Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker Säs. 3 *** inget piratsnack ***


Emcity

Recommended Posts

Antonius skrev ju att det är Eli som bestämmer när de ska spela "the Big Game". Say no more...

 

Eli lär tydligen också ha förlorat 850 k på internetpoker den senaste tiden...

Förstår Eli att han är kass? Jag tycker att han verkar rätt världsfrånvänd när man ser honom i korta intervjusnuttar, nästan så jag tycker synd om honom. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 875
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förstår Eli att han är kass? Jag tycker att han verkar rätt världsfrånvänd när man ser honom i korta intervjusnuttar, nästan så jag tycker synd om honom. :-(

 

Nej, han tror nog att han är grym. Fakta är dock att han är rik och kass.

 

Alltså, han är ju troligen en sådan person som aldrig bokför sina resultat utan bara kommer ihåg sina vinnande sessioner. Han behandlas nog som en kunglighet av de andra hajarna vilket får honom att känna sig som en av dom. Vilket naturligtvis är syftet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, han tror nog att han är grym. Fakta är dock att han är rik och kass.

 

Alltså, han är ju troligen en sådan person som aldrig bokför sina resultat utan bara kommer ihåg sina vinnande sessioner. Han behandlas nog som en kunglighet av de andra hajarna vilket får honom att känna sig som en av dom. Vilket naturligtvis är syftet...

 

Ni har kanske rätt om deras "skill" men något i mitt bakhuvud säger att det inte kan vara så enkelt... tyvärr tar pengar slut och även om man är milijonär svidet -850k$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är inte svart eller vitt. Vad jag har förstått är Eli ganska duktig på shorthanded i o m sin otroligt aggressiva stil.

 

Här är vad Greenstein har att säga om honom:

 

Best game : Short-handed limit poker

Weakness : Full games and no-limit side action

 

Eli is a catalyst for the limit games from 1000-2000 up to 2000-4000. He often tries to start a heads-up or three-handed game because he is an excellent short-handed player. Eli doesn’t always show appropriate patience when the game becomes full. I think this is partly due to the fact that he has a significant life as a family man and businessman outside of poker, and when he comes to the poker room he is ready to play.

 

Eli has had several impressive winning streaks over the years. He aggressively invests his poker winnings into his many business ventures (a nightclub, souvenir stores, gas stations, and real estate), often placing his poker bankroll in jeopardy, especially considering the high limits he plays and his high-fluctuation style.

 

Sen verkar ju en hel del av hans pengar komma från hans "impressive winning streaks".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag ogillar när man hänvisar till betar/checkar som gayiga, men nu kunde jag inte låta bli att skratta. Det ger nämligen en helt ny innebörd till begreppet flat-call.

 

hihi å du ska va moderator =) ja fick ju en varning när ja skrev ***-raise !

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har kanske rätt om deras "skill" men något i mitt bakhuvud säger att det inte kan vara så enkelt... tyvärr tar pengar slut och även om man är milijonär svidet -850k$.

 

Har för mig att jag har läst att han är miljardär till och med så det svider kanske inte så sjukt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är inte svart eller vitt. Vad jag har förstått är Eli ganska duktig på shorthanded i o m sin otroligt aggressiva stil.

 

Här är vad Greenstein har att säga om honom:

 

Best game : Short-handed limit poker

Weakness : Full games and no-limit side action

 

Eli is a catalyst for the limit games from 1000-2000 up to 2000-4000. He often tries to start a heads-up or three-handed game because he is an excellent short-handed player. Eli doesn’t always show appropriate patience when the game becomes full. I think this is partly due to the fact that he has a significant life as a family man and businessman outside of poker, and when he comes to the poker room he is ready to play.

 

Eli has had several impressive winning streaks over the years. He aggressively invests his poker winnings into his many business ventures (a nightclub, souvenir stores, gas stations, and real estate), often placing his poker bankroll in jeopardy, especially considering the high limits he plays and his high-fluctuation style.

 

Sen verkar ju en hel del av hans pengar komma från hans "impressive winning streaks".

 

Don't tap the tank...

 

 

Vad skulle Barry vinna på att dissa Eli? Han vill ju ha en glad val vid bordet inte en sur grinig val som börjar analysera sitt eget spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att jag inte är. Det är ju allmänt känt att man aldrig kan få syn av en sämre hand om man betar.

