TheEmbassy Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 En hand jag funderade på i efterhand om det var bra spelat eller inte. Spelat kanske 10 händer på bordet. Inga stats på Fi. Han betar vekt på flop så jag försöker ta den. Checkar bakom på turn, han måste ha nånting. Riktigt scarecard på river. Han betar vekt igen, vad ska han ha liksom? Bra spel? - Dimitrov sitting in seat 1 with $89.00 - ysihai sitting in seat 2 with $39.45 - afka72 sitting in seat 3 with $69.00 - smoknlokn311 sitting in seat 4 with $61.17 - HERO sitting in seat 5 with $112.30 [Dealer] - VonTibia sitting in seat 6 with $107.83 VonTibia posted the small blind - $0.50 Dimitrov posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to HERO: , ysihai called - $1.00 afka72 folded smoknlokn311 raised - $4.00 HERO called - $4.00 VonTibia folded Dimitrov folded ysihai folded ** Dealing the flop: , , smoknlokn311 bet - $4.00 HERO raised - $12.00 smoknlokn311 called - $12.00 ** Dealing the turn: smoknlokn311 checked HERO checked ** Dealing the river: smoknlokn311 bet - $6.00 HERO went all-in - $96.30 Citera
Sommar Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Att ställa där känns lite onödigt utan read tycker jag... Citera
MannenMedH Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 ja, jag tror då inte på det där, men bluffar är ingen exakt vetenskap... Citera
TheEmbassy Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Postad 14 November , 2006 Ok, några frågor: Vad sätter ni honom på ? Sätt er i hans pos, vilka händer synar ni med? Citera
TheEmbassy Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Postad 14 November , 2006 Vad ska du ha liksom? Lite min tanke med postandet av handen. Fi som köper in för halvt brukar oftast koncentrera sig på sin hand dock. Citera
Bombapott Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Hmmmm Vad REPRESENTERAR du.....värdebet eller..svårt Luktar ju lite...men kan ju va stål med... Hur gick det.? Nyfiken Citera
Supertequila Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 På CG så brukar jag välja de händer jag vill spela om hela min stack med och det känns som om det är onödigt att spela om hela stacken med 33 här. Det känns inte helt fel att försöka stjäla potten på flopp när han bettar svagt på floppen, men samtidigt som det kan betyda svaghet så kan det likväl vara topp två lr typ AA. Fiskarna på den nivån brukar minibetta både med drag och stål. När han synar flopprerejsen så känns det som att man måste välja om man vill fortsätta bluffa eller ge upp handen. Om jag vill göra min hand till bluff så tycker jag att man ska skjuta igen på turn. Vanligen brukar jag betta flopp och turn med stål och bluff medan jag checkar turn med mer marginella händer. I majoriteten av fallen så checkar jag ner hela vägen och nöjer mig med att ha försökt på floppen, i och med att min hand ändå har ett visst showdownvärde mot t ex drag. Många motståndare på den här nivån har svårt att släppa en hand som t ex TPTK eller AA. Det känns därför onödigt farligt att spela om hela stacken utan read. Är det en motståndare som man vet kan släppa en hand så tycker jag det är bättre att valuebetbluffa på river. Overbet med all in kan tolkas som bluff. Citera
MacGowan Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Verkligen onödigt å ställa in allt på en bluff där. Tror han har nått tillräckligt bra för att han inte ska släppa, typ KQ. Har du otur har han till och med en J, eller varför inte en 4, inget förvånar mej längre. Vem vet, han kanske lägger sig men det känns som lite för mycket chansning utan read. Dom flesta som sitter med halvt inköp på 0,5/1 släpper inte ett topp-par där även om 44JJ på bordet borde skrämma honom. Citera
bossbaver Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Vad sätter ni honom på ? En triss-pidestal månne (kåken mao)?!?! alt A-hög, eller nåt annat... kan va lite vad som helst, Onödigt dyr bluff enligt mig... tror du inte han sitter på monster så räcker väl ett pottbet gott och väl för att han ska folda? BTW så är det väl oftare folk bluffar all in än vad dom sitter på megastål i ditt läge? Edit... din fråga: Vad krävs för att du i FI:s situation ska syna... skulle nog inte syna med annat än J eller 4 Citera
LiftWaffe Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Stoppbet eller trigger, jag vet inte vad han vill med sina mesbetar. Du bombade ju efter första mesbeten så kanske vill han att du ska göra det igen. Fast vad ska han ha? QJ borde ju höjt dig igen på floppen. AJ/KJ kanske, rädd för damen och checkar turn med trissen och hoppas du ska beta. QQ som han lite riskabelt slowar efter din re-raise på floppen njaa. Tror risken e ganska stor att du blir synad faktiskt men man ska aldrig säga aldrig. Citera
TheEmbassy Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Postad 14 November , 2006 Anledingen till att jag ställer in och inte raisar till säg 20 är för att jag inte vill ha en crying-call av Qx. Tror han betalar 14 till med det, dock inte 40. Så var tanken. Tänkte ge upp efter floppen, men hans mesbet på river var för lockande. Sen spelar jag inte för hela min stack utan 60 dollar. Citera
edison Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Oj, missade att brädan parade på river. Men då ser det rätt bra ut givet att du spelat set på liknande sätt... Citera
-PK- Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Jag gillar det inte riktigt. Vad du försöker representera är väl en J men hur ofta slår du egentligen om med en J på den där floppen? Och om du nu slår om så har jag svårt att tänka mig att du inte skulle betta turn när motståndaren checkar till dig. Citera
TheEmbassy Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Postad 14 November , 2006 Jag gillar det inte riktigt. Vad du försöker representera är väl en J men hur ofta slår du egentligen om med en J på den där floppen? Och om du nu slår om så har jag svårt att tänka mig att du inte skulle betta turn när motståndaren checkar till dig. Nä, jag skulle inte spela en J så, men det är ett möjligt sätt att spela den på. Linjen stämmer bättre med färg, något överspelad på river dock. Fi syna ner med AQ efter mesta möjliga betänketid. Är det en bra syn tycker ni? Citera
ATIX Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Jag kan egentligen bara sätta honom på två händer. Efter ytterligare tre sekunders betänketid så får jag fram fler tankar. Ingen lätt hand att spela Men det enda han kan syna med är ju en J eller en 4, så långt måste väl alla vara överens. Med tanke på hans höjning pre (utan read på honom) får vi anta pp eller Ax, där x>T. Hans halvbet på flop kan ju vara ett fiskigt "jag träffade lite men inte lika bra som jag ville" "har-du-damen-fråga-". Men sen när han synar dig blir man ju lite fundersam. Sen kommer det en J på turn, och den skulle han aldrig checka ifall han har. Då kan vi utesluta hans kåk med J enligt mig. Vad återstår då? AQ är en mycket möjlig hand eller AK då han halvbettar då han kan köpa stege eller få en träff på turn. AK väljer han sen att syna samt checka med vilket kan vara logiskt. AQ borde han höjt tillbaka tycker jag, och den borde vi också kunna ta bort. Kvar återstår då AK, pocket pair eller Ax med färgdrag även om det sistnämnda är mer tveksamt. Naturligt att checka samtliga av dessa händer då han fick en raise mot sig och inte vill ha en till, även om det hade varit det bästa för honom. Då vet han mer var du står. När det kommer en fyra på river väljer han att betta med sitt par ändå och se vad du gör. Går du all in så viker han antar jag eller synar han med AA alternativ KK. Alla lägre par borde han folda. Det är iaf 70% chans att killen sitter på något av detta och efter flop när du raisar vill slowspela dom lite. Men vad vet jag? Citera
Sommar Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Men det enda han kan syna med är ju en J eller en 4, så långt måste väl alla vara överens. Nej Citera
Sansrom Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Jag gillar det inte riktigt. Vad du försöker representera är väl en J men hur ofta slår du egentligen om med en J på den där floppen? Och om du nu slår om så har jag svårt att tänka mig att du inte skulle betta turn när motståndaren checkar till dig. Citera
DrRoland Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Tycker det är mycket svårt att sätta fi på en hand här. Utan read vet vi ju inte ens om han är kapabel att lägga händer som färg, TP, överpar, triss. I och med att han köpt in kort är det inte något massivt bet han behöver syna heller. Samtidigt så har ju inte han någon read på dig heller så han har ju ingen aning om du är en bluffgubbe eller inte. Citera
Supertequila Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Sen spelar jag inte för hela min stack utan 60 dollar. Stämmer, my bad. Ändrar dock inte uppfattning för det är en tung pott och samma argument som tidigare dyker upp i mitt huvud. En fördel med facit i hand är att du nu byggt upp maniac image hos killen, och du vet att han har svårt att släppa TPTK. Detta kan du utnyttja längre fram och få honom att betala dig när du sitter på stål, med reservation för om han är såpass duktig att han inte följer samma mönster jämt. Citera
Big Less Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Spara dina tunga bluffar till bättre lägen. Här har du ingen read på fi och du vet egentligen inte vad hans floppbet betyder. Onödigt att spela för hela den effektiva stacken då. Citera
richardd Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Grejjen är ju den att dom enda händer du kan tänkas ha här är ju QJ, kanske QQ men även det känns osannolikt... På floppen känns det som du kan ha drag/stål kanske en knekt/dam. 44 går bort på rivern, knekten går bort på turn då du inte better den och du reppar ju knappast en färg med den betten på rivern... Om din motståndare har någon koll på dig så känns synen helt okej då jag antar att du spelar hyffsat TAG och inte värdebettar rivern på det sättet... Citera
TheEmbassy Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Postad 14 November , 2006 Håller med att det inte finns nån rimlig hand jag kan ha så som spelad, riverraisen gör jag ju bara med Jx el. QQ (+JJ,44), händer som är mycket osannolika givet linjen i handen. Han vet dock inget om mig och mitt spel så det är en tung syn för han att göra med AQ. Den riverbluffen jag gör ser man mycket sällan på NL100. Hade tänkt att ge upp den men hans bet på river triggade mig. I chatten efteråt tyckte en kille att Fi gör en dålig syn, men jag tycker nog den är ganska bra. Vad ska jag ha liksom? Citera
Recommended Posts