richardd Postad 14 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Han lägger liksom EN procent av sin stack före floppen och har chans att vinna 100 procent. Jag tror han kan få in pengarna oftare med bästa handen än han lyckas trassla till det mot en bättre hand. Det tror inte jag. Särskilt inte med tanke på hur illa han spelar post. Motståndaren spelar ännu sämre, men det är knappast så att OP totalt kommer spela ut honom i längden. Spelar illa postflopp? Kan säga att allt annat än all in hade vart fel på den rivern mot denna spelare... Som sagt hade han gjort idiotsyner tidigare och är hyffsat säker på att han tyckte jag var en ännu större idiot ... Varför inte ta maximalt betalt? Kan tillägga att det skulle va väldigt svårt och trassla till det rejällt mot den spelare då han gillade att mesbetta... Well anyway så var det en fin pott Citera
emilio_15 Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 [OT] Kan väl säga att det är munnar inblandande men inget barnförbjudet [/OT] Citera
Stinkbock Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 [OT] Kan väl säga att det är munnar inblandande men inget barnförbjudet [/OT] AH, tänder! Spelet i handen var ganska horribelt, men är rätt lätt att försvara preflopsynen imo Citera
Waggho Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Spelet i handen var ganska horribelt, men är rätt lätt att försvara preflopsynen imo Utveckla gärna det om det horribla spelet. Citera
Sylwester Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Jag är inne på Gekkos linje Vad gäller spelet eller emilios avatar? Citera
dlinder Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Jag är också nyfiken på vad som var så hemskt med postflopspelet. Citera
styris Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 okej! nu kanske detta låter dumt de ger slask och killen fick betalt men vars i helvete lönar de sig att syna med T5o? jaja ska inte klaga mot sånna spelare de är dom man livnär sig på.. Citera
Skadast Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Jag är också nyfiken på vad som var så hemskt med postflopspelet. Jäkligt tungt att trycka på river där. Blir du synad är du rökt, förmodligen alldeles för ofta att det ska bära sig. Nu beror det väl självklart på bordsstämningen. Fi verkar iaf lite vilse på såväl turn som river. okej! nu kanske detta låter dumt de ger slask och killen fick betalt men vars i helvete lönar de sig att syna med T5o? När man möter killen som är beredd att syna allt med överpar kanske? Vissa är duktiga på det. Citera
Waggho Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 okej! nu kanske detta låter dumt de ger slask och killen fick betalt men vars i helvete lönar de sig att syna med T5o? jaja ska inte klaga mot sånna spelare de är dom man livnär sig på.. Nu tror jag att du tänker lite för mycket FL fullring och lite för lite NL fyrmanna. Citera
ulaf Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Sjukt att potten blev 777 bb för övrigt. Citera
BjornL1491910513 Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 okej! nu kanske detta låter dumt de ger slask och killen fick betalt men vars i helvete lönar de sig att syna med T5o? När man möter killen som är beredd att syna allt med överpar kanske? Vissa är duktiga på det. Okej kan du få förklara varför det inte är värdare att vänta på en hand som är lättare att straffa hans överpar med? Citera
ulaf Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Ska han vänta på händer tappar han ju sin image för bövelen, och det är ju den som ger honom pengar. Citera
BjornL1491910513 Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Ska han vänta på händer tappar han ju sin image för bövelen, och det är ju den som ger honom pengar. men är inte T5o lite överdrivet dåligt? Citera
AAisking Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Själv spelar jag en TAG spelstil så jag tycker att en syn på 4 bb preflop inte är standard, men det tycker jag framkommer av HH att han uberslaskat vilket är helt sant. Tycker att det betalar sig väldigt bra denna gång, först träff med två par, klart man trycker till då, sen kommer kåken som ett brev på posten och det betalar sig riktigt bra, jag tror att motståndaren med sin all in försöker köpa potten och inte sitter på ett skit, skulle ta synen 8 dagar i veckan när jag träffar så fint. Kommentar till DaPine, hur kan du kalla en annan skribent för r-hål, tycker du borde bli bannad från forumet för personangrepp, btw du spelar som en tomte DaPine, krossar dig på prima. Till Moderatorerna: Varför bannar ni inte DaPine eftersom han kallar en anna skribent för j-a rövhål, eller det kanske är ok att börja använda dessa tillmälen allmänt i forumet. Citera
