Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta har fått hyffsad uppmärksamhet på 2+2 då vi var ett gäng som började ana att allt inte stod rätt till och ville kolla andras åsikter när det gäller detta. Har dock inte sett någon tråd/diskussion om det här på pokerforum förutom en snabb notis i heltoks dagbok. Snackat lite med honom om saken också och vi är båda till 99% säkra på att det är botar vi lirat mot. Botarna är inte överdrivet bra och relativt lättexploaterade. De Är dock vinnande på "mid-stakes-fixed" vilket jag ser som ett problem. (Och nej, jag anser inte att botar är önskvärda även om de så skulle vara förlorande över ett stort samplesize)

Här är diskussionen på 2+2

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=8022640&page=0&fpart=32&vc=1&nt=35

Botrykten har funnits jättelänge i diverse konspirationstrådar och är för det mesta lösrykta. Läs igenom tråden från sida ett, kolla era egna PT-databaser på dessa spelare och deras statistik. Det verkar även som om Wpex och stars är "botmark". Då jag enbart spelar fixed och haft party som huvudsida är det endast därifrån jag "Vet" att problemet existerar, och då enbart på FLT sidan.

Sen diskussionen drog igång på 2+2 verkade det som att alla dessa "spelare" försvann simultant, men har nu dykt upp igen på PP efter ett par dagars frånvaro.

Postad

tycker inte detta ska diskuteras som en partypokerfråga. bottarna finns enligt han WH-snubben på alla siter, framförallt på wpex och UB i stor utsträckning. är ett sjukt stort hot mot internetpokern och måste tas på allvar. tycker gott det kan ha ett eget underforum.

antagligen är det en duktig bot-skrivare som står för alla bot:s du har hittat. kanske zippy eller någon annan liknande, skrämmande film han postade, visar väl lite hur våra nya motståndare ser ut. denna botägaren verkar vara den första att få upp vinnande bot:s(som identifierats) till 10/20. enligt andra forum har bottarna setts på 100/200 också, även om jag tvivlar på att de är vinnande där.

räkna med att många andra kommer känna sig mer manade att försöka nu när en har lyckats. att du hittade dem var ju ren slump. antagligen finns det 10x fler bottar än dem som hittats, och inte bara på midstakes.

lösningar på problematiken får nog komma från pokercommunityn. de lösningar som skrivs i den enerverande tråden på 2+2 är ju busenkla att betala en indier för att kringgå på löpande band medan bottarna harvar på etc. vetefan hur man ska göra.

du har gjort ett stort arbete för internetpokern i ditt detektivarbete.

jag har börjat fila lite på en anti-bot-strategi. en rätt basic strategi att lägga in i sitt ABC-spel om man ser bottarna är:

jag skissar lite på en bot-expoloterande spelstil

1. sitt lite ur pos mot dem så du kan stjäla delas blinds ofta!

2. cappa preflop mot deras rr ur blindsen med halvbra händer. folda missar mot action postflop

3. raisesyna bra händer, låt dem betfolda sig fram till river, de cb alltid ur pos.

4. valuebetta inte tunnt

5. bluffa mycket på bluffvänliga bräden(3färg,ess,kordinerade,rag). var beredd att följa upp bluffen på turn.

Postad

Spelar dom headsup/shorthanded om det skulel krävas?

I så fall borde det vara "enkelt" att slå dom... I värsta fall får man poolspela mot dom, vara 9 pers vid ett bord som sitter ute i lagom mängd :-)

Jag gillar inte colllution, men om man kan gula bottar så är jag verkligen på!

Postad
när dom blir ett hot mot onlinepokern så stoppar sidorna dom, it's as easy as that...

Dom är redan ett hot. Och dom behöver inte vara vinnande på höga nivåer för att vara ett hot, det räcker med att dom är vinnande på låga nivåer. Då vinner dompengar som annars någon annan skulle vunnit, någon annan som sedan kanske flyttar sig uppåt i pokerpyramiden.

Botar på låga nivåer förstör därmed spelet även på höga nivåer.

Postad
Spelar dom headsup/shorthanded om det skulel krävas?

