parre Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Ännu en hand från min session på Sviten i lördags. Sitter på kanske 7-8k när handen börjar och täcker bordet. Stackdjup: Fi1 - Ca 4k Fi2 - Ca 2k Fi3 - Ca 4k Reads: Fi1: Det mesta av mitt plus har kommit från en jättefisk direkt till höger om mig (han synade 1000 pre med 93s och 1400 till på K98-flop, jag visar 99 vid SD, sedan synade han 400 pre med 86, 2000 på 633-flop, jag hade KK). Sedan dess dubblade jag upp Fi1 med AJ vs 88 preflop för ca 2 lax. Dock är han fortfarande megatiltad och jättemycket back. Fi2: Spelat hyfsat tajt, men gillar ändå att slaska en del pre. Fi3: Samma motståndare som i AKK-handen och AJ-handen, borde ge ett lite bättre hum om hur han spelar och min read. Hyfsat tajt, gillar att syna ner mig marginellt vad det verkar. I alla fall: Preflop: Om jag minns rätt höjer Fi1 till typ 120 efter några limpare, jag synar bakom med 9 8 . MP (Fi2) och knappen (Fi3) synar också. Flop: (Pott: ca 500, 4 spelare) 9 7 5 Jag floppar således supernöten. Toppar, hålstegdrag, backdoor färgstegdrag samt blocker för stegen och färgstegen! Fi1 betar 320. Jag synar 320. Fi2 synar 320. Fi3 synar 320. Intressant och MYCKET oroväckande att få två syner bakom - speciellt då Fi2 och Fi3 faktiskt verkar hyfsat kompetenta. Turn: (Pott: 1780, 4 spelare) 9 7 5 2 Ett jättekallt kort för min del, i alla fall vad det känns som nu. Fi1 checkar. Jag checkar. Fi3 checkar. Fi4 checkar. Intressant - vad FAN betyder detta? River: (Pott: 1780, 4 spelare) 9 7 5 2 9 Ett antingen jättebra eller katastrofalt kort för mig. Fi1 betar 100. Jag steker i tystnad i ca en minut. Jag höjer till 800. Höjningen är såklart för värde. Om Fi2 eller Fi3 ställer så är jag nästan säker på att jag passar (om jag inte plockar upp någon jättetell på ett de är tomma och bluffar). Om Fi1 ställer får jag tänka igenom situationen i ett par minuter och sedan fatta ett beslut. Min höjning i detta läge är allså en höjning för värde och inte ett försök att bluffa bort någon. Om jag orkar kanske jag utvecklar mitt resonemang och anledningarna bakom min höjning senare... får se om det är nödvändigt. Citera
pisak84 Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 hade också höjt, hade det varit check till mig hade jag nog betat ännu mer... men nu är det iaf inte troligt att nån kommer bluffa till en bet (även om den är sjukt liten) och en reraise... dock är det mindre chans att nån synar bakom med tvåpar också eftersom action har gått bet reraise, men det var inte det diskussionen handlade om. Hade också värdehöjt och förmodligen kastat om det kom ännu en raise om jag inte hade nån skum anledning att tro nån bluffar här... Citera
freggan85 Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Asså handen är så sjuk egentligen som om alla skulle sitta på något drag fast alla missat eller att någon träffar nötter på turn och checkar därför. Känns inte lätt att sätta de på någon vettig HD... Tycker iaf höjningen är bra rent ekonomiskt sätt eller vafan man ska säga. Höjer du inte kanske en annna kille får för sig att beta ännu mer än 800 och då blir du kanske tvungen att syna en mycket större bet. Och som du säger får du ett omslag emot dig så är det väl bara att vika om inte jättetellen uppenbarar sig. Men de ska mycket till att våga bluffa i en fyravägars med den där brädan. Citera
parre Postad 3 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Det som i mitt tycke gör min höjning riktigt bra är att den på samma gång är en höjning för värde (mot Fi1) samtidigt som den är ett riktigt bra block-bet mot Fi2 och Fi3 (eftersom de nu inte kan slå om bara med stege/färg utan blir tvungna att syna bakom). Min read på Fi2 och Fi3 var att de inte var spelare som var kapabla till att trebet-bluffa den rivern. Resultat? Fi2 och Fi3 foldar snabbt (wtf kan de ha haft? Typ 87? 6x?), Fi1 steker ett tag och synar. Jag säger "Jag har bara en nia med dålig kicker", visar. Han säger "Vaddå, bara en nia, bruushan" och muckar. Citera
psatiw Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Tycker det är bra spelat, och fina resonemang. Fi1 satt på K7o. Det ser jag på hans betting/synmönster. Citera
eurythmech Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Visst lär det vara rätt tänkt, men när första beten är 100 så känns ju din raise snarare som en bet än en raise. Blir så märkligt med fjuttbetar. Citera
Recommended Posts