Nickefik Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Om det är i godtycklig småstad utan universitet eller högskola - då är vi tyvärr inte lika imponerade längre. Vi snackar Umeå, så nog känns det som en klonk ändå. Befolkningen ökar ju hela tiden här och priserna på bostadsrätter och hus stiger hela tiden. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 @ Sansrom Hur gammal är egentligen den där bilden? Eller har Parre skaffat toupé? Parre? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mauau Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Som vanligt Sansrom: LOL! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Parre? Fy fan vad jag innerligt ogillar dig just nu. Jag är ju så jävla dålig att jag inte ens kan komma på nåt att kontra med. FAN. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Parre? Fy fan vad jag innerligt ogillar dig just nu. Jag är ju så jävla dålig att jag inte ens kan komma på nåt att kontra med. FAN. Otur (= Jag vet inte riktigt om Shahin86 approovar det här med en moderator i släkten. Känns som du har joinat the dark side. /= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 10 poäng till bästa ett-ords-synonymen till "joina". Jobbigt att behöva säga joina... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2006 Jag vet inte riktigt om Shahin86 approovar det här med en moderator i släkten. Känns som du har joinat the dark side. /= Du trodde ju för två veckor sedan att jag redan var moderator ("du är ju grön på listan över användare som just nu besöker forumet"), vad är skillnaden? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2006 Någon som vet om man kan hitta WLAN vid Lindvallen? Jag skall bo på "Ski lodge" om det hjälper (konferens). Ser inget på deras sida om wlan dock. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2006 Bluffsyn! *** RIVER *** Hero bets $25 Fi: calls $25 *** SHOW DOWN *** Hero shows (a straight, Seven to Jack) Fi: mucks hand Hero collected $84.70 from pot *** SUMMARY *** Total pot $87.70 | Rake $3 Fi mucked Han synar alltså ned med high card Ace. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Bluffsyn!Han synar alltså ned med high card Ace. Inte i hans värld. Han sitter antagligen i just detta nu och whinar i deras support över felen i koden som tolkar stege högre än färg. "NÖTFÄRG tillochmed!" skriker han. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 "NÖTFÄRG tillochmed!" skriker han. Gutsy att syna med nötfärgen när Othello mycket väl kunde haft KKJx på hand för kåken. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XoteR Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 "NÖTFÄRG tillochmed!" skriker han. Gutsy att syna med nötfärgen när Othello mycket väl kunde haft KKJx på hand för kåken. Därför han inte slår om? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 "NÖTFÄRG tillochmed!" skriker han. Gutsy att syna med nötfärgen när Othello mycket väl kunde haft KKJx på hand för kåken. Precis. Ser inte att han skulle beta in i den brädan med något annat. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 Här är ett prov på gravt överspelade AA.... Om du sitter djupt så är ett hett tips att inte för första gången på typ två timmar re-raisa preflop OOP och ha AAxx... Att få in över 240xBB postflop med AAxx utan tillägg brukar heller sällan vara så bra spel! Just det, AAA6 är inte nöten heller. Förresten, ska jag beta mer på turn/river? Att få in 400xBB med mellanset är sällan nöten det heller... Players(max 6): cobra_9 (EUR 76,15 in seat 1) sigur (EUR 55,35 in seat 2) andkan (EUR 199,71 in seat 3) rocco_6 (EUR 54,00 in seat 4) bushstroke (EUR 192,07 in seat 5) fiskbingo (EUR 42,40 in seat 6) Dealer: andkan Small Blind: rocco_6 (0,25) Big Blind: bushstroke (0,50) andkan was dealt: 9d - 5d - 7h - 5h fiskbingo Fold cobra_9 Call (0,50) sigur Raise (1,40) andkan Call (1,40) rocco_6 Call (1,15) bushstroke Raise (7,00) cobra_9 Fold sigur Call (6,10) andkan Call (6,10) rocco_6 Call (6,10) Flop 3h - 5s - Qc rocco_6 Check bushstroke Bet (22,00) sigur Fold andkan Call (22,00) rocco_6 Fold Turn 3h - 5s - Qc - 3d bushstroke Check andkan Bet (37,00) bushstroke Call (37,00) River 3h - 5s - Qc - 3d - 6c bushstroke Check andkan Bet (60,00) bushstroke Call (60,00) andkan shows: 9d - 5d - 7h - 5h (a full house, fives full of threes) bushstroke shows: 6d - As - Ad - Ac (two pairs, aces and threes) andkan wins: EUR 265,50 (with a full house, fives full of threes) Rake: EUR 3,00 Status just nu: Spelade timmar: Ca 10 Back: Ca 80E Backet ska grindas ikapp innan sömn blir aktuellt om jag så ska sitta i tre dygn... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 Bordet dog innan jag hann gula fiskjävlarna Back 160. Inte alls farligt med tanke på att jag haft ett par riktigt rejäla tiltsessioner, bl.a. mot en gamblingtomte som först drar ut mig när jag har topptvå+öppet mot överpar+färgdrag och som sedan synar checkraise på flop med ickenötfärgdrag och mittenpar och synar sig allin för nästan 100 eurosar på bottentvåparet på turn (överpar+färgdrag+holk kan ju inte få komma). Sedan rök ett par inköp på ren ilska/tilt (läs: givar - vi degar in 50E preflop och ser vad som kommer. Jag torskade. Jag är inte nötproffs som Shahin). Fast jag köpte också ut en del, bl.a. i en minnesvärd giv värd typ 200 euro där jag degade med totalt skit och det kom. Roligt att en tomte valde att bara syna med nötterna på rivern. Jag värdebetade nästnötterna. Tiltade mig mer än ett omslag på rivern som man fått passa mot. Tilt. Men vafan, tre inköp back är ju ingenting i Omahadjungeln. Och på PLO är nog inte ens backet så stort, backade en del i HU SnG's... jag suger på HU SnG's Jag suger i och för sig på Omaha också. Nu ska jag sova i välförtjäna ca tre timmar. Godnatt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bisox Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 Stora spel av en stor man. Erkänn att du är sur för att HeyHonung tog dina pengar? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 Eftersom det hänger så mycket omaha pr0s här så slänger jag in en HH från en tiltturre inatt; watch and learn baby! Det här är typ 5 nivåer högre än er grabbar, tro mig! PokerStars Game #7112001328: Tournament #36191414, $10+$1 Omaha Pot Limit - Level IV (50/100) - 2006/11/21 - 03:21:33 (ET) Table '36191414 8' 9-max Seat #1 is the button Seat 1: hotsas (3440 in chips) Seat 2: hustlat (7785 in chips) Seat 5: mase112 (2375 in chips) Seat 6: clintbygget (533 in chips) Seat 7: razzleplayer (4500 in chips) Seat 8: 1mm2 (1695 in chips) Seat 9: areastm_19 (8730 in chips) hustlat: posts small blind 50 mase112: posts big blind 100 *** HOLE CARDS *** Dealt to clintbygget [7c Kd Qh Jh] clintbygget: raises 250 to 350 razzleplayer: folds 1mm2: folds areastm_19: folds hotsas: folds hustlat: calls 300 mase112: calls 250 *** FLOP *** [8d Ks 6c] hustlat: checks mase112: checks clintbygget: bets 182 hustlat: calls 182 mase112: calls 182 *** TURN *** [8d Ks 6c] [Js] hustlat: checks mase112: checks SigPi79200 is connected gerrard6 is connected clintbygget: checks *** RIVER *** [8d Ks 6c Js] [Jd] hustlat: checks mase112: checks clintbygget: bets 1 and is all-in hustlat: calls 1 mase112: calls 1 *** SHOW DOWN *** clintbygget: shows [7c Kd Qh Jh] (a full house, Jacks full of Kings) hustlat: mucks hand mase112: mucks hand clintbygget said, "OUTPLAYED" clintbygget collected 1599 from pot *** SUMMARY *** Total pot 1599 | Rake 0 Board [8d Ks 6c Js Jd] Seat 1: hotsas (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 2: hustlat (small blind) mucked [As Tc 5s 9d] Seat 5: mase112 (big blind) mucked [4d Td 4h 5h] Seat 6: clintbygget showed [7c Kd Qh Jh] and won (1599) with a full house, Jacks full of Kings Seat 7: razzleplayer folded before Flop (didn't bet) Seat 8: 1mm2 folded before Flop (didn't bet) Seat 9: areastm_19 folded before Flop (didn't bet) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoeFalk Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 SkiLodge har WiFi...... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2006 SkiLodge har WiFi...... Now that's the shit I'll be talking about! Tackar för svaret! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
me_too Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 Eftersom det hänger så mycket omaha pr0s här så slänger jag in en HH från en tiltturre inatt; watch and learn baby! Det här är typ 5 nivåer högre än er grabbar, tro mig! Jag e grymt impad. Bra starthand och en monsterflop. Bara att håva in. Synd bara att fi drar ut så ofta på dessa nivåer Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 Eftersom det hänger så mycket omaha pr0s här så slänger jag in en HH från en tiltturre inatt; watch and learn baby! Det här är typ 5 nivåer högre än er grabbar, tro mig! Jag e grymt impad. Bra starthand och en monsterflop. Bara att håva in. Synd bara att fi drar ut så ofta på dessa nivåer Vadå TPNajsKicker är väl skitbra i oma? Med min stack är jag ganska tvingad pre att välja den här handen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2006 Crap, jag misslyckades med min första moderering. Orka dela trådar när man är två min från att gå från jobbet liksom. (Det var den relativt kaosartade "spela poker som kristen"-tråden som spårade en smula och yours truly gick och låste den - Baller visade dock fint postflopspel och låste upp, delade och fixade och vips så blev alla glada och nöjda). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Xovelono Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 10 poäng till bästa ett-ords-synonymen till "joina". Jobbigt att behöva säga joina... Jag joinade ett bra parti = Jag anslöt mig till ett bra parti! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 "Ansluta till" är inte ett bra exempel på ett ord hur du än vrider på det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 21 November , 2006 Rapport Share Postad 21 November , 2006 10 poäng till bästa ett-ords-synonymen till "joina". Jobbigt att behöva säga joina... Connecta? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts