listig Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 Självklart hade iaf cassano rätt...Och jag var ute o virrade =)Blir så när man gått dåligt ett tag, klart man ska betta. "Rätt"? Jag hoppas inte du refererar till den aktuella handens resultat för att avgöra huruvida det var rätt eller fel? Anywho, jag är också inne på betspåret. Känns ärligt talat inte som så mycket att fundera över egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RedClay Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 känns faktiskt som en 87... mini rasien på flopp känns som han gör bara för att kunna göra ett billigt/lurigt stoppbet på turn för att dra billigt.. brukar vara rätt förvirrande och svårläst enligt min mening.. förstår itne varför han slår om på flopp när han ändå synar turn, när han måste förstå att kommer det scarecards och ett stort bet måste han ju lägga sej.. slår han upp till säj 110 på flopp och får allin då kan han ju gott lägga sej.. men eftersom jag tror FI sitter på 87 så skulle jag beta svagt kanske 50-70 och locka fram en bluff.. nån som håller med? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologas Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 fi har uppenbarligen 88 eller 77:) å en överbet på rivern ger bra chans för han å sniffa som bluff. allin e 1000 ggr bättre än check. check från fi på river e väl nästan alltid tänkt som checksyn. Läget e ju mkt bättre för induce a bluff än värdebet. då djens troligaste hand e AK,AQ med As. allin kommer kanske att synas så pass ofta av en misstänksam fi för att de ska va högre värde än liten värdebet dock kan ju fi faktiskt ha monster (typ 1 ggr av 15). överbet lite mer än pot tror jag dock e bäst. folk älskar å tolka in bluffar så de får chans å syna, så ge dem bara en liten anledning. Monster hos fi e inte helt omöjligt men inte särskilt troligt. varför checka hus på river mot en bräda innehållande färg. färg lite lite troligare att checka men mindre troligt om man ser till övriga gator. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jeneqvist Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 känns faktiskt som en 87... mini rasien på flopp känns som han gör bara för att kunna göra ett billigt/lurigt stoppbet på turn för att dra billigt.. brukar vara rätt förvirrande och svårläst enligt min mening.. förstår itne varför han slår om på flopp när han ändå synar turn, när han måste förstå att kommer det scarecards och ett stort bet måste han ju lägga sej.. slår han upp till säj 110 på flopp och får allin då kan han ju gott lägga sej.. men eftersom jag tror FI sitter på 87 så skulle jag beta svagt kanske 50-70 och locka fram en bluff.. nån som håller med? om du nu kan sätta killen på en specifik hand (eller om djens redan fått tips om killens kort) blir ju ditt resonemang genialt... men mot en möjlig HD känns det bättre att betta 100+ för att chansen är större att killen har någon form av showdown och få betalt av sämre hand än att försöka locka CR bluff från missat drag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts