Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker Säs. 3 *** inget piratsnack ***


Emcity

Recommended Posts

Wasicka lyckades att komma 2: a i WSOP Main utan att vara en demonlirare. Vinnaren var en äcklig producent som måste sålt sin själ till Hin Håle för att få det kortsnitt som han hade.

 

Wasicka blir lite berömd, precis som Danneman föregående årgångar. Han blir inbjuden till lite sköna turneringar och tv-sända shower. Sen får han chansen att sitta med gräddan av pokervärlden i HSP! Wow liksom! Att han då spelar weaktight känns ju inte som en skräll?

 

Tänk att han om 20 år kan sitta med sina ungar och plocka fram en gammal DVD-kaka och säga: -"Jag satt med de bästa av de bästa och jag plussade!!!"

 

Go easy on the fellow...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 875
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur många av High Stakes lirarna klassar själva Sammy Farha som en dålig nl-holem spelare? Jag gissar på alla...

 

Well, Han ger Sammy en 7:a i NL. Samma betyg ger han spelare som Phil Ivey, Gus Hansen, Todd Brunson, John Juanda, Allen Cunningham, Chip Reese... Klassar han dem som dåliga också bara för att NL kanske inte är deras starkaste spel?... hmmm :shock:

 

PS. Dessa betyg är INTE betyg för tournaments...

 

Sen ger han ju sig själv en 8:a i NL och det är ju stort :D

 

 

Ang Daniels JJ hand, ska han folda före floppen då?

Pushar han får han ju bara syn då han är slagen eller av AK och tar en coinflip. Synar han och floppen kommer rag så slår han iaf alla AK och AQ mot den tighta spelaren. Jag tycker inte spelet är speciellt dåligt mot en tight spelare... Skriv en rad till Daniel och hör hur han resonerade då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ang Daniels JJ hand, ska han folda före floppen då?

Pushar han får han ju bara syn då han är slagen eller av AK och tar en coinflip. Synar han och floppen kommer rag så slår han iaf alla AK och AQ mot den tighta spelaren. Jag tycker inte spelet är speciellt dåligt mot en tight spelare... Skriv en rad till Daniel och hör hur han resonerade då...

 

Som det verkade synade han utan odds för setvalue. De rika gubben han mötte HU gjorde en jätteraise till 20 K med 100 k totalt. DN synade och foldade på floppen när gubben gick allin på floppen som inte innehöll ngt A. Gubben var übertight och hade inte spelat en hand innan denna. Det kändes obv att han hade ett högt par eller möjligtvis AK. Preflop känns som fold ja...

 

Gubben hade givetvis AA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till saken hör ju den att DN kanske hade en perfekt read på gubben, ex höjer han pre och checkar flop så foldar han alltid mot DNs bet.

 

Men allt är givetvis så lätt när man ser hålkorten... DN kan säkert förklara hur han tänkte...

 

Visst, men hade han haft sådan read borde han kunna sätta honom på en bättre hand än JJ preflop också...

 

Alltså, ovanstående var inte direkt det enda dåliga spelet som DN gjorde. Han var ju stundtals på monstertilt och synade ned trots att han visste att han var slagen ett flertal ggr. Limpsynade stora raise OOP med skräp osv. Visst, han råkade ut för sura utdragningar men spelade även ganska kasst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockren analys...

 

Folk gör verkligen kassa analyser i den här tråden.

 

Matteproof, wtf? Det haglar av fundamentalt dåliga spel i HSP-serien. Sammy F. som konstant limpsynar stora bet med J4s OOP och sån skit. Daniel N. som synar med JJ för 20 % av effektiva stackar mot übertight gubbe för att sedan folda mot allin på floppen. Detta är bara två exempel...

 

det var väl 77 mot bob stupak? eller har han gjort något liknande igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, det finns många spel som ser riktigt tomtiga ut.

 

Ta Doyle som exempel när han synar ner Gold med AJ när Gold bettar alla gator tom. Hade Gold haft set hade Doyles alla syningar sett ut som en callingstation tomtespel... Nu såg det ut som att Doyle hade perfekt read och visste att han bör syna ned...

 

Är det ett bra eller dåligt spel av Doyle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, det finns många spel som ser riktigt tomtiga ut.

 

Ta Doyle som exempel när han synar ner Gold med AJ när Gold bettar alla gator tom. Hade Gold haft set hade Doyles alla syningar sett ut som en callingstation tomtespel... Nu såg det ut som att Doyle hade perfekt read och visste att han bör syna ned...

 

Är det ett bra eller dåligt spel av Doyle?

 

Skillnaden var att Gubben/Bob Stupak spelade som en ultranit medan Gold spelade varje hand. Dessutom betade Gold inte särskilt mycket i förhållande till potten har jag för mig. Men visst skillnaden kanske är hårfin dock så har DN varit out of line bra många fler ggr (i HSP) än Doyle som verkar vara ganska solid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, det finns många spel som ser riktigt tomtiga ut.

 

Ta Doyle som exempel när han synar ner Gold med AJ när Gold bettar alla gator tom. Hade Gold haft set hade Doyles alla syningar sett ut som en callingstation tomtespel... Nu såg det ut som att Doyle hade perfekt read och visste att han bör syna ned...

 

Är det ett bra eller dåligt spel av Doyle?

 

Doyle kanske hade nåt read på Gold som sa att han var tom? Helt omöjligt att bedöma ett sånt spel utan att veta vad Doyle tänkte just då. Men eftersom det är The Big Papa lutar jag nog åt att det var bra spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite intressant är det iaf att en användare som sågar mina inlägg om HSP uppenbarligen inte ens tittar på programmet...

