Gå till innehåll

Behöver ta ut strax över 100k, behöver lite råd!


Leppo

Recommended Posts

Jag har nu 100.000+ att ta ut från Pacific Poker och vill nu ha lite råd om det bästa sättet att ta ut dessa pengar utan att få för mycket uppmärksamhet....som ni kanske förstår.

 

Vilket sätt är att rekomendera ?

 

Checkar ?

Hur mycket tar banker för att lösa in checkar, och blir dom fundersamma om man kommer med så mycket i värden på checkar.

 

Netteller?

Såvitt jag förstått det så är det inte till så mycket nytta för mig att ha pengarna på ett nettellerkonto då jag endast kan bruka dessa pengar på vissa ställen.

 

Sättas direkt in på banken?

Kommer detta att få mycket uppmärksamhet, så att min bank för denna information vidare till andra ställen så som skattemasen ?

 

Jag behöver verkligen råd och vet att det finns gott om folk på detta forum med mycket information om dessa saker.

 

S För att ge mer information vad gäller detta så kan jag även meddela att pengarna har för syfte att sponsra 2 st resor, 1 till Tallin, samt en till Las Vegas. Och därför vill jag inte åka på att skatta för dessa pengar.

 

Tack ska ni ha.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte på en grej. Nu när gåvoskatten är avskaffad borde man inte bara kunna föra över pengarna till sitt neteller och sedan wiretransfer därifrån till sitt bankkonto, allternativt via en tredje persons netellerkonto, t.ex. mamma, pappa e. dyl.

Eller har man skyldighet att redovisa varifrån gåvan kom?

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är väl medveten om Pacifics uttagsbegränsningar?

Max $5000/mån om du inte har certifierat ditt konto (kopia på pass, elräkning etc.)

Max $10000 om du har certifierat dig själv. (går fort, du kan faxa eller maila)

Upp till $20000 så måste du ha dokumenten stämplade och underskrivna av Notarius Publicus.

Bara så du inte går på en nit om du ska ta ut i senaste laget.

 

Tillbaks till frågan, jag hade nog delat upp det på ett par olika uttag till bankkontot eller använt Neteller och tagit ut med debitcard.

Dock kan du bara föra över $1000 per dag till kortet så du bör vara ute i tid där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att få ut pengarna från Pacific är inga problem, och att dela upp det ett par gånger är inte något som stör mig.

 

Detta med att öppna bankkonto i annat land, känns inte det hemskt krångligt ?

 

Är dessa de enda möjligheterna ?

 

Vad säger ett geni i svindlarbranschen......några åsikter Matteprof ? :D

 

Uppskattar verkligen de svar jag fått så här länge, men vädra era åsikter och ideér.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 100K sek så är det ganska lugnt att ta ut dