Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker Säs. 3 *** inget piratsnack ***


Emcity

Recommended Posts

Jag förstår verkligen inte snacket i AQ mot AQ-handen. Är inte riversynen oerhört megasuperstandard efter turncheck?

 

Det är väl så textbook man kan komma... bet flop, check turn för pottkontroll då flopp inte var dragig, calla river för att fånga bluff eller sämre Ess.

 

Men Gabe.... han har andra tankar han :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 875
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nån som begriper varför DN inte värdebetar sin triss (river-6)? Han vet ju att Williams är borta och att Ivey sitter med toppar eller överpar, dvs ingen av dem kommer att beta mot den brädan. Potten är stor så det är ju halv katastrof att missa värde, t ex 1/3 pott eller vad han nu tror att Ivey kan syna (en överbet kanske).

 

Oh my god... Saint_Bjorn bets 1/3 the pot with his trip six... will Ivey make the call? Ivey is reaching for chips, it looks like he will make the call... but oh no, Ivey isnt calling he is raising Saint_Bjorn all-in. He realized that he was beat.. wow! What a play! Will Bjorn make the call? Oh no... Bjorn is folding, mucking his hand... look at that face AJ, he looks absolutely miserable... What a pot though! Well, Ivey is considered the best nl-player in the world.. he wont get tricked in to calling sucker-bets that easy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh my god... Saint_Bjorn bets 1/3 the pot with his trip six... will Ivey make the call? Ivey is reaching for chips, it looks like he will make the call... but oh no, Ivey isnt calling he is raising Saint_Bjorn all-in. He realized that he was beat.. wow! What a play! Will Bjorn make the call? Oh no... Bjorn is folding, mucking his hand... look at that face AJ, Bjorn is devestated. What a pot! Well, Ivey is considered the best nl-player in the world.. he wont get tricked in to calling sucker-bets that easy.

 

E de du Gabe? Antar att din tant lärde dig lite svenska iaf. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh my god... Saint_Bjorn bets 1/3 the pot with his trip six... will Ivey make the call? Ivey is reaching for chips, it looks like he will make the call... but oh no, Ivey isnt calling he is raising Saint_Bjorn all-in. He realized that he was beat.. wow! What a play! Will Bjorn make the call? Oh no... Bjorn is folding, mucking his hand... look at that face AJ, he looks absolutely miserable... What a pot though! Well, Ivey is considered the best nl-player in the world.. he wont get tricked in to calling sucker-bets that easy.

 

jag gifter mig med dig om du genomgår könsbyte. får duga om du inte har en syster iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh my god... Saint_Bjorn bets 1/3 the pot with his trip six... will Ivey make the call? Ivey is reaching for chips, it looks like he will make the call... but oh no, Ivey isnt calling he is raising Saint_Bjorn all-in. He realized that he was beat.. wow! What a play! Will Bjorn make the call? Oh no... Bjorn is folding, mucking his hand... look at that face AJ, he looks absolutely miserable... What a pot though! Well, Ivey is considered the best nl-player in the world.. he wont get tricked in to calling sucker-bets that easy.

 

wp.

 

Kan Williams spela sitt nötfärgsdrag annorlunda? Tänker framförallt på turn. Är jag en fisk om jag vill pusha här? Kommer inte ihåg stackdjupen men har för mig att Williams hade ungefär 40 K bakom och att de andra förmodligen täcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag tänkte på.

 

Men han sa själv att han spelade väldigt weaktight (inte DN-likt), kanske spelade fegt och planerade en checksyn mot en bluff/set (vilket egentligen är de enda två händerna som egentligen kan beta där). Känns som ett dåligt spel dessutom, men man kan ju inte kritisera HS-spelarna utan att bli sågad längs fotknölarna.

 

Min fiskhjärna skulle vilja fjösbetta där för värde - precis så mycket att ett överpar måste syna. 20K, kanske 25k. Potten låg väl på 100K. Williams var ju så grund att man kan autosyna ett omslag, och om Ivey trycker på gaspedalen... Tja, det är en annan fråga. På nätet på min nivå hade jag dock pottat eller stoppat in allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror DN gjorde ett misstag där med trips på river i stundens hetta, verkade inte alls som att han tänkte över sin action alls utan bara kände lättnad över att ha klonkat något med showdownvärde.