Ja, mitt minne om hur en enda hand i programet gick förändrar genast de fundamentala fel du har i dina argument. Från och med nu har allt du sagt som jag kommenterat i den här tråden blivit korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, det finns många spel som ser riktigt tomtiga ut.

 

Ta Doyle som exempel när han synar ner Gold med AJ när Gold bettar alla gator tom. Hade Gold haft set hade Doyles alla syningar sett ut som en callingstation tomtespel... Nu såg det ut som att Doyle hade perfekt read och visste att han bör syna ned...

 

Är det ett bra eller dåligt spel av Doyle?

 

Jag anser det är ett bra spel av Doyle.

 

Han höjer före floppen med AJs och får syn av Gold. Båda agerar svagt på floppen och doyle snappar förmodligen upp det. Samt att Gold är väldigt lös av sig och kan bluffa. Turn kommer ett färgdrag ut och Doyle visar sig svag igen och Gold går ut och höjer. Jag misstänker att Doyle tar honom på färgdrag eller att Gold hugger på svaghet. River kommer "safe card" kungen och han vet att Gold inte har K. Han checkar och Gold bettar ut, i mina ögon ett desperat bett, $10 000. Doyle kommer inte förlora mycket pengar om han har fel. Dessutom om han är säker på att Gold är ute för att köpa pott så inducerar han en bluff på river genom att checka. Bra spel i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det verkade synade han utan odds för setvalue. De rika gubben han mötte HU gjorde en jätteraise till 20 K med 100 k totalt. DN synade och foldade på floppen när gubben gick allin på floppen som inte innehöll ngt A. Gubben var übertight och hade inte spelat en hand innan denna. Det kändes obv att han hade ett högt par eller möjligtvis AK. Preflop känns som fold ja...

 

Gubben hade givetvis AA...

 

Du syftade på Bob Stupak? Han verkade inte rik. Snarare otroligt underbankrullad för det där bordet. Danny satt och halvtilta i det läget så en syn från honom var inte så konstig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, det finns många spel som ser riktigt tomtiga ut.

 

Ta Doyle som exempel när han synar ner Gold med AJ när Gold bettar alla gator tom. Hade Gold haft set hade Doyles alla syningar sett ut som en callingstation tomtespel... Nu såg det ut som att Doyle hade perfekt read och visste att han bör syna ned...

 

Är det ett bra eller dåligt spel av Doyle?

 

Han fjuttbetta ju bara. Hade han tryckt någonstans så hade Gold antagligen fått potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du syftade på Bob Stupak? Han verkade inte rik. Snarare otroligt underbankrullad för det där bordet. Danny satt och halvtilta i det läget så en syn från honom var inte så konstig.

 

Bob Stupak är miljardär och bra mycket rikare än alla övriga runt bordet tillsammans (undantagen är Jerry Buss som äger LA Lakers). Att DN tiltsynade gör inte spelet bättre i mina ögon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bob Stupak är miljardär och bra mycket rikare än alla övriga runt bordet tillsammans (undantagen är Jerry Buss som äger LA Lakers). Att DN tiltsynade gör inte spelet bättre i mina ögon...

 

Haha. Vilken patetisk lirare. Sitta med den förmögenheten och inte släppa en dollar gratis. Varenda BB måste ha svidit ordentligt för honom.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Stupak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men många spel är ju odiskutabelt usla.

 

farha K2, wasicka A9.

 

flopp AJx. farha bettar, wasicka synar. rätt.

 

turn farha bettar 20K och wasicka slår om till 100K.

finner inte ord för hur uselt det spelet är...kan ju inte bli sämre än så.

antingen är han 2 ljusår före eller 2 ljusår efter så en höjning är ju så fel det någonsin kan bli, speciellt mot någon som bluffar för mycket för sitt eget bästa.

 

 

sen A7 handen, lol, han är verkligen rädd för att ta svåra beslut eller? betta 50K ffs, du har ju position, 2par och nötfärgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men många spel är ju odiskutabelt usla.

 

farha K2, wasicka A9.

 

flopp AJx. farha bettar, wasicka synar. rätt.

 

turn farha bettar 20K och wasicka slår om till 100K.

finner inte ord för hur uselt det spelet är...kan ju inte bli sämre än så.

antingen är han 2 ljusår före eller 2 ljusår efter så en höjning är ju så fel det någonsin kan bli, speciellt mot någon som bluffar för mycket för sitt eget bästa.

 

 

sen A7 handen, lol, han är verkligen rädd för att ta svåra beslut eller? betta 50K ffs, du har ju position, 2par och nötfärgdrag.

 

Men det finns ju läskiga två/treoutare....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men många spel är ju odiskutabelt usla.

 

farha K2, wasicka A9.

 

flopp AJx. farha bettar, wasicka synar. rätt.

 

turn farha bettar 20K och wasicka slår om till 100K.

finner inte ord för hur uselt det spelet är...kan ju inte bli sämre än så.

antingen är han 2 ljusår före eller 2 ljusår efter så en höjning är ju så fel det någonsin kan bli, speciellt mot någon som bluffar för mycket för sitt eget bästa.

 

 

sen A7 handen, lol, han är verkligen rädd för att ta svåra beslut eller? betta 50K ffs, du har ju position, 2par och nötfärgdrag.

 

Det är precis det några utav oss har försökt förklara här, men vissa kan inte inse att det är dåliga spel. Och tur är väl det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis det några utav oss har försökt förklara här, men vissa kan inte inse att det är dåliga spel. Och tur är väl det :)

 

 

jo jag vet. var bara tvungen att poängtera igen att många av de dåliga spelen har ju inte med reads att göra eller poker på ett djupare plan än vi skulle förstå.

 

det är så mycket som bara är grundläggande pokerteori som en del av dem ej verkar föstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...