Hjort Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 jag tror att motståndaren med sin all in försöker köpa potten och inte sitter på ett skit, skulle ta synen 8 dagar i veckan när jag träffar så fint. Nu var det ju OP som ställde, vilket kanske är aningen mindre än genialiskt... Kommentar till DaPine, hur kan du kalla en annan skribent för r-hål, tycker du borde bli bannad från forumet för personangrepp, Good point. Skärpning DP. Vi kanske bannar dig oavsett, men en sån grej till så är det ju autoban. Formellt är jag ju inte moderator längre, så jag bannar inte om det inte är jäkligt uppenbart. Citera
dlinder Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Jäkligt tungt att trycka på river där. Blir du synad är du rökt, förmodligen alldeles för ofta att det ska bära sig. Nu beror det väl självklart på bordsstämningen. Fi verkar iaf lite vilse på såväl turn som river. Visst är det ett galet överbet, men det måste ju sättas i relation till imagen. Fi har gång på gång blivit överkörd av en LAG Hero. Jag tycker det mycket väl kan vara bra spel att hoppas på att han tröttnat en gång för alla här. Citera
Sniffe54 Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Jag förstår att post floppspelet generellt sätt är dåligt. Men har man hittat det bästa sättet att få betalt mot en dålig spelare känns det dumt om man inte skulle utnyttja det om är säker på att man har honom och tror sig veta att han kommer att syna men jag är medveten om att jag inte kan lika mycket som exempelvis Hjort och andra fast kan inte låta bli att tycka såhär ändå. Citera
Skumdum Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Så länge motståndaren alltid har överpar och alltid kommer riskera hela stacken + att man varje gång man bara träffar toppar släpper på direkten är synen genialisk... Citera
richardd Postad 15 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Så länge motståndaren alltid har överpar och alltid kommer riskera hela stacken + att man varje gång man bara träffar toppar släpper på direkten är synen genialisk... Behöver verkligen inte släppa toppar/mellanpar på direkten men mot denna spelare finns det ingen risk att man behöver spela om stacken med den handen... Och detta är ju inte standard spel, handen i sig själv har ju knappt något värde alls preflop självklart släpper man ibland också.. Det är ju knappast så att jag blixtfoldar allt som inte står mot överpar på floppen. Men jag kommer aldrig få in lika mycket pengar med något annat, hade han ställt rivern rakt av hade jag lagt mig. Hade han t.ex checkat turn och river hade jag aldrig ställt rivern.. Men just nu luktar det verkligen medioker hand som han vill ha showdown med och denna spelare gick till showdown om han ville det, så rivern var ett ganska enkelt beslut... Citera
-PK- Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 jag tror att motståndaren med sin all in försöker köpa potten och inte sitter på ett skit, skulle ta synen 8 dagar i veckan när jag träffar så fint. Nu var det ju OP som ställde, vilket kanske är aningen mindre än genialiskt... Kommentar till DaPine, hur kan du kalla en annan skribent för r-hål, tycker du borde bli bannad från forumet för personangrepp, Good point. Skärpning DP. Vi kanske bannar dig oavsett, men en sån grej till så är det ju autoban. Formellt är jag ju inte moderator längre, så jag bannar inte om det inte är jäkligt uppenbart. Dapine har inte kallat någon för Rövhål. Läs om, läs rätt Citera
wingman Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 jag tror att motståndaren med sin all in försöker köpa potten och inte sitter på ett skit, skulle ta synen 8 dagar i veckan när jag träffar så fint. Nu var det ju OP som ställde, vilket kanske är aningen mindre än genialiskt... Antar att du tänker att han med sin push bara kan bli synad av en bättre hand? Samtidigt som du tycker att en syn om fi istället pushat hade varit helt ok, för då finns det viss chans att fi bluffar? Gällande riverspelet tycker jag att det (med slask-stämpeln) är alldeles utmärkt. Han ska självklart ta betalt och en all-in lyser ofta mer svaghet än en pot-bet. Att överbeta just rivern kan vara sjukligt vackert imho Citera
Gekko Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Tycker de roligaste är dumhuvudet i handen som stoppbettar 2 gator och har ändå inte vett att folda. Hur kan man någonsin tro att sin hand är bra där Vika såll de finns, snart finns de inget som förvånar mig längre vad gällande värdelöst pokerspel! Citera
wingman Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Tycker de roligaste är dumhuvudet i handen som stoppbettar 2 gator och har ändå inte vett att folda. Hur kan man någonsin tro att sin hand är bra där Vika såll de finns, snart finns de inget som förvånar mig längre vad gällande värdelöst pokerspel! Håller med fi spelar som en tomte! Fick man veta vad fi satt på? Jag ser nästan stoppbet nr2 (på rivern) som att han vill trigga en raise och blir glad när rick höjer men men det kanske var gammal hederlig tilt Citera
emilio_barzini Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 inget med handen är konstigt med tanke på att det hela utspelade sig på SS. Citera
Recommended Posts