 

Det vet man ju själv. Hur många halvmisstag har man egentligen inte gjort under en multitabling 4h-session när man väl summerar? Bettade för mycket där, checkade när jag skulle bettat, bettade när jag skulle checkat, värderaise för ambitiös osv...

 

jag gifter mig med dig om du genomgår könsbyte. får duga om du inte har en syster iofs.

 

Ååååh... lille Mgps... jag älskar dig med... tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh my god... Saint_Bjorn bets 1/3 the pot with his trip six... will Ivey make the call? Ivey is reaching for chips, it looks like he will make the call... but oh no, Ivey isnt calling he is raising Saint_Bjorn all-in. He realized that he was beat.. wow! What a play! Will Bjorn make the call? Oh no... Bjorn is folding, mucking his hand... look at that face AJ, he looks absolutely miserable... What a pot though! Well, Ivey is considered the best nl-player in the world.. he wont get tricked in to calling sucker-bets that easy.

 

Så din poäng är att det inte är någon idé att värdebetta en river mot Ivey eftersom han antingen bluffar bort dig från potten eller foldar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var daniels check verkligen ett misstag?

 

Nej, hans misstag gjordes tidigare i handen.

 

Att han inte ens reflekterar över alternativa moves på river känns ju som ett misstag och går väl enligt samma linje som spelet på flopp, turn... rädsla.

 

Förstör inte mina illussioner om att jag kan ha något vettigt att säga om highstakes nlt-spel, flt-fisk som jag är.

 

Har inte koll på stackdjupen och givetvis påverkar de beslutet.

 

Hursomhelst tycker jag du är fin Saint_Bjorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så din poäng är att det inte är någon idé att värdebetta en river mot Ivey eftersom han antingen bluffar bort dig från potten eller foldar?

 

Exakt! Vi connectar så bra du och jag Nidson, som om vi vore tvillingar eller lovers...

 

Jag beskriver bara målande hur det hade kunnat se ut när Saint_Bjorn med darr på manschetten ska värdebetta Ivey på river i +100K-pott med en högst oklar hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beskriver bara målande hur det hade kunnat se ut när Saint_Bjorn med darr på manschetten ska värdebetta Ivey på river i +100K-pott med en högst oklar hand...

Jag skulle aldrig darra på nån manschett. Så här skulle det se ut: Björn sippar lugnt på sin skotska med is och småchattar med dealern om vilken farlig bräda han lagt ut. Williams blixtfoldar och Ivey blänger som en hjärndöd ko på Björn. Det rinner svett från pannan, över näsryggen och ner på hans QQ. Minuterna går. Med darrande händer skjuter slutligen Ivey in synen. Han ville inte bli bortbluffad från den stora potten av Björn, när han nu för första gången spelar i HSP.

Ungefär så skulle scenariot se ut. Cirka 40K extra i värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån mer än jag som tycker att det verkar som att DN är väldigt frustrerad över vilka killar de (producenterna) satt honom med på detta bord? Korta små meningsfragment som "...they did a really great job..." och hans uppsyn i allmänhet verkar peka på det.

 

Han skulle var lika frustrerad på random NL400-bord oxå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är DNs syn på turn bra?

 

It sucks IMHO.

 

Jag kan verkligen inte förstå hur du öht kan tolka mitt inlägg som att jag berömmer hans turnspel. Jag skriver ju tvärtom att hans beslut över hela linjen verkar vara präglade av rädsla. Han vågar inte vara kreativ flopp, turn och verkar helnöjd med att bara få checka ner sin triss på river. Läs innan du köttar på upp i min analgång ffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan verkligen inte förstå hur du öht kan tolka mitt inlägg som att jag berömmer hans turnspel. Jag skriver ju tvärtom att hans beslut över hela linjen verkar vara präglade av rädsla. Han vågar inte vara kreativ flopp, turn och verkar helnöjd med att bara få checka ner sin triss på river. Läs innan du köttar på upp i min analgång ffs.

 

Missförstå mig inte. Jag kritiserar inget av det du skrev ville bara ha en åsikt om vad det bästa spelet borde ha varit. Vi är nog väldigt överens om att DN knappast står för det när det gäller NL...

 

Gällande din analgång. Trodde att det var 'rimming' som fick igång dig inte köttande från ngn random internetsnubbe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...