Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ni vet de där potterna när man ligger efter trots att man har ett set? De inträffar sällan och då vinner jag alltid potten ändå, så mitt råd är (som alltid): Dega in med set.

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $159.05

UTG+1: $181.20

CO: $76

Hero: $187

SB: $48.15

BB: $218.70

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with :8c::Th::Td::8d:

UTG folds, UTG+1 calls, CO (poster) checks, Hero raises to $9, SB folds, BB raises to $32, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: :Qh::7h::Tc: ($69, 2 players)

BB bets $66, Hero raises all-in $155, BB calls.

 

Turn: :Ah: ($379, 1 player + 1 all-in - Main pot: $379)

 

 

River: :As: ($379, 1 player + 1 all-in - Main pot: $379)

 

 

Results:

Final pot: $379

 

 

BB shows :Jh::Kh::Qs::Ts: (a flush, Ace high)

Hero shows 8c Th Td 8d (a full house, Tens full of Aces)

 

---------------------

 

Sedan är sånt här alltid kul också även om potten blir liten

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $303.65

UTG+1: $172.10

CO: $91.85

Hero: $211.90

SB: $228.35

BB: $89

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with :Js::Jh::Qc::6d:

UTG folds, UTG+1 calls, CO folds, Hero calls, SB folds, BB checks.

 

Flop: :2d::4s::2c: ($7, 3 players)

BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $4, BB folds, UTG+1 calls.

 

Turn: :7s: ($15, 2 players)

UTG+1 checks, Hero checks.

 

River: :Jc: ($15, 2 players)

UTG+1 bets $14.3, Hero raises to $57.2, UTG+1 calls.

 

Results:

Final pot: $129.4

 

UTG+1 mucked :7h::7d::3d::Ah:

 

Självklart måste man stå upp för sig själv i chatten också:

 

UTG+1 said, "joke"

Hero said, "joke was your flop call"

UTG+1 said, "suck me olff"

Hero said, "no thanks, you still owe me from last time"

 

Holla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han spelar ju den rätt märkligt. När han checkar på turn måste det ju vara för att maskera sin hand, och sen när han får action på river så synar han bara. Verkar inte vara den bästa av spelare kanske.

 

Troligen inte. Låt oss pausa en sekund och tacka alla som enbart spelar för nöjes skull och inte är särskilt duktiga. Må de ha roligt, inte spendera mer pengar än vad de har råd med och förlora många potter mot mig.

 

...

 

Gott.

 

Lite diskussion om nöjesspelare och svårighetsgraden på nätet från Ed Miller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om självmord så har en kinisisk kvinna fått en 17 årig pojke att ta sitt liv.

Orsak? Kvinnans utseende.

 

http://newsinfo.inquirer.net/breakingnews/infotech/view_article.php?article_id=41820

 

Brag: Kvinnan lyckades lura till sig en 17 årig pojke.

Beat: Pojken tog sitt liv.

Variance: Kvinnan har ett dödligt utseende.

 

Och du har sett nude pics på min syster och är fortfarande i livet (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag klarar mig längre än dag ett ska det fan firas. Aldrig kommit längre än typ andra blindsnivån i någon turnering jag någonsin spelat. Måste vara otur (=

 

G-Daglig, kan du fråga Ola om man ska ta med sig deg till Köpenhamn eller är det misärrake? Hörde nåt om 10% VARJE pot... det är fan inte normale?

 

Och gäller det turspelen också? Man är ju torsk på BJ (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick förresten höra att PokerStars kommer uppdatera sin shop med nya prylar någon gång den här veckan. Nu har jag bara 21k FPPs så jag lär väl fortfarande inte ha råd med något roligt, men för er som har betydligt mer än så kan jag väl rekommendera att ni håller ögonen öppna. Eller så är ni tråkiga och köper bonusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag klarar mig längre än dag ett ska det fan firas. Aldrig kommit längre än typ andra blindsnivån i någon turnering jag någonsin spelat. Måste vara otur (=

 

G-Daglig, kan du fråga Ola om man ska ta med sig deg till Köpenhamn eller är det misärrake? Hörde nåt om 10% VARJE pot... det är fan inte normale?

 

Och gäller det turspelen också? Man är ju torsk på BJ (=

 

Det som är bra med köpenhamn är att det går lätt att ta sig hem.

 

Rökning är tillåten vid cashgameborden, vilket gör att jag inte spelar... Annars var gejmen såklart bra, men hög rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick just fyra set på tre potter.

 

Pott ett: AAJJ, flop AJx. Turn K, shortstack ställde och jag synade. Han hade AKxx.

Pott två: QQ77, rundcheck till rivern när jag hittade ett Q på enfärgad bräda som stod.

Pott tre: 3455, flop 6c5c8c, jag tog ned potten på floppen efter att ha bettat min miniflush+bottenset.

 

Medrigg kallas det visst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick två fyrtal på en hand i går, 7766 med brädan 776 -6 - 2

I ren desperation checkade jag hela vägen och fick till slut av motståndaren 2bb när han bluffade på rivern.

 

Shahin, har du problem att få spel på Stars? Jag får inte till ett enda spel på PLO längre :-( En eller två matcher per kväll bara. Tyvärr så har dom ju ingen PLO200, bara PLO100 och PLO500, hoppet däremellan är för stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick två fyrtal på en hand i går, 7766 med brädan 776 -6 - 2

I ren desperation checkade jag hela vägen och fick till slut av motståndaren 2bb när han bluffade på rivern.

 

Shahin, har du problem att få spel på Stars? Jag får inte till ett enda spel på PLO längre :-( En eller två matcher per kväll bara. Tyvärr så har dom ju ingen PLO200, bara PLO100 och PLO500, hoppet däremellan är för stort.

 

Jag har märkt att man får mycket mer games om man tar ett okänt konto på 500/uppåt. Eller om man ligger cp back på sajten, när jag spelade på Mazak fick vi games närsomhelst alla spel (=

 

Så låna en polares konto med typ 1000 games på 20 dollars nivån och hoppa upp till 500 så får du nog mycket fler games iaf (=

 

Annars så har Omaha aldrig varit populärt i HU SnG form tror jag, inte spelat det på länge men när jag väl gjorde det fick jag inte heller mer än 5 games på en hel kväll/natt.

 

(Kallt o inte få FPP's men bara o fixa Supernova på en vecka sen ta över kontot o aldrig ge tbx det ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså...WTF?!

 

Full Tilt Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

Hero: $347.20

UTG+1: $237.45

CO: $491.50

Button: $200

SB: $94.55

BB: $456.80

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :7c::9d::6s::Ac:

Hero calls, UTG+1 calls, 2 folds, SB calls, BB checks.

 

Flop: :5h::6h::6c: ($8, 4 players)

SB checks, BB bets $8, Hero calls, UTG+1 calls, SB calls.

 

Turn: :2c: ($40, 4 players)

SB checks, BB checks, Hero checks, UTG+1 bets $20, SB calls, BB calls, Hero calls.

 

River: :9s: ($120, 4 players)

SB checks, BB checks, Hero checks, UTG+1 bets $30, SB calls, BB calls, Hero raises to $270, UTG+1 calls all-in $177.45, 2 folds.

Uncalled bets: $62.55 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $594.9

Hero showed :7c::9d::6s::Ac:

UTG+1 showed :Tc::5d::Ad::5c:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...