theForce Postad 24 Januari , 2007 Rapport Share Postad 24 Januari , 2007 House M.D är såklart som sagt nöten, övriga värda att tanka hem minst en säsong av är: Entourage, Greys Anatomy, Heroes, Kyle XY, 4400 (första säsongen som är nåt o ha dock), Family guy, American dad, Lost, Prison break, Weeds, my Name is Earl, veronica Mars, Scrubs. Du glömde de viktigaste, Firefly och Rome... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stackbrat Postad 24 Januari , 2007 Rapport Share Postad 24 Januari , 2007 Glömde ej, bara inte sett dem, otroligt nog. psatw: Nja jag skrockar lite i konspiratoriskt samförstånd men har egentligen inte en aning och undrar om jag kanske måste gå ut bland folk lite oftare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 24 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 Januari , 2007 Innan den här potten har jag återhöjt i position 5 av 6 ggr på Fi. Han börjar tröttna, men jag har tröttnat på honom också och är på jakt efter min stack som han lyckades ta med en rr-flush tidigare (syn av potbet på KTx på rainbowbrädan m 77xx och bottenpar...bara för att fånga rr flushen - tur jag inte hunnit reloadat och bara hade 150 i stacken vid det tillfället): Poker Stars Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $1/$2 4 players Converter Stack sizes: UTG: $544.90 Hero: $260.90 SB: $175 BB: $185.90 Pre-flop: (4 players) Hero is Button with UTG raises to $7, Hero raises to $24, 2 folds, UTG calls. Flop: ($51, 2 players) UTG checks, Hero bets $49, UTG calls. Turn: ($149, 2 players) UTG checks, Hero bets $147, UTG calls. River: ($443, 2 players) UTG is all-in $324.9, Hero calls all-in $40.9. Uncalled bets: $284 returned to UTG. Results: Final pot: $524.8 UTG shows (a pair of Threes) Hero shows (two pair, Queens and Threes) Hero collected $522.80 from pot Killen i stol 2 vid bordet sitter ute och är således inte med i handen. UTG i den här handen går på monkey tilt och förlorar resten av sin stack på de nästföljande två händerna varvid killen i stol 2 (en grinder/regular) kommer tillbaka lagom för att se att våra stackar växt betänkligt under tiden han var borta. Stol #2: jeesh i just make a sandwich and u guys break the fish Stol #2: lol Stol #2: wtf Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 24 Januari , 2007 Rapport Share Postad 24 Januari , 2007 Innan den här potten har jag återhöjt i position 5 av 6 ggr på Fi. Han börjar tröttna, men jag har tröttnat på honom också och är på jakt efter min stack som han lyckades ta med en rr-flush tidigare (syn av potbet på KTx på rainbowbrädan m 77xx och bottenpar...bara för att fånga rr flushen - tur jag inte hunnit reloadat och bara hade 150 i stacken vid det tillfället): Poker Stars Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $1/$2 4 players Converter Stack sizes: UTG: $544.90 Hero: $260.90 SB: $175 BB: $185.90 Pre-flop: (4 players) Hero is Button with UTG raises to $7, Hero raises to $24, 2 folds, UTG calls. Flop: ($51, 2 players) UTG checks, Hero bets $49, UTG calls. Turn: ($149, 2 players) UTG checks, Hero bets $147, UTG calls. River: ($443, 2 players) UTG is all-in $324.9, Hero calls all-in $40.9. Uncalled bets: $284 returned to UTG. Results: Final pot: $524.8 UTG shows (a pair of Threes) Hero shows (two pair, Queens and Threes) Hero collected $522.80 from pot Killen i stol 2 vid bordet sitter ute och är således inte med i handen. UTG i den här handen går på monkey tilt och förlorar resten av sin stack på de nästföljande två händerna varvid killen i stol 2 (en grinder/regular) kommer tillbaka lagom för att se att våra stackar växt betänkligt under tiden han var borta. Stol #2: jeesh i just make a sandwich and u guys break the fish Stol #2: lol Stol #2: wtf Mmmm, handen vore mycket mer intressant om du inte hittar 2paret på turn, vad gör du där med AAK3? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basselito Postad 24 Januari , 2007 Rapport Share Postad 24 Januari , 2007 Mmmm, handen vore mycket mer intressant om du inte hittar 2paret på turn, vad gör du där med AAK3? pushar och hoppas att han drar ut på turn såklart! lol. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