 

förstår inte vad du pratar om. refererar du till en speciell hand eller?

 

att slöspela bra händer och bara betta stort när man har halvbra eller skräp är ju NL10-fiskspel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste på 2+2 att de är lite oense om hur bra/dålig han är. Det var ngn som hade honom på 12 PTBB/100 över 40 k händer på Partys 10/20. Det är väl inte många av fiskarna på HSP som skulle slå 10/20-borden på internet.

 

24big blinds / 100 händer alltså?

 

det tror jag knappast någon håller på den nivån i längdne men det är ju oavsett ett bra resultat. extremt bra tom.

 

det han gjort i HSP är ju ganska tveksamt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24big blinds / 100 händer alltså?

 

det tror jag knappast någon håller på den nivån i längdne men det är ju oavsett ett bra resultat. extremt bra tom.

 

det han gjort i HSP är ju ganska tveksamt dock.

 

Ja, det är bra och över ganska många händer dessutom men det är ju knappast hållbart på lång sikt som sagt. Tycker att han har gjort en del tveksamma spel och en del som varit hyfsade. Han plussade iaf 100 k om man vill vara resultatorienterad...

 

Har sett sämre spel än hans runt det bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja vekt av harman att ej pusha AK med nötfärgraget.

 

 

största störningsmomentet är dock gabe kaplan som hela tidne envisas med att "i think he should raise here now to find out where he/shes at"...gah. tex i handen när Harman har nästnötradet.

 

liksom hon vet ju precis var hon är, 1 hand slår henne, höjer hon förlorar hon mer och sämre händer/bluffar lägger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja vekt av harman att ej pusha AK med nötfärgraget.

 

 

största störningsmomentet är dock gabe kaplan som hela tidne envisas med att "i think he should raise here now to find out where he/shes at"...gah. tex i handen när Harman har nästnötradet.

 

liksom hon vet ju precis var hon är, 1 hand slår henne, höjer hon förlorar hon mer och sämre händer/bluffar lägger.

 

Ja det är helt otroligt. Jag har sett det i andra pokerprogram också där kommentatorerna envisas med att säga: Han borde ha höjt här för att se var han står, eller Ja, han satsade här för att se var han står.

 

Verkar som om alla gått i skolan som lär ut "Hur man minimerar sina vinster och maximerar sina förluster".

 

Just Harman-handen tyckte jag hon spelade perfekt o störde mig på att Gablan var helt ute o cyklade. Jag menar han kanske borde tänka så här: Tjejen är en av världens bästa pokerproffs. Hon har överlevt The Big Game sedan starten. Jag är en före detta skådis som är rätt ok på poker, men inte ens i samma universum skicklighetsmässigt som Harman. Kanske, bara kanske, vet hon vad hon gör här och jag borde hålla käften o istället lära mig hur handen ska spelas.

 

Irriterande kort sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om OMGCA vill sitta vid bordet så kan man nog förutsätta att värdet är grymt bra för han kan mycket väl vara den största jävla ***** som någonsin spelat poker. Vidrig typ men lär väl göra en del pengar tack vare extrem girighet och grymma game-selectionskills.

 

Å andra sidan verkar han vara villig att spela HU mot Antonius...

 

 

Se denna mycket intressanta hand!

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=plnlpoker&Number=8699634&fpart=&PHPSESSID=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan verkar han vara villig att spela HU mot Antonius...

 

 

Se denna mycket intressanta hand!

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=plnlpoker&Number=8699634&fpart=&PHPSESSID=

 

Detta är kanske värt att notera Macro...

 

(At the time I didn't know, but I'm about 75% sure this was Patrik Antonius on Roland's acct.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste att du skulle ta den på volley...

 

Vem är de Wolfe? Donkamentfisk eller...?

 

Jag är lika förutsägbar som en sårad bondkatt...

 

Det är väl i donkaments han har gjort sig ett namn iaf... oklart hur stor fisk han är men vi kan väl anta att hans spel är något softare än dr Antonius.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan verkar han vara villig att spela HU mot Antonius...

 

 

Se denna mycket intressanta hand!

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=plnlpoker&Number=8699634&fpart=&PHPSESSID=

 

 

Lite OT, men orkade inte bläddra igenom hela den länkade tråden. Nån som orkat kanske kan säga om resultatet visades och vad det var för hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...