Gå till innehåll

Hur man torskar 5 inköp på 1h


robster80

Recommended Posts

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rätta mig om jag har fel men potten ligger preflop på $33, efter flop betar robster $24 med TP, får en raraise med $48 mot sig i en pott på $57, det är väl för katten ingen mini checkraise

 

Det minsta han kan reraisa är med $24 och det är det han gör (det står "raises to $48") - lika mycket som robster betade - det är väl en check-raise och en mini-sådan om något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju kunna slæppa hænderna nær du får mothugg/ anar oråd.

 

Hand 1. Varfør betar du knapp pott ur position nær du blir miniraisad?

 

Hand 2. Varfør i h****te går du allin på River? Du har ett par och inget monster. Vad ska du få syn av? Kung med sæmre kicker kanske 1% av fallen och då av kompletta idioter.

 

Hand 3. Underbar flopp. Vad ska du slå på turn som han går allin med? Om han ær en komplett tomte kan man kanske syna med jag hade slængt.

 

Hand 4 ær væl inte mycket att sæga om. Hade spelat likadant.

 

Hand 5 samma sak som innan. Varfør raisar du på floppen? Varfør går du allin? Vad ska han syna med som du slår?

 

Alla hænder utom hand 4 ær enligt mig dåligt spelade. Spelar inte NL200 men det ser inte ut som att jag kommer få problem nær den dagen kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alla hænder utom hand 4 ær enligt mig dåligt spelade. Spelar inte NL200 men det ser inte ut som att jag kommer få problem nær den dagen kommer.

 

 

Haha, roligt!

Men om man kollar den senaste handen du postade:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=32332&highlight=

 

Förstår man ditt inlägg bättre eftersom du verkar vara rädd när du spelar och inte förstår fördelen av att vara aggressiv.

 

Jag försvarar inte mitt spel och jag håller med en hel del av kritiken jag fått. Däremot tror jag att jag spöar en norskfisk som du alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett enda badbeat. Du får in pengarna som underdog varje gång. Kom igen när du blir utdragen ;)

 

Precis min åsikt. I fyra av fem händer spelar du dessutom riktigt dåligt...

 

Tack för den mycket konstruktiva kritiken. Jag ska tänka på det du när jag spelar och nästa gång jag postar en "bad beat tråd".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade igår tänkt skriva ett litet inlägg om att man faktiskt kan slaska så länge man kör med låga inköp (30-50%) och spelar BRA!! Har spelat upp mig från 100 till 550 dollar på en vecka genom att vara smartslaskare....men men bet i det sura äpplet det sista dygnet och förlorade 300 dollar :oops:

 

Men men...inte stora pengar när man jämnför med vissa andra...men % av rulle är det tragiskt....men va fan...det kunde ju varit värre....kunde ju vara helt pank, ha en mystifistisk djungelsjukdom och tunnhårig :D

 

Slask eller grind ikväll....lutar nog åt mega..........grind

 

Rock on tjockisar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alla hænder utom hand 4 ær enligt mig dåligt spelade. Spelar inte NL200 men det ser inte ut som att jag kommer få problem nær den dagen kommer.

 

 

Haha, roligt!

Men om man kollar den senaste handen du postade:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=32332&highlight=

 

Förstår man ditt inlägg bättre eftersom du verkar vara rädd när du spelar och inte förstår fördelen av att vara aggressiv.

 

Jag försvarar inte mitt spel och jag håller med en hel del av kritiken jag fått. Däremot tror jag att jag spöar en norskfisk som du alla dagar i veckan.

 

Det var ett tag sedan jag spelade handen ovan men visst var den inte optimalt spelad. Då hade jag väl inte postat den?

 

Tråkigt att du tog min kritik personligt :( Förstår inte varför du postar händer om du inte kan ta kritik? Syftet med att posta händer är väl att få feedback och lära sig nåt?

 

Och slutligen, Jag är inte norsk utan skrev inlägget med ett norskt tangentbord. Den normalbegåvade borde sett att texten var skriven på svenska med norska specialtecken, men det gjorde tydligen inte du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Robstern, good game och allt det där. Ser ju onekligen lite jobbigt ut. Spelade ju lite mot dig för några dar sedan. Den här handen minns du kanske? vad hade du? Funderar lite över om jag spelade kasst eller inte. Har kommit fram till att jag spelade ganska kasst, men jag ville inte att det skulle falla färg/stege på turn som kunde ha saktat ner spelet. Dessutom försökte jag representera färgdrag/taskigt överpar och hoppades få syn av högt PP. Så....vad hade du?

