Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har sett vissa handanalyser här på forumet som kommenteras i ordalag som "att du leder ut även på turn kan ses som ett donkeybet och gör om din hand till en bluff.."

Vad menas?

Har jag missuppfattat allting?

Är det enbart negativt? På sättet det beskrivs så verkar det ha en negativ klang. Själv skulle jag bli nöjd om mitt bet för värde på turn skulle kunna missuppfattas som en "donkey"bluff och forcera någon till att göra en hjältesyn med andra par or whatever.

Jag är rätt så lös pre och väldigt aggro post. Jag kanske gör om mina händer till bluffar stup i kvarten..

Se till att få mig ur okunnighetens dimma!

// J

ps. jag är semi-nybörjare, lirat ~ett år. NL50. Stadigt plussande. Ej särskilt teoretiskt skolad. Denna post kanske skulle ligga i "allmän pokerteori". ds.

Postad

om jag förstått det rätt så betyder det att du bettar så att du bara får syn av bättre händer än din egen... mao finns det inget värde i att få syn och du kan lika gärna betta med sämsta möjliga hand.... mycket dåligt att göra med händer med ev showdownvärde...