Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker Säs. 3 *** inget piratsnack ***


Emcity

Recommended Posts

Hans spel är ju så förbannat osympatiskt (jo, jag vill verkligen använda det ordet) och dåligt att jag skulle vilja vomera över honom.

 

Han är ju en typisk rädd-tight spelare helt utan känsla. Han är ju en sån där kille som helst inte vill bli synad med topp-set på turn om motståndaren har ett färgdrag. Ta tex A.7s-handen mot Sbrubgy där jag tror han bettar 200K bara för att få slut på skiten.

Eller A-9handen mot Farha där han check-raisar för 100K... hur tänker han där?

 

lol donkaments

 

:mrgreen: så sjukt klockrent det där om topset mot färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 875
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fast när Eli sätter Sammy all in med skithanden pre, minns inte vilken och Sammy foldar då han är tom hade ju alla kallat Eli för en sjuk tiltad fisk om Sammy haft nöten och synat. Nu blev det ju ett sjukt snyggt spel.

 

Den svensk som är närmast att lira borde väl vara Erik123 men jag vete tusan om han skulle klara sig på ett sånt där bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast när Eli sätter Sammy all in med skithanden pre, minns inte vilken och Sammy foldar då han är tom hade ju alla kallat Eli för en sjuk tiltad fisk om Sammy haft nöten och synat. Nu blev det ju ett sjukt snyggt spel.

 

Den svensk som är närmast att lira borde väl vara Erik123 men jag vete tusan om han skulle klara sig på ett sånt där bord.

 

Q2off var det. Skillnaden var att det var Eli som gjorde draget. Hade det varit Wasicka så hade det blivit sågat i det här forumet eftersom alla som klarar sig bra i WSOP är dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga är ju att det verkligen verkar som att han inte vet vart han står i NÅGON hand, han trycker in när han känner sig osäker och lägger när han känner sig lite mer osäker!? Nej jag förstår inte hans spel på något ställe allvarligt talat.

 

Vi talar förresten om mannen som limpade in varannan hand från knappen i WSOP -06 med TRE (3) man kvar.

Enough said!?

 

Hade inte Gold rätt stor chip-lead i det läget? Det är i såna fall en bra taktik att inte committa alltför mycket chips eftersom det är rätt enorm skillnad i pris mellan 3:an och tvåan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte Gold rätt stor chip-lead i det läget? Det är i såna fall en bra taktik att inte committa alltför mycket chips eftersom det är rätt enorm skillnad i pris mellan 3:an och tvåan.

 

Pffft, det där är ju bara fel. Vill han inte commita chips av nån anledning är det långt bättre att folda än att openlimpa knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte Gold rätt stor chip-lead i det läget? Det är i såna fall en bra taktik att inte committa alltför mycket chips eftersom det är rätt enorm skillnad i pris mellan 3:an och tvåan.

 

1000 inlägg och...nej vänta, du har kanske inte stått mentalt stilla, det är kanske möjligt att du var mer jubeltomte i början, jag orkar bara inte kolla.

Men wow.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också klara mig bra på det där bordet. Förmodligen skulle jag nog klassas som bästa spelaren, eller iaf plussa mest. Jag skulle spela som Wasicka och plussa mot alla fiskar som Harman, Sammy, Eli, Lindgren...

 

Fan också, jag tror banne mig att det inte finns en enda bra holdem spelare som någonsin spelat HSP. Gus hade ju bara tur. Negreanu kastade bort högvis med pengar. Doyle har iofs mycket rutin men hans bästa dagar är sedan länge passé. Han hade bara tur med readsen...

Phil Ivey har iofs lite talang så han ska bli kul att se... hans talang räcker nog för att busta alla utom Tod Brunson på det där bordet... och det skulle med all säkerhet räcka mot internetnollor som Erik123, Sonnert, Antonius som spelar högt på nätet...

 

 

Men det här bevisar ju att poker bara är tur, hur skulle någon av de där High Stakes spelarna som är så ruttna så man dör annars kunnat spela ihop pengar?. Oförståeligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också klara mig bra på det där bordet. Förmodligen skulle jag nog klassas som bästa spelaren, eller iaf plussa mest. Jag skulle spela som Wasicka och plussa mot alla fiskar som Harman, Sammy, Eli, Lindgren...

 

Fan också, jag tror banne mig att det inte finns en enda bra holdem spelare som någonsin spelat HSP. Gus hade ju bara tur. Negreanu kastade bort högvis med pengar. Doyle har iofs mycket rutin men hans bästa dagar är sedan länge passé. Han hade bara tur med readsen...

