Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Pot Limit Texas 20/20 i blinds. Har ca. 5000 kr i stacken.

Löst 10-manna bord med några som synar pottbets på flop och turn med hålstegar, samt ett par stycken TAG spelare.

Jag har en väldigt tight image.

En fisk gular och en ny spelare(F) sätter sig. Han verkar tight, typ foldar 5 händer i rad.

Jag får QQ UTG och pottar till 80. En synar, spelare F (UTG+4) pottar blixtsnabbt upp till 320. Han har cirka 1600 kvar efter raisen.

Alla foldar fram till mig, vad göra här ?

Potta om, ta en flopp eller kanske lägga?

Postad

Lägga skulle jag aldrig orka.

Antingen potta om och comitta dig, eller eventuellt bara syna och hoppas på en flop utan A/K. Jag röstar på det första. Ett argument för det är att jag tror att han släpper AK pre då, bl.a givet att han nyss satt sig och din visade styrka, och eftersom vi inte är säkra på att han CB:ar den handen om vi bara synar och CRAI på en låg flopp så är nog det det bästa alternativet tycker jag.

Postad
Fiskjag synar och CRAI:ar alla låga floppar :)

Problemet med det är ju att vi inte är säkra på att han CB:ar en AK/AQ, och då har vi bara JJ vi kan få betalt av. Därmed inte sagt att det är dåligt, bara lite osäkert.

Postad

Om du vill bygga på en vek och igeltajt image - fold.

Annars potta om. Orka trixa med QQ, har han KK/AA så är det bara riggat, han sitter 80BB djupt på ett livebord som ofta är rätt slaskigt och där folk gör gravt mongoloida spel stup i kvarten. Ser inte riktigt det stora problemet. Glo lite snett på han (typ "din jävla fitta, tror du att du är tuff nu, jag ska bluffa bort dig"-blicken), lek lite med markerna (typ fingra på dem lite sådär semi-sexigt), och säg sedan POTT högt och tydligt. Medan den (ofta inkompetenta - enl. min erfarenhet, även fast det blivit bättre på sistone) dealern räknar ut hur mycket du får in ska du bara chilla som om du är typ världens tuffaste jävla ghettogangster.

Antingen så foldar han och du vinner en kvarts miljon typ, eller så får ni in degen. Får ni in degen och han har AK/JJ/whatever får du ducka riggen så viner du en mille, får ni in degen och han har AA/KK är det bara att skrika in damen och du är miljonärski på nulltime, baby!

Hur svårt ska det vaaaaaaaaa?

(PS: jag är emo-fjortis.)

Postad
Om du vill bygga på en vek och igeltajt image - fold.

Annars potta om. Orka trixa med QQ, har han KK/AA så är det bara riggat, han sitter 80BB djupt på ett livebord som ofta är rätt slaskigt och där folk gör gravt mongoloida spel stup i kvarten. Ser inte riktigt det stora problemet. Glo lite snett på han (typ "din jävla fitta, tror du att du är tuff nu, jag ska bluffa bort dig"-blicken), lek lite med markerna (typ fingra på dem lite sådär semi-sexigt), och säg sedan POTT högt och tydligt. Medan den (ofta inkompetenta - enl. min erfarenhet, även fast det blivit bättre på sistone) dealern räknar ut hur mycket du får in ska du bara chilla som om du är typ världens tuffaste jävla ghettogangster.

Antingen så foldar han och du vinner en kvarts miljon typ, eller så får ni in degen. Får ni in degen och han har AK/JJ/whatever får du ducka riggen så viner du en mille, får ni in degen och han har AA/KK är det bara att skrika in damen och du är miljonärski på nulltime, baby!

Hur svårt ska det vaaaaaaaaa?

(PS: jag är emo-fjortis.)

Årets roligaste inlägg som faktiskt innehåller bra råd 8-)

Postad

Jag pottade givetvis om , han raisar all in och han slängde upp KK.

Efteråt kändes det ändå som man borde lagt. De enda rimliga händer fi kan tänkas ha är ju AA KK QQ och AK, kanske JJ.

Några händer tidigare hade jag AK i liknande läge.

Hade ni gjort likadant med AK ?