I så fall borde det vara "enkelt" att slå dom... I värsta fall får man poolspela mot dom, vara 9 pers vid ett bord som sitter ute i lagom mängd :-)

Jag gillar inte colllution, men om man kan gula bottar så är jag verkligen på!

Bara kollat SH bord, ingen aning om hur det ser ut FR. Dom spelar HU om bordet är tomt, dvs dom sitter ibland ensamma på 6-max bord och drar igång direkt när man sätter sig.

Heltoks tips för att slå bottarna är f.ö. mycket bra. Framförallt cappningen preflop (huvudsakligen i position) gör att botarna går ner så stört mycket i tempo. Blir man raisad av dem postflop efter att ha cappat pre har dom något vettigt.

när dom blir ett hot mot onlinepokern så stoppar sidorna dom, it's as easy as that...

Som Gdaily skrev. Dom är redan ett stort hot, och argumentet att spelbolagen skall gå över lik för att komma till bukt med problemet köper jag inte. Botarna genererar rake och kan spela obegränsat antal timmar, en upptagen plats är pengar för pokersidan. Detta gör att pokersidorna inte har incitament att lägga ned massa pengar i undersökningar som resulterar i att de förlorar pengar då platserna står tomma. Visst, spelare som är medvetna kanske slutar, byter site etc. Jag är dock tveksam till att tillräckligt många är medvetna om problemet eller bryr sig. De som byter site innebär förlorad rake och således minskad inkomst för pokersidan. Jag tror dock inte denna inkomstförlust är särskilt stor i förhållande till den vinst som de "aldrig sovande" spelarna bidrar till.

Om problemet uppmärksammas stort så tror jag dock att detta inte behöver bli fallet, och mer aktiv botjakt från spelsidorna Kanske kan bli verklighet...

Postad

Det är klart att det ligger i spelsidornas intresse att botarna tas bort. Det är lite som att en bank tar emot svarta pengar medvetet - det är ju pengar, och pengar vill de ha i alla former?

Fuskare ska bort, så enkelt är det. Annars rasar spelarnas förtroende och då går de någon annanstans.

För PartyPoker gäller följande:

- En grupp sitter just nu och analyserar de spelare som man fått tips om är botar, samt de botar vi upptäckt själva. Gruppen tittar även på eventuella vinstpengar som botarna tagit in och ett antal konton har låsts varvid pengarna konfiskerats under tiden som utredningen pågår.

- Det finns inga klara direktiv om återbetalningar till spelare av vinstmedel från eventuella botkonton. Det betyder att vi tittar på det och ber att få återkomma med ett svar.

Som jag skrev tidigare - vi tar det här på största allvar och gör vad som krävs för att få bort denna pest från vår klient.

Så fort jag har mer info kommer jag att posta den här.

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Postad
Det är klart att det ligger i spelsidornas intresse att botarna tas bort. Det är lite som att en bank tar emot svarta pengar medvetet - det är ju pengar, och pengar vill de ha i alla former?

Fuskare ska bort, så enkelt är det. Annars rasar spelarnas förtroende och då går de någon annanstans.

För PartyPoker gäller följande:

- En grupp sitter just nu och analyserar de spelare som man fått tips om är botar, samt de botar vi upptäckt själva. Gruppen tittar även på eventuella vinstpengar som botarna tagit in och ett antal konton har låsts varvid pengarna konfiskerats under tiden som utredningen pågår.

- Det finns inga klara direktiv om återbetalningar till spelare av vinstmedel från eventuella botkonton. Det betyder att vi tittar på det och ber att få återkomma med ett svar.

Som jag skrev tidigare - vi tar det här på största allvar och gör vad som krävs för att få bort denna pest från vår klient.

Så fort jag har mer info kommer jag att posta den här.

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Ursäkta min allmänna skepsis när det kommer till bolagens kundvård. Anser det bara märkligt att det Alltid är spelarna som uppmärksammar problemen och att det krävs åtskilliga mail för att ta sig igenom "standardmall-svarsmuren" där det i princip alltid står att utredningar skall göras och sedan hör man noll och intet. Detta gäller för såväl PartyPoker som för de flesta andra pokersidor. Jag är väl medveten om att ni förmodligen får in hutlöst många mail där folk klagar på rigg, collusion osv, men tycker inte det är en godtagbar ursäkt iaf. Ni som har all data, alla kort synliga osv. borde snabbt kunna identifiera fall som dessa. Detta verkar dock sällan hända (inte så att botarna dök upp häromdan), varför man som spelare undrar över den "rigorösa säkerhet och övervakning" som Ni liksom era konkurrenter skyltar med att Ni har för att garantera era kunder en "rättvis" produkt.

Postad

Faktum är att den här gruppen bildades innan det dök upp trådar här och på 2+2 eftersom systemen hade varnat att något var fel.

Av förståeliga skäl går vi inte ut och skriker en massa om det innan problemet är löst även om man kanske kan tycka att vi borde gjort folk uppmärksamma på att vi visste om problemet och jobbade på en lösning.

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Postad
Faktum är att den här gruppen bildades innan det dök upp trådar här och på 2+2 eftersom systemen hade varnat att något var fel.

Av förståeliga skäl går vi inte ut och skriker en massa om det innan problemet är löst även om man kanske kan tycka att vi borde gjort folk uppmärksamma på att vi visste om problemet och jobbade på en lösning.

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

dessa bot:arna har varit uppmärksammade i trådar på nätet i över en månad och blivit rapporterade till party flera gånger. ändå fortsatte de spela på även en bit efter att den andra 2+2-tråden började bli monsterlång.

jag är även skeptisk. bot:arna bidrar ju med pengar till partypoker, speciellt nu när antalet spelare har sjunkit kraftigt senaste tiden har de hjälpt till att hålla igång spelet.

du erkänner ju själv för övrigt att ni visste om problemet. ändå lät ni de 20-30botar som rapporterades runt 13oktober spela vidare i över en månad. tycker ni borde har lärt er läxen efter SNG-bottarna för väldigt längesedan och varit snabba och låst deras konton.

Postad

Verkar finnas på $3/$6 FLH shorthanded också. Stötte precis på 3 stycken, givet att jag har rätt... Tar ngn sekund på sig att limpa in med connectors och hyffsade suited cards och försvara "alltid" SB. Synar (för) ofta ner till rivern.

Blev några roliga sekvenser, en när en "bot" först cappa med sin nötstege mot en enkortsfärg på rivern och en annan när en annan cappa rivern med 87 :club: på 6x6cQcQx2c.

Postad
Blev några roliga sekvenser, en när en "bot" först cappa med sin nötstege mot en enkortsfärg på rivern och en annan när en annan cappa rivern med 87 :club: på 6x6cQcQx2c.

låter inte som 10/20+bottarna. de är mästare på att inte lägga in för mycket pengar i potter.

var lite försiktiga med att döma ut folk som bottar.

för att identifiera de bottarna som omduvoresomjag upptäckte så gäller följande:

~30/20/1.7 70% defend bb, timing delays, straight forward mot cap, no chat OCH de anpassar sig inte(fortsätter förlora på samma sätt gång efter gång mot en.

HU hade de typ 60/40/1.7

Postad

Finns det något sätt där vi kan ange "misstänkta" bottar sså man vet när man stöter på någon. Jag spelar på crypto tex och har inte så mycket koll på vilka som kan vara bottar. Har även spelat på party ganska mycket.

Vet inte som det blir fel att man har en tråd med listade bottar?

Antagligen skulle den överrösas av inlägg från folk som tycker en site är riggad men man kanske kan göra på nåt sätt som va med den låsta "Bonustråden" förut, att det läggs in via pm till moderator som inlägg kan göras?

Men det kanske blir en jävla massa administration?

Postad

Som Gdaily skrev. Dom är redan ett stort hot, och argumentet att spelbolagen skall gå över lik för att komma till bukt med problemet köper jag inte. Botarna genererar rake och kan spela obegränsat antal timmar, en upptagen plats är pengar för pokersidan. Detta gör att pokersidorna inte har incitament att lägga ned massa pengar i undersökningar som resulterar i att de förlorar pengar då platserna står tomma. Visst, spelare som är medvetna kanske slutar, byter site etc. Jag är dock tveksam till att tillräckligt många är medvetna om problemet eller bryr sig. De som byter site innebär förlorad rake och således minskad inkomst för pokersidan. Jag tror dock inte denna inkomstförlust är särskilt stor i förhållande till den vinst som de "aldrig sovande" spelarna bidrar till.

Om problemet uppmärksammas stort så tror jag dock att detta inte behöver bli fallet, och mer aktiv botjakt från spelsidorna Kanske kan bli verklighet...

Huh, ja det var precis det jag sa. De finns inte i tillräckligt stor mängd än och är inte tillräckligt uppmärksammade för att anses som ett hot som med alla medel ska stoppas.

Postad

APC: Skicka namnen samt statistik eller liknande som ni har som underlag för era misstankar i PM till mig så kommer jag att skicka det till vår antibot-grupp som jobbar 24/7.

MEN, jag vill inte ha PM med namn och en förklaring i stil med "Han spelar så sjukt konstigt att han måste vara en bot". Statistik eller konkreta fakta är det som gäller.

Tack för hjälpen!

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Postad
APC: Skicka namnen samt statistik eller liknande som ni har som underlag för era misstankar i PM till mig så kommer jag att skicka det till vår antibot-grupp som jobbar 24/7.

MEN, jag vill inte ha PM med namn och en förklaring i stil med "Han spelar så sjukt konstigt att han måste vara en bot". Statistik eller konkreta fakta är det som gäller.

Tack för hjälpen!

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Bra ide men jag tror du missförstog mig. Jag menade en tråd på forumet som alla här kan följa. I och för sig skulle även den tråden hjälpa er. Själv känner jag inte till nån specifik spelare men vill gärna veta.
Postad

Är inte problemet att det då kommer att bli en tråd som riskerar att missbrukas?

Självklart blir även en sån användbar för oss, men det blir svårare att uppfatta alla tips som trovärdiga.

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Postad

Därför jag la till detta:

Antagligen skulle den överrösas av inlägg från folk som tycker en site är riggad men man kanske kan göra på nåt sätt som va med den låsta "Bonustråden" förut, att det läggs in via pm till moderator som i sin tur lägger in i tråden?

Men det kanske blir en jävla massa administration?

(Har omformulerat citatet lite för att förtydliga)

Postad
var lite försiktiga med att döma ut folk som bottar.

Ta det hela som en indikation på att det kan finnas bots på 3/6 LH shorthanded på party eller ngt i den stilen..

Har inga empiriska bevis och kommer inte försöka bevisa något av ett fåtal hundra händer. Nöjer mig med att konstatera att jag tror mig veta att det var bots. Fanns ett antal saker jag hängde upp mig på. Tiden det alltid tog att limpa in preflop med suited eller connectors(vilket de gjorde ofta), synfrekvens i SB, postflop play (att det alltid gick att två betta postflop HU för frikort på turn mot ett par osv osv) med mera. Har personligen inget emot att spela mot någon av dessa spelare då jag de tillsynes inte anpassa sig, ofta spela river märkligt, limpa in för mkt och syna för ofta på turn.

Kan säga att det inte hade ~30/20/1.7 70% defend bb. Spela betydligt fler händer än så och var betyligt mindra aggresiva (4-5 handed).

Postad
Dear xxxxxxxx

We are aware of the several BOT Poker Programs in the market that are designed to allow a program to play poker. These programs run independently on a player's computer and so there is no foolproof method to detect and prevent their usage completely. They are designed to play poker as a human, therefore it is not possible to detect a BOT program through the game play.

Our principle aim has always been to provide a safe and fair gaming environment. On this we will not compromise.

We are committed to detect and prevent software programs such as these from playing on our site. Such programs are often designed to send information about cards or players to an external program.

We prohibit this practice at our site and will use all necessary methods.(including but not limited to, screen scraping or reading the list of currently running programs on a player's computer)

It should be noted that although BOTs are frowned upon because they are computer programs they actually play poker at a level that is considered below average to that of a human player.

NOTE: Your Account username and password are confidential information. No one from the company will ever ask for your password in a phone call or email. Do not respond to any requests that ask for your password.