Gå till innehåll

Behöver ta ut strax över 100k, behöver lite råd!


Leppo

Recommended Posts

Jag trodde faktiskt att vinster från Gibraltar skulle beskattas, men skattmasen har hävdat till mig, och de flesta andra, att så inte är fallet. Och trots att jag trodde jag kunde läsa juridiska texter utan problem blir jag inte klok på hur det 'ska' vara. Men så länge skattmasen hävdar att vinster i Gibraltar är skattefria är det synd att pressa dem på en förklaring på hur fanken de nådde den slutsatsen.

 

Gibraltar är inte med i skatteunionen, men det är ju inte Åland heller, och Lindmandomen blev som den blev i alla fall. (Troligaste förklaringen.)

 

Vi lär få veta efter årets deklaration hur som helst, jag tänker ta upp mina inkomster från pokern som den gråsosse jag är, och glatt hävda att jag inte vill betala skatt på kalaset. (Det är vinsterna från Empire, och ett par struntsummor från Party, som kommer bli tvistefrågan. Allt annat ligger helt tveklöst inom EU.)

 

Den enklaste lösningen för OP torde väl vara att överföra allt via bank wire till sitt vanliga svenska bankkonto, och sätta undan 36% i det fall det blir skatt. Skatt verkar dock högst otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...