NickLeeson Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Den här handen spelades i början av förra veckan. HH är inte sparad så jag tar det ur minnet. Jag är inte helt 100% på spelarnas postioner men vi kör på nedanstående. NL 5/10 (5-manna) SS Stackar: Hero 2200 Fi1 1200 Fi2 600 Fi1 höjer till 40, jag höjer upp till 100 med Ah Kh, Fi1 och Fi2 synar. Floppen kommer: Qh 6h 3c Fi1 höjer till 200. Hur spelar vi? Gå även hit: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=36489 Citera
psatiw Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Hur spelar vi? På samma sätt som du spelar ett set förslagsvis. Citera
NickLeeson Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Jag tänkte så här: Det finns ingen chans att jag släpper den här handen, för många outs. Två Fi kvar bägge verkar ha hyfsade händer. Jag har nötflushdraget och två överkort. 9 outs e klara, sen är frågan om A och K oxå är outs. Det är troligt att minst en av Fi har två höga kort och den andra eventuellt ett pp. Om den ena har AQ eller KQ så går ju antingen A eller K bort som out. Jag skulle säga att jag har minst 9, kanske upp till 12 outs. Två Fi är med så här långt. Den intressanta frågan är om jag ska försöka ta hem potten nu med ett allin eller bara syna och förhoppningsvis få med Fi2 oxå. Träffar jag färgen tar jag bägge deras stackar. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=36489 Citera
psatiw Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Två Fi är med så här långt. Den intressanta frågan är om jag ska försöka ta hem potten nu med ett allin eller bara syna och förhoppningsvis få med Fi2 oxå. Träffar jag färgen tar jag bägge deras stackar. Grejen är ju att värdet på din hand går ner utav bara helvete på turn om den blankar och ni är tre kvar i potten. Dessutom så tycker jag det verkar väldigt osannolikt att du ska ta båda deras stackar på en färgad bräda? Ytterligare på det vill vi ju balansera för hur vi spelar ett set här, och det här är en bra hand att göra det med. Citera
LiftWaffe Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Som psatiw säger så måste dina motståndare vara extremt ouppmärksamma om båda torskar sina stackar om du fyller färgen. Ett hjärter på turn kommer ju sannolikt att skrämma dem alltså måste du få upp värdet redan på floppen. Höj 4-500 och syna en eventuell all-in från Fi1 (Fi2 blir ju AI om han synar). Citera
NickLeeson Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Jag valde att bara syna 200 för att behålla Fi2 i potten. Det kanske stämmer att jag skulle reraisat. Fi2 synar. Turn kommer blankt. Fi1 betar 500. Gå även hit: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=36489 Citera
LiftWaffe Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Du vill ju inte släppa handen så då får du väl dega in då. Detta skulle ju ha gjorts på floppen då det eventuellt fanns lite Fold Equity och du har två gator kvar att se. Nu är du fortfarande tom och det är ganska uppenbart att du är på fisketur så jag tror inte du får mer pengar av Fi om det kommer hjärter. Citera
MannenMedH Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 bara att få in så mycket pengar du kan på floppen helt enkelt. Citera
Dave^ Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Tycker ett ställ fungerar fint. Palla att bara syna och missa färg på turn. Sjävklart får man då, som psatiw skrev, balansera med att även pusha med set. Citera
Supertequila Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Här ska du utan tvekan rerejsa. Skälen är: 1. Du måste balansera ditt spel med set och topp två med starka drag för att maskera din hand. 2. Mot toppar eller överpar (ej AA) är du knapp favorit. Genom att rejsa så får du dessutom fold equity med i spelet vilket är i din favör. 3. Vid syn så får du se turn och river för samma kostnad och slipper ta nytt beslut vid blank på turn. Ofta har du inte pottodds att fortsätta på turn om fi degar in potsize bet, och du ska skäligen slänga din hand om du inte tror att du kan bluffa bort fi på river, vilket kan vara väldigt svårt om han har kört tungt och potten är stor. Hur mycket ska du höja då? Potten är 300. Fi1 bettar 200. När du ska höja så blir potten tillsammans med din syn av hans bet 700, och en höjning med 700 innebär att du måste betta 900. Om du ska höja potsize vilket är min rekommendation i de flesta fall så innebär det att du måste dega in 900. Med hänsyn till båda fis stackstorlek så är detta all in. Vad gäller din andra fråga (du har synat flopp) så innebär Fis bet att du har potoddsen 500/1900 vilket ger runt 25%. Om du har alla outsen levande så innebär det 15 outs vilket ger 30 %. Då har du odds att syna. Dessutom lär fi vara comitted på resten av sin stack då han har investerat 800 av 1200 redan så du kan kanske få in resten om du träffar på river, åtminstone på A lr K. Försiktigt räknat så kan Fi ha en hand som gör att du bara har färgoutsen o då har du 20 procent vilket gör att du egentligen inte ska syna. Frågan är dessutom om det finns implicita på river när du har synat flopp o turn o spelat typiskt draghand. Troligtvis inte men som sagt, om fi känner att han är comitted, kanske. Om fi har set så försvinner lite av outsen som parar bordet o då är det än sämre läge. En annan fråga är vad Fi2 gör. Vad jag har förstått så agerar han efter oss, och det kan hända att han pushar vilket påverkar våra odds. Sammantaget så skulle jag folda handen på turn. Citera
NickLeeson Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Postad 14 November , 2006 Vad hände då? Jag gick allin, både Fi1 och Fi2 synade, på rivern kom ett hjärter. Vilket gjorde att jag vann potten med färgen. Tack för alla synpunkter. Det bästa spelet hade nog varit det mest uppenbara d v s att gå allin efter att Fi1 betat. Citera
Recommended Posts