peekka Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Dexter hade kunnat varit klockren om det inte vore för det faktum att de "castade" en förståndshandikappad tjej att spela hans syster. undrans om det var slut på skådespelare då hon skulle castas.. Fyfan va kass skådis. Störde mig på henne redan då hon spelade Emily Rose i The Excorcism of Emily Rose. House M.D är såklart som sagt nöten, övriga värda att tanka hem minst en säsong av är: Entourage, Greys Anatomy, Heroes, Kyle XY, 4400 (första säsongen som är nåt o ha dock), Family guy, American dad, Lost, Prison break, Weeds, my Name is Earl, veronica Mars, Scrubs. tjing. asså du har på tok för ,kt fritid... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Ilari fick från arslet idag igen (= Minst 35k mot han, 10k på HU resten på Omaha. Det känns jäääävligt skönt eftersom jag anser han vara bland de bästa i världen online på PLO. Plussat 20-30 mot han 3 senaste gångerna vi spelat nu. Folk whinar ofta över min table selection, jag spelar alltid mot Ilari, William osv och helst HU, fast jag är dog. Poker handlar så mycket om tur så jag tror inte jag är bättre även om jag vinner en vecka på raken, men poker handlar om att utvecklas. Vilket bättre sätt kan jag göra det på? När jag började spela poker så kräla jag runt bland 20 euros & 50 euros SNG 2-3 dar, sen spela jag 10 20 mot TheSea, LirarErik och NhTyWp (Raymi). Även det kan ju ses som dålig table selection när man knappt kunde spelet, men jag tror att om man verkligen vill lägga ner sin själ i det hela och vill bli bäst så är det ett bra val och en bra investering till framtiden. Folk frågar mig alltid om tips för hur man blir bra, och jag brukar alltid säga att man ska köra på en bekväm nivå, inte skotta allt för mycket utan skynda långsamt. Och ja, det är ett sätt... Men det finns olika definitioner på bra i poker, det ena är ju money management, table selection osv osv. Det andra är att man helt enkelt vill slå dom bästa? Då rekommenderar jag den dyra, lite svårare vägen. Möt dom bästa, fundera inte över varför du ALLTID blir bad beatad när du skottar mot dom, utan försök lär dig. Om du nu är beredd att göra den uppoffringen. Vet inte varför jag plötsligt skrev ett seriöst inlägg, men kunde inte sova och ja... Jag tycker nog om o skriva (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Njursparven Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Text Intressant inlägg. Men varför tycker du att Ilari är bättre än dig fast du har slagit honom flera gånger? Är det bara fina utdragningar du vinner på eller? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Intressant inlägg. Men varför tycker du att Ilari är bättre än dig fast du har slagit honom flera gånger? Är det bara fina utdragningar du vinner på eller? Nej, men omaha är oftast top2 mot par holk o flushdrag. 50k på 25 50 säger väl inte mycket. Jag skulle inte påstå mig vara bättre eftersom han spelat mycket längre än mig på en hög nivå och varit plussande ett bra tag (tror jag iaf?). Dessutom gav han mig från arslet på b2b ett par gånger Sen är han den som jag har störst problem mot, tycker han spelar riktigt bra. Tror jag är bättre än han på HU sng iaf, är rejält plus mot han där. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Sjukaste nu, 5500 HU killen går från 10 marker till 1900!! Han klonkar varje hand, så sick. Editza; han torskade till slut (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Vilken otur att lägga superflytet på en sng där han ändå bustar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Mmmm, handen vore mycket mer intressant om du inte hittar 2paret på turn, vad gör du där med AAK3? Mot den spelaren skjuter jag nästa gata också, men jag är inte glad över att behöva göra det. Och så hoppas jag på en låg river som parar brädan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologas Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Vet inte varför jag plötsligt skrev ett seriöst inlägg, men kunde inte sova och ja... Jag tycker nog om o skriva (= det e trevligt med seriösa inlägg, å inget som behöver ursäktas:-D Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Ilari FIN: posts small blind $25 fakenick: posts big blind $50 *** HOLE CARDS *** Dealt to fakenick [Qh 6s 9c Ts] Ilari FIN: raises $100 to $150 fakenick: raises $300 to $450 Ilari FIN: calls $300 *** FLOP *** [6h 6d Ac] fakenick: bets $850 Ilari FIN: calls $850 *** TURN *** [6h 6d Ac] [7h] fakenick: checks Ilari FIN: bets $1000 fakenick: calls $1000 *** RIVER *** [6h 6d Ac 7h] [2s] fakenick: checks Ilari FIN: bets $4599 fakenick: calls $4363.50 and is all-in *** SHOW DOWN *** Ilari FIN: shows [8d 8h Jc 3c] (two pair, Eights and Sixes) fakenick: shows [Qh 6s 9c Ts] (three of a kind, Sixes) fakenick collected $13326 from pot *** SUMMARY *** Total pot $13327 | Rake $1 Board [6h 6d Ac 7h 2s] Seat 5: Ilari FIN (button) (small blind) showed [8d 8h Jc 3c] and lost with two pair, Eights and Sixes Seat 6: fakenick (big blind) showed [Qh 6s 9c Ts] and won ($13326) with three of a kind, Sixes Så ska han tas.. Vet att han bluffsynar flop, o bettar lill på turn så han kan få in allt på river... Synar blixt, tack för kaffet (= 10 upp sen låter ju idioterna på stars en inte spela HU. