Gå till innehåll

Poker och Aspergers syndrom


jello

Recommended Posts

Jag fick 72 på testet men jag fortfarande ganska introvert och behöver mycket tid för mig själv att reflektera över saker. Även om jag har en viss form av social fobi så har jag nu börjat tvinga mig själv till att träffa människor, prata och umgås med dem. Detta har faktiskt hjälpt mig mycket att utvecklas som människa och hantera deprissioner bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

att människor med Asperger diagnos skulle ha en högre IQ än normalpopulationen är en myt.

Det har ju ingen sagt heller, bara att aspberger är överrepresenterat bland människor med hög IQ. Vilket jag är rätt säker på att det stämmer. Så snittet kan ju vara normalt, eller lägre, så länge det finns tillräckligt många med diagnosen som är underbegåvad för att väga upp de överbegåvade. Men jag kan väl egentligen inte så mycket om aspberger och om det verkligen är en enhetlig diagnos eller bara en symtomlista med många olika möjliga orsaker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabila 109 p.

 

Tror att jag hade fått högre resultat för några år sedan. Men samtidigt så känns frågorna väldigt vinklade. T.ex. deltar du i lagsport? Antar att om man svarar ja, så får man minuspoäng, men om man spelar målvakt i ishockey då? Många säger att det är en underlig typ av människor som gör det...

 

Jaja, inte så viktigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är det bara några promille som får Aspergers, typ 3/1000 även om det främst är män.

 

Det säger ganska mycket om hur många här som har det.

 

För det andra så är Aspergers normalbegåvade men det finns vissa som har hög intelligens och man tror Einstein hade A.

 

De som får högst poäng på detta test här torde vara mattespelarna. Det skulle inte förvåna mig om att de oftast är bäst FL spelare. Självklart då online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabila 109 p.

 

Tror att jag hade fått högre resultat för några år sedan. Men samtidigt så känns frågorna väldigt vinklade. T.ex. deltar du i lagsport? Antar att om man svarar ja, så får man minuspoäng, men om man spelar målvakt i ishockey då? Många säger att det är en underlig typ av människor som gör det...

 

Jaja, inte så viktigt

 

Precis

Spelar du Fotboll eller Ishockey?

Ja-> då är du normal

 

Tränar du löpning eller cykling?

Ja-> då har du aspberger

 

Själv fick jag 110

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...