Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ponera följande scenario:

Turnering. 4 spelare kvar. Pengar till 3. Vi har 20 minuter kvar av nuvarande period. Bordet är generellt weaktight. Snittstacken är 9-10 BB. Du är UTG med 7 BB i stacken, men inte minst vid bordet; SB har ca hälften av din stack (med lilla blinden inräknad), och måste verkligen hitta på något snart.

Du ser ner på A8o.

Vad gör du?

(Var osäker på var just denna post passar bäst, så den fick hamna här.)

Postad

OK, fler parametrar då. Ingen blir väl förvånad om jag säger att detta är taget ur verkligheten, och jag var den som hade bubbelbeslutet.

Prisstruktur: 50/30/20

Totalt ~37 BB i spel (att det fortfarande är fyra spelare kvar skvallrar väl om hur weaktight bordet är), fördelning inför denna hand:

Stol 1: Du (7 BB) (förlorade precis jättepott all in mot Fi 3, därav kortstacken)

Stol 2: Fi 1 (14 BB) (D)

Stol 3: Fi 2 (3 BB) (SB)

Stol 4: Fi 3 (13 BB) (BB)

Syn-HD för fi 2 och 3 är väl gissningvis ungefär desamma, säg {44+, A9+, ev. KQ}.

Postad

Jag reagerade själv instinktivt med att ställa, och konstaterade först när markerna var inne att det kanske inte var så smart. När jag dessutom blev synad och utslagen var jag säker på att det inte var så smart. :?

Då var jag väl inte dum som ifrågasatte mitt eget handlande... en lärdom rikare, ett inköp fattigare. ;)