Gå till innehåll

Iremmats - symbol för svensk feghet?


Karl_Rove

Recommended Posts

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De största sporterna i världen sett till antalet utövare är fotboll, basket och pingis.

 

lol, pingis? om man tar bort kina, var hamnar pingis då?

 

Jo, och om man tar bort allt utom Hälsingland så blir bandy störst...

 

För övrigt, för att återgå till topic, så vann väl Madsen väsentligt mycket mer på sitt wsop äventyr än vad Mats gjorde på sin klonk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7-kamp är en av de grenar med minst antal utövare och friidrott i sin helhet är inte särskilt utbrett. Att då jämföra tomten Klüft med världsstjärnor inom stora sporter som fotboll/ishockey är för mig helt befängt.

 

Sen att jag verkligen ogillar Klüft som person är en annan femma :P

 

Att påstå att hockey är en stor sport är ju också rätt befängt, hur många länder bryr sig om hockey liksom?

Sverige, Finland och Kanada?

 

Sen att man tycker illa om Klüft är ju självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Karl_Rove till den i särklass mest misslyckade post någonsin.

 

Bra exempel du använder dig; svenska pokerspelare som "försiktiga och förnuftiga", när som någon nämnde vi nog har den största andelen degenerates av alla när det kommer till highstakespokerspelare.

 

Ännu roligare är att du tar madsen som exempel, en nolla som haft mer flyt än någon annan någonsin, någon gång kanske folk fattar att tourneydonks/turnerningsspel inte ens är i närheten hur komplext cashgames är, och den här killen var inte ens bra för att vara en turnerningsspelare, han hade DJUNGELFLYT.

 

 

läste någon artikel i en pokertidning om madsen.

 

typ han raisar pre med AT och får syn.

flopp är typ ett litet par och en rag.

de startar raisekrig där madsen är den som ställer.

den andra visar en kåk och madsen behöver således runner-runner.

turn: T

river : ja gissa(det är jätteenkelt!)

 

 

 

som jag skrev tidigare, för varje madsen som lyckas finns det 10000st som hamnar på en parkbänk.

satsa allt man har(plus få familjen att stakea en) på några pokerturneringar...

smart för poker är ju schack. den bäste vinner typ ALLTID!

 

 

det är ju inte guts, det är idioti.

 

 

 

hur går det för honom för övrigt i hans highstakes-lir?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur många Jack Nicklaus, Michael Jordan, Tiger Woods, Wayne Gretzky och Carl Lewis har Sverige haft?

 

 

annika sörenstam, peter forsberg, carolina kluft?

 

i övrigt är det tragiskt att du använder säger att nobelpriset inte är en bra jämförelse, och sedan tar upp sport...? lol.

 

Jan Ove Waldner, Björn Borg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Karl_Rove till den i särklass mest misslyckade post jag sett någonsin.

 

Bra exempel du använder dig; svenska pokerspelare som "försiktiga och förnuftiga", när som någon nämnde vi nog har den största andelen degenerates av alla när det kommer till highstakespokerspelare.

 

Ännu roligare är att du tar madsen som exempel, en nolla som haft mer flyt än någon annan någonsin, någon gång kanske folk fattar att tourneydonks/turnerningsspel inte ens är i närheten hur komplext cashgames är, och den här killen var inte ens bra för att vara en turnerningsspelare, han hade DJUNGELFLYT.

 

Såväl Madsen som Iremark var väl helt vanliga lowstakesrävar innan deras turneringsklonkar inträffade. Och för att på något vis exemplifiera min bild av den typiske amerikanen som "gutsy" och den typiske svensken som en försiktig general använde jag båda dessa.

Det är väl inte heller bara den misslyckade posten utan även en av de mest missförstådda, vilket jag till stor del får skylla mig själv för dels genom rubriken vilken jag förstått väckt anstöt hos många av Iremarks fans och dels hur jag lade upp ursprungsinlägget.

 

Vad har det med saken att göra hur mycket tur Madsen hade när han vann turneringen? Då har du väl inte riktigt förstått andemeningen i inlägget.

 

OT:

Jag kan väl å andra sidan återgälda dina gratulationer och utnämna dig till den största lipsillen någonsin i detta forums historia. Hur många trådar har du egentligen lämnat snyftandes med slutorden "...det minsann är sista gången jag skriver för alla är så dummma..."?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såväl Madsen som Iremark var väl helt vanliga lowstakesrävar innan deras turneringsklonkar inträffade.

Det stämmer verkligen inte. Mats grindade en satans massa sng:s och skulle tjänat rätt bra oavsett om han turreklonkat eller inte.

 

 

Och för att på något vis exemplifiera min bild av den typiske amerikanen som "gutsy" och den typiske svensken som en försiktig general använde jag båda dessa.

Vilket visade sig vara tvärfel. Förresten borde du sett till lite fler aspekter av Mats spel än varifrån han postar HH:ar på pokerforum. Tänk triple draw live exempelvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har missat att jag faktiskt har slutat skriva också? :) Jag tillför inget längre något till forumet i form av några analyser alls, och det tänker jag inte börja med igen heller.

 

Jag skrev i randomtrådar som inte har någon direkt kunskapsrelation, i.e jag bidrar inte med mina kunskaper längre pga att jag är trött på de flesta här, och då slipper jag få 150 gubbar som kritiserar allt jag säger.

 

Comprende?

 

Ok. Jag var inte riktigt up to date.

 

För att få det att fungera på ett sånt här forum är det nog viktigt att vara tydlig, ickeprovokativ, endast besvara ett fåtal repliker samt tänka genom saker flera gånger innan man skriver. Är det något som folk på forum som detta gillar är det att konstatera att skribenten har fel och är dum i huvudet. Favoritskribenten är någon som dels är korkad (så man kan hitta enkla snabba fel), provokativ och han ska dessutom gärna stå på sig rejält (så man kan jabba in rejält)

 

Jag gör nog som dig Nebbis och nöjer mig med att som tidigare bara läsa... my writing days are over...blir skönast så :)

 

Var inte du trots allt rätt populär som skribent här? Tror nästan du skulle kunna dra in lite pengar på autografer här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plump rubrik (dock kul) men frågeställningen i sig känns berättigad. Att sedan resultatet blir 8 sidor komik/tragedi är en annan femma.

 

Mina två ören:

Jag tror det amerikaner generellt sett har ett annat sätt att se på och hantera framgång/misslyckande än svenskar. [Jag tror] Vår svenska grundskola, på gott och ont, har format oss med värdingar som allas lika värde, gruppens framgång främst och resursfokusering på svagare individer. Samtidigt [tror jag] amerikaner på ett helt annat sätt specialicerar och identifierar sig med vad de gör. I Sverige spelar man fotboll i USA är man fotbollspelare.

 

Att amerikaner generellt sätt skulle vara mer riskbenägna och villiga att riskera mer för att lyckas är väl i sig inte helt orimligt tanke? Om man tror sig sett en sådan tendens, är det väl rimligt att få reflektera över detta och ifrågasätta varför det skulle vara så utan att bli dumförklarad på ett internet forum..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7-kamp är en av de grenar med minst antal utövare och friidrott i sin helhet är inte särskilt utbrett. Att då jämföra tomten Klüft med världsstjärnor inom stora sporter som fotboll/ishockey är för mig helt befängt.

Ishockey är väl iofs sådär stort jämfört med fotboll. Skulle också tippa på att friidrott är rätt mycket större än hockey globalt sett.

 

Jo det kanske du har rätt i, men nu var det 7-kamp vi jämförde med och inte 100 meter vilket är en jäkla skillnad.

 

7-kamp för damer är en så löjligt liten "sport" och att Klüft fått/får den uppmärksamhet är helt otroligt. Aja, nu orkar jag inte diskutera den tomten mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plump rubrik (dock kul) men frågeställningen i sig känns berättigad. Att sedan resultatet blir 8 sidor komik/tragedi är en annan femma.

 

Mina två ören:

Jag tror det amerikaner generellt sett har ett annat sätt att se på och hantera framgång/misslyckande än svenskar. [Jag tror] Vår svenska grundskola, på gott och ont, har format oss med värdingar som allas lika värde, gruppens framgång främst och resursfokusering på svagare individer. Samtidigt [tror jag] amerikaner på ett helt annat sätt specialicerar och identifierar sig med vad de gör. I Sverige spelar man fotboll i USA är man fotbollspelare.

 

Att amerikaner generellt sätt skulle vara mer riskbenägna och villiga att riskera mer för att lyckas är väl i sig inte helt orimligt tanke? Om man tror sig sett en sådan tendens, är det väl rimligt att få reflektera över detta och ifrågasätta varför det skulle vara så utan att bli dumförklarad på ett internet forum..

 

:heart::heart::heart::heart:

 

Tack för de orden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur många Jack Nicklaus, Michael Jordan, Tiger Woods, Wayne Gretzky och Carl Lewis har Sverige haft?

 

 

annika sörenstam, peter forsberg, carolina kluft?

 

i övrigt är det tragiskt att du använder säger att nobelpriset inte är en bra jämförelse, och sedan tar upp sport...? lol.

 

Björn Borg?, Ingemar Stenmark?

Zalatan, Jag, Henrik Larsson....

 

Listan kan göras lång!

 

Zlatan? Hahahahahaha! Han är nadajämfört med våra riktiga idrottsmän. Ljungberg likaså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan har ju USA haft "fördelen" att få sin ekonomi fint finansierad av slavar och billig illegal arbetsbraft. De rika blir tokrika och de fattiga är, tja, väldigt fattiga utan bra sjukvård osv.

 

Och är man tokrik som företag så har man större möjligheter att expandera. ;)

 

 

Sverige skulle vara den fattigaste delstaten i USA om vi ingick i federationen. Vi skulle inte ens vara nära den näst fattigaste delstaten.

 

Antar att det beror på hur man mäter, men enligt http://www.bea.gov/bea/newsrel/spi_highlights.pdf hade Sverige hamnat på plats 39. Den PDF:en går efter per capita-inkomst.

 

helt sjukt iallafall, trodde att Sverige skulle ligga väldigt mycket högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...