Verdi Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Rebel Without A Cause 10475568-25093 Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : SLPL has $195.38 Seat 2 : jorgejuan has $186 Seat 3 : riverbug has $160.13 Seat 4 : ice pool has $80.55 Seat 5 : RayPruit has $139 Seat 6 : bowverdi has $232 Fi i den här handen är RayPruit som är lite halvfiskig och som inte ens bekymrar sig om att sitta med fullt inköp hela tiden. Tycker det fungerar bra som måttstock. Spelare som vet vad de gör brukar reloada. Så är det bara. RayPruit is the dealer. bowverdi posted small blind. SLPL posted big blind. Game [25093] started with 6 players. Dealing Hole Cards. Seat 6 : bowverdi has Ks Qd jorgejuan folded. riverbug folded. ice pool called $2 RayPruit called $2 bowverdi called $1 and raised $8 2 limpare och jag sitter med en hyfsad hand. Iofs ur position men det är väl ändå en given höjning? SLPL folded. ice pool folded. RayPruit called $8 En synare. Det kan jag leva med. Dealing flop. Board cards [6s Ac Ts] bowverdi bet $16 RayPruit called $16 Här betar jag på esset och får syn. Kanske borde jag ha betat $20-$25 istället för $16 bara för att verka mer självsäker men han borde ju rimligen inte ha ett ess. Kanske har han limpat Axs? Dealing turn. Board cards [6s Ac Ts Qc] bowverdi bet $25 RayPruit called $25 Här fegar jag ur och betar bara halvpott. Antingen har han ett ess eller ett monster och då viker han ändå inte så jag försöker hålla nere potten men samtidigt ge mig chansen att vinna. Har han inget ess borde han vika. Får syn igen och den var inte välkommen. Dealing river. Board cards [6s Ac Ts Qc Kh] bowverdi checked. RayPruit bet $88 and is All-in bowverdi ???? Ok, här träffar jag tvåparet. Nu har jag en hand. Fast samtidigt är det ju en 4-stege på brädan. Bara en J som saknas. Men vilka händer innehållande en J hade han spelat sådär? AJ borde han rimligen ha höjt preflop. JT? Kanske... AK, AQ och TT borde han ha höjt pre också. Förmodligen även AT. 66 borde han ha slagit om med tidigare också, liksom A6s. Så, vad ska man göra? Det känns som att det var fel av mig att checka... Citera
iamivar Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Check-syn, kika in i ett bustat färgdrag. Citera
Dionysos Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 vet inte om jag håller med om raisen preflop, jag hade nog glatt knackat. men annars kan jag köpa ditt resonemang hela vägen och håller med om att river blir lite kurig, han är ju som sagt fisk så det är ju inte omöjligt att han sitter på JQ och gått på hålstege på flop men jag håller med om att stegen känns lite orimlig. om han inte hade Jxs och gått på färgen vilket i mina ögon låter väldigt rimmigt. Jag hade vikt då jag itne kan komma på en enda hand förutom möjligtvis Axs som du slår. Citera
psatiw Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Tycker spontant att QJ/JT känns som väldigt troliga händer. Tänk på vad han sätter dig på - AK, TT+. Verkligen inget optimalt läge att bluffa i alltså, när random-spelaren på den här nivån inte kommer att släppa nånting av det förutom JJ. Citera
iamivar Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Tycker spontant att QJ/JT känns som väldigt troliga händer. Tänk på vad han sätter dig på - AK, TT+. Verkligen inget optimalt läge att bluffa i alltså, när random-spelaren på den här nivån inte kommer att släppa nånting av det förutom JJ. QJs möjligtvis... Vart hittar han synen på de tidigare gatorna med något annat? Hrrm... iom att turnbeten blev så pass liten kanske han kan hitta en gråtsyn med JT ändå, även om jag tycker det är riktigt konstigt spel. Hero visar grym svaghet på både turn och river, hur ska fi inte kunna bluffa då? Det känns då sjukt snävt att ur fi's synvinkel sätta hero på TT+ och AK. Halvpottsbet på kvartalets dragigaste bräda säger ju typ "Jag har max esslanka". Checken på river gör att de sjunger "jag har ingen knekt" på radion. Citera
psatiw Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 @ iamivar Mjo, visst spelar fi konstigt, men det stod ju att han var en semifisk, så varför inte liksom? Sen vet jag iof inte om hero visar "grym svaghet" på turn, även om bettet är lite litet. Sen tycker jag inte heller att det känns "sjukt snävt" att sätta en NL200-grinder på de händer jag skrev, när han raisar i SB. Eller? Och alla de händer som inte passat in på den brädan, som skulle vara möjligt att han kunde få oss att släppa, hade vi antagligen stängt ner redan på turn. Så jag tror det är ganska rimligt att fi vid river iaf tror att vi har nånting, och då tror jag fortfarande att det borde stå klart för fi att en stor del av distributionen har han chans att få betalt av genom att pusha, tror du inte? Om man bortser från tidigare gator hade ju jag lätt spelat J på river likadant. Citera
Verdi Postad 18 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Tack för svaren. Jag stekte ett tag men kom inte fram till nån enda hand med en J som han skulle ha spelat som han gjorde. Jag hade dock fel. JT hade det mycket väl kunnat vara... Han hade KT och jag vann på bättre 2-par. Men jag är fortfarande osäker på hur pass bra den synen var. Citera
iamivar Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Det finns då många olika sorters semifiskar Jag vet inte om jag har något fel någonstans, men jag har då väldigt svårt att ge folk cred för gutshots. Alla bättre tvåpar och set känns det som att vi kan räkna bort. Skulle han ha något av dem så har han ju spelat handen heeelt käpprätt åt helvete. I vilket fall så gör Fi inte rätt spel på någon gata här, vilket gör det svårt att analysera hans spel. Jag står dock fast vid att jag inte tror att han har en knekt oftare än en gång av tre här. Stället med KT måste väl vara menat som en bluff? Vilken frammanades av Heros "svaga" turn/river spel. Det borde vara oftare att fisken köper heros "jag har ingen knekt"-spel och ställer in som bluff enligt principen "han har ingen knekt och kan därför inte syna mig" än att han faktiskt satte sin fyraoutare. Wp. Citera
Recommended Posts