Phil Ivey har iofs lite talang så han ska bli kul att se... hans talang räcker nog för att busta alla utom Tod Brunson på det där bordet... och det skulle med all säkerhet räcka mot internetnollor som Erik123, Sonnert, Antonius som spelar högt på nätet...

 

 

Men det här bevisar ju att poker bara är tur, hur skulle någon av de där High Stakes spelarna som är så ruttna så man dör annars kunnat spela ihop pengar?. Oförståeligt!

Det är bara trångsynt att inte inse att även väldigt kända spelare kan göra kassa spel. Sen hade ju varken Gold eller Wasika varit i närheten av det bordet om de inte klonkat wsop. Många utav spelarna på HSP är väldigt duktiga, men vi har också sett väldigt många tomtiga spel från sammy, gold, wasika och den där indien som jag inte kommer ihåg vad han hette som bustade för något program sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hypotes: Om alla skulle spela alla potter rationellt, skulle det då vara bra eller dåligt spel?

 

Jag kan nog gissa att man får lite olika svar på den frågan beroende på vem som svarar...

 

Jag vet inte vad man menar med rationellt här. Men om man menar "är duktig och spelar efter bästa förmåga" så måste det leda till bra spel. Vet inte varför rationellt skulle leda till dåligt spel i varje fall. Måhända tänker jag inte så långt här.

 

de flesta av de som spelar nu har väl inte spelat in sina pengar på NLH cg

harman, todd brunson, eli, wasicka, farha,

ingen av dem är väl rika pga sitt NLH cg?

 

Tror att knappt någon som är med i programmet förutom Aba har byggt det mesta av sina intäkter och sin rulle på NLT cashgames.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också klara mig bra på det där bordet. Förmodligen skulle jag nog klassas som bästa spelaren, eller iaf plussa mest. Jag skulle spela som Wasicka och plussa mot alla fiskar som Harman, Sammy, Eli, Lindgren...

 

Fan också, jag tror banne mig att det inte finns en enda bra holdem spelare som någonsin spelat HSP. Gus hade ju bara tur. Negreanu kastade bort högvis med pengar. Doyle har iofs mycket rutin men hans bästa dagar är sedan länge passé. Han hade bara tur med readsen...

Phil Ivey har iofs lite talang så han ska bli kul att se... hans talang räcker nog för att busta alla utom Tod Brunson på det där bordet... och det skulle med all säkerhet räcka mot internetnollor som Erik123, Sonnert, Antonius som spelar högt på nätet...

 

 

Men det här bevisar ju att poker bara är tur, hur skulle någon av de där High Stakes spelarna som är så ruttna så man dör annars kunnat spela ihop pengar?. Oförståeligt!

 

Wow, de intelligenta inläggen haglar i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara trångsynt att inte inse att även väldigt kända spelare kan göra kassa spel. Sen hade ju varken Gold eller Wasika varit i närheten av det bordet om de inte klonkat wsop. Många utav spelarna på HSP är väldigt duktiga, men vi har också sett väldigt många tomtiga spel från sammy, gold, wasika och den där indien som jag inte kommer ihåg vad han hette som bustade för något program sedan.

 

Han bustade väl inte? Han var sjukt nära att göra det men tripplade och dubblade inom typ 10 händer. Orkar inte kolla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite intressant är det iaf att en användare som sågar mina inlägg om HSP uppenbarligen inte ens tittar på programmet...

 

Jag har väl inte sågat dina inlägg? Jag har dessutom sett alla avsnitt. Mitt minne är däremot väldigt selektivt. För det var väl Victor Ramdin du menade trots att han är från sydamerika?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte Gold rätt stor chip-lead i det läget? Det är i såna fall en bra taktik att inte committa alltför mycket chips eftersom det är rätt enorm skillnad i pris mellan 3:an och tvåan.

 

Klockren analys...

 

Folk gör verkligen kassa analyser i den här tråden.

 

Matteproof, wtf? Det haglar av fundamentalt dåliga spel i HSP-serien. Sammy F. som konstant limpsynar stora bet med J4s OOP och sån skit. Daniel N. som synar med JJ för 20 % av effektiva stackar mot übertight gubbe för att sedan folda mot allin på floppen. Detta är bara två exempel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många av High Stakes lirarna klassar själva Sammy Farha som en dålig omaha spelare? Jag gissar på ingen...

 

Hur många av High Stakes lirarna klassar själva Sammy Farha som en dålig nl-holem spelare? Jag gissar på alla...

 

 

http://www.barrygreenstein.com/sammy-farha.htm

 

Best game: Pot-limit Omaha

Weakness: Any game except Omaha

 

Even though his fame came from his second place finish to Moneymaker in the 2003 WSOP finale, hold’em is not his forte. His fearlessness carried him through that event.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...