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Sjukhus... backade 25 mot han nu. Ilari FIN: posts small blind $25 zzzzz: posts big blind $50 *** HOLE CARDS *** Dealt to zzzzz [Ah 7h Th Qc] socutiesf: folds Ilari FIN said, "y" Ilari FIN: raises $100 to $150 zzzzz: calls $100 *** FLOP *** [5s Qd Js] Ilari FIN: bets $299 zzzzz: calls $299 *** TURN *** [5s Qd Js] [4c] socutiesf said, "ok sry" Ilari FIN: bets $897 zzzzz: calls $897 *** RIVER *** [5s Qd Js 4c] [7d] Ilari FIN: checks zzzzz: bets $2650 Ilari FIN: calls $2650 *** SHOW DOWN *** zzzzz: shows [Ah 7h Th Qc] (two pair, Queens and Sevens) Ilari FIN: mucks hand zzzzz collected $7991 from pot *** SUMMARY *** Total pot $7992 | Rake $1 Board [5s Qd Js 4c 7d] Seat 1: socutiesf (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 5: Ilari FIN (small blind) mucked [Jd 9c 5h Ad] Seat 6: zzzzz (big blind) showed [Ah 7h Th Qc] and won ($7991) with two pair, Queens and Sevens Det här är standardpotterna... Man valuebettar nåt semibra 2par o hoppas han synar me sämre (= Ilari FIN: posts small blind $25 zzzzz: posts big blind $50 *** HOLE CARDS *** Dealt to zzzzz [Kh Ks 9c 5s] Ilari FIN: raises $100 to $150 zzzzz: raises $300 to $450 Ilari FIN: raises $900 to $1350 zzzzz: calls $900 *** FLOP *** [Qs 3h 7s] zzzzz: checks Ilari FIN: bets $2699 zzzzz: raises $5942 to $8641 and is all-in Ilari FIN: calls $5942 *** TURN *** [Qs 3h 7s] [2h] *** RIVER *** [Qs 3h 7s 2h] [9d] *** SHOW DOWN *** zzzzz: shows [Kh Ks 9c 5s] (a pair of Kings) Ilari FIN: shows [8c Qc 9s Ac] (two pair, Queens and Nines) Ilari FIN collected $19981 from pot *** SUMMARY *** Total pot $19982 | Rake $1 Board [Qs 3h 7s 2h 9d] Seat 5: Ilari FIN (button) (small blind) showed [8c Qc 9s Ac] and won ($19981) with two pair, Queens and Nines Seat 6: zzzzz (big blind) showed [Kh Ks 9c 5s] and lost with a pair of Kings Som sagt, standardpotterna... AQ är ju nöten, kan komma 2par också. Han har en väldigt intressant spelstil, typ trippelraise varje prelfop, sen check syn ur pos på flop, och bet pot på turn på typ alla kort. Han pottar typ med top2 när flushen o stegen ändå ligger, så det är så jävla svårt att spela mot han. Ibland försöker jag slå om men han hittar ALLTID syn. Måste avtilta mig lite innan man kanske fortsätter. Gränsen mellan handikappad o geni är fan hårfin ibland Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
doope Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 ta bort ditt nick i första HH:n om du inte vill sprida det vidare.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Fixat. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Tilt på att jag var inne och skulle censurera den men inte hittade eftersom du redan fixat det Othello. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
doope Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Fixat. Wp... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
listig Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Gränsen mellan handikappad o geni är fan hårfin ibland QFT. Man kan ju inte annat än älska motsatsförhållandet mellan handikappad och genial. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Candolim Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Ta bort handnummret i sista HH om han vill förbli hemlig.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pires Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 zzzz är inte hans nick Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Handnumret borttaget. Zzzz är inskrivet istället för hans nick, innan var det inte det på alla ställen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 26 Januari , 2007 Rapport Share Postad 26 Januari , 2007 QFT. Man kan ju inte annat än älska motsatsförhållandet mellan handikappad och genial. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 26 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2007 Jamie Gold och Bodog bryter samarbetet. Jag kan inte låta bli att småle. Btw så tittade jag igår på både High Stakes Poker och Full Tilts "Million dollar cashgame". Jag måste säga att HSP är bra mycket roligare och bättre producerat, och att det känns som att Full Tilt-proffsen sitter och spelar för playmoney. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts