseendemässigt. Har inte kört Skodan, men borde kanske göra det. Problemet är jag vill ha en bil NU, och en dålig egenskap jag har är att ju dyrare inköp jag ska göra, desto fortare vill jag att det ska gå. ;) Fabian är visserligen en bra bit billigare, men hur mycket förlorar jag egentligen på att ta Mazdan om jag säljer den om, säg, två år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara säger det, provkör, en Fabia RS innan du köper en mazda. Fast det är klart, du kanske inte tål att det står Skoda på fronten och ddå är det inte mkt att göra :cry:

Äh, något märkesfreak har jag aldrig varit, har inget emot Skoda. Däremot tycker jag både Mazdan och Audin överträffar Fabian utseendemässigt. Har inte kört Skodan, men borde kanske göra det. Problemet är jag vill ha en bil NU, och en dålig egenskap jag har är att ju dyrare inköp jag ska göra, desto fortare vill jag att det ska gå. ;) Fabian är visserligen en bra bit billigare, men hur mycket förlorar jag egentligen på att ta Mazdan om jag säljer den om, säg, två år?

 

Visste inte att det fanns en andrahandsmarknad för mazda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du om mycket du förlorar om du köper mazdan splitter ny? På två år så lär den väl tappa åtminstone en 15-20% i värde precis som de flesta nya bilar. Räcker ju med att man kör ut den ur salongen så har man minskat värdet med 10 papp ;)

 

Ahja, så länge du faktiskt testar fabian innan du köper mazdan så gör du mig nöjd :D Men tänk på att bilen blir helt annorlunda om du sätter i en kcrbox.

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...