 

Game #3804624594: Hold'em NL ($1/$2) - 2006/10/29 - 02:49:00 (ET)

Table "Perpignan" Seat 4 is the button.

Seat 1: r0bster ($216.25 in chips)

Seat 2: Peterpipe ($302.72 in chips)

Seat 3: Monster85 sits out

Seat 4: Winston_s ($281.36 in chips)

r0bster: posts small blind $1

Peterpipe: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Winston_s [3d 3h]

Winston_s: calls $2

r0bster: raises to $10

Peterpipe: folds

Winston_s: calls $8

----- FLOP ----- [2c 3c 3s]

r0bster: bets $16

Winston_s: raises to $271.36 and is all-in

r0bster: folds

Returned uncalled bets $255.36 to Winston_s

----- SHOW DOWN -----

Winston_s: shows [3d 3h] (Four of a kind, Threes, Two high)

Winston_s collects $52 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $54 Main pot $52 Rake $2

Board [2c 3c 3s]

Seat 1: r0bster (small blind) folded on the Flop

Seat 2: Peterpipe (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Winston_s (button) showed [3d 3h] and won ($52) with Four of a kind, Threes, Two high

****HAND ENDS****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du tog min kritik personligt :( Förstår inte varför du postar händer om du inte kan ta kritik? Syftet med att posta händer är väl att få feedback och lära sig nåt?

Om man spelar NL200 kanske man inte är jättesugen på att få kritik av någon som köper in med $20 på NL50-bord och spelar allmänt vekt. Speciellt inte om han formulerar sig lite smått kaxigt och nedlåtande som du gjorde. Om robster skulle ge en liknande kommentar till nån som spelar på NL1000 skulle nog denne också bli lite irriterad, liksom jag tror att du skulle bli det om nån NL5-spelare förkastade ditt spel och antydde att han skulle ta dina pengar lätt när han väl kom upp på din nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade igår tänkt skriva ett litet inlägg om att man faktiskt kan slaska så länge man kör med låga inköp (30-50%) och spelar BRA!! Har spelat upp mig från 100 till 550 dollar på en vecka genom att vara smartslaskare....men men bet i det sura äpplet det sista dygnet och förlorade 300 dollar :oops:

 

Men men...inte stora pengar när man jämnför med vissa andra...men % av rulle är det tragiskt....men va fan...det kunde ju varit värre....kunde ju vara helt pank, ha en mystifistisk djungelsjukdom och tunnhårig :D

 

Slask eller grind ikväll....lutar nog åt mega..........grind

 

Rock on tjockisar

 

Hamnade du i rätt tråd...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt posta robster, alla spelar dåliga händer ibland!! Svårt att göra så mycket åt en del av händerna om du har en aggo spelstil. Men inköp 3 får du verkligen ta på dig, tilt syn för vad kan du slå där kanske jj om man tror på jultomten ;)

 

Jag slängde iväg ett fullt inköp på 2/4 på i stort sett en missad hålstege igår. Eller en 100$ syn med A(k) hög på river mot floppat set och då undrar man vad man gör framför ett pokerbord, hahah! En annan dag plussar man som en gris, det är som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du tog min kritik personligt :( Förstår inte varför du postar händer om du inte kan ta kritik? Syftet med att posta händer är väl att få feedback och lära sig nåt?

Om man spelar NL200 kanske man inte är jättesugen på att få kritik av någon som köper in med $20 på NL50-bord och spelar allmänt vekt. Speciellt inte om han formulerar sig lite smått kaxigt och nedlåtande som du gjorde. Om robster skulle ge en liknande kommentar till nån som spelar på NL1000 skulle nog denne också bli lite irriterad, liksom jag tror att du skulle bli det om nån NL5-spelare förkastade ditt spel och antydde att han skulle ta dina pengar lätt när han väl kom upp på din nivå.

 

Kan du förklara varför Robsters spel i de där händerna skulle vara vinnande spel i NL200 när det knappast är det ens i NL50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du förklara varför Robsters spel i de där händerna skulle vara vinnande spel i NL200 när det knappast är det ens i NL50?

Du vet ju ingenting om hur resten av sessionen har sett ut, vilka händer som har spelats, vilka motståndarna är eller vad robster har för image vid bordet. Exempelvis ser ju QQ-handen väldigt tveksam ut, men vi vet inget om hur fi spelar. Mot en viss motståndare skulle det kunna vara helt rätt spelat.

 

Sen är det ju självklart att om man plockar ut de fem händer ur en session där man förlorat mest pengar så är händer där man gör misstag överrepresenterade. Det säger inget om robsters kvalitet överlag.

 

Slutligen kan jag tänka mig många situationer där de här spelen är mer korrekta på NL200 än på NL50. Spelarna är aggressivare och har fler moves och själv måste man betala med samma mynt. När man då har läst av spelet fel kan man se väldigt dum ut vid showdown, men sånt är spelet och det får man ta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta av dom här är inte ens beats. Flera av händerna är riktigt dåligt spelade.
Chicochay raises to $48

Här talar han tex mer eller mindre om att han sitter med en triss.

 

Här är ett exempel. På NL50 kanske det där i princip alltid innebär att fi har en triss. Det gör det inte på NL200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta av dom här är inte ens beats. Flera av händerna är riktigt dåligt spelade.
Chicochay raises to $48

Här talar han tex mer eller mindre om att han sitter med en triss.

 

Här är ett exempel. På NL50 kanske det där i princip alltid innebär att fi har en triss. Det gör det inte på NL200.

 

Det betyder typ "om du vill fortsätta spela får du stoppa in 24 till, vill du det?"

 

katjing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Robstern, good game och allt det där. Ser ju onekligen lite jobbigt ut. Spelade ju lite mot dig för några dar sedan. Den här handen minns du kanske? vad hade du? Funderar lite över om jag spelade kasst eller inte. Har kommit fram till att jag spelade ganska kasst, men jag ville inte att det skulle falla färg/stege på turn som kunde ha saktat ner spelet. Dessutom försökte jag representera färgdrag/taskigt överpar och hoppades få syn av högt PP. Så....vad hade du?

 

Game #3804624594: Hold'em NL ($1/$2) - 2006/10/29 - 02:49:00 (ET)

Table "Perpignan" Seat 4 is the button.

Seat 1: r0bster ($216.25 in chips)

Seat 2: Peterpipe ($302.72 in chips)

Seat 3: Monster85 sits out

Seat 4: Winston_s ($281.36 in chips)

r0bster: posts small blind $1

Peterpipe: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Winston_s [3d 3h]

Winston_s: calls $2

r0bster: raises to $10

Peterpipe: folds

Winston_s: calls $8

----- FLOP ----- [2c 3c 3s]

r0bster: bets $16

Winston_s: raises to $271.36 and is all-in

r0bster: folds

Returned uncalled bets $255.36 to Winston_s

----- SHOW DOWN -----

Winston_s: shows [3d 3h] (Four of a kind, Threes, Two high)

Winston_s collects $52 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $54 Main pot $52 Rake $2

Board [2c 3c 3s]

Seat 1: r0bster (small blind) folded on the Flop

Seat 2: Peterpipe (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Winston_s (button) showed [3d 3h] and won ($52) with Four of a kind, Threes, Two high

****HAND ENDS****

Eftersom du frågar kan jag upplysa dig om att du spelade handen på sämsta möjliga sätt! Way to maximize ur winnings :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Robstern, good game och allt det där. Ser ju onekligen lite jobbigt ut. Spelade ju lite mot dig för några dar sedan. Den här handen minns du kanske? vad hade du? Funderar lite över om jag spelade kasst eller inte. Har kommit fram till att jag spelade ganska kasst, men jag ville inte att det skulle falla färg/stege på turn som kunde ha saktat ner spelet. Dessutom försökte jag representera färgdrag/taskigt överpar och hoppades få syn av högt PP. Så....vad hade du?

 

Game #3804624594: Hold'em NL ($1/$2) - 2006/10/29 - 02:49:00 (ET)

Table "Perpignan" Seat 4 is the button.

Seat 1: r0bster ($216.25 in chips)

Seat 2: Peterpipe ($302.72 in chips)

Seat 3: Monster85 sits out

Seat 4: Winston_s ($281.36 in chips)

r0bster: posts small blind $1

Peterpipe: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Winston_s [3d 3h]

Winston_s: calls $2

r0bster: raises to $10

Peterpipe: folds

Winston_s: calls $8

----- FLOP ----- [2c 3c 3s]

r0bster: bets $16

Winston_s: raises to $271.36 and is all-in

r0bster: folds

Returned uncalled bets $255.36 to Winston_s

----- SHOW DOWN -----

Winston_s: shows [3d 3h] (Four of a kind, Threes, Two high)

Winston_s collects $52 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $54 Main pot $52 Rake $2

Board [2c 3c 3s]

Seat 1: r0bster (small blind) folded on the Flop

Seat 2: Peterpipe (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Winston_s (button) showed [3d 3h] and won ($52) with Four of a kind, Threes, Two high

****HAND ENDS****

Eftersom du frågar kan jag upplysa dig om att du spelade handen på sämsta möjliga sätt! Way to maximize ur winnings :P

 

Inte riktigt, fold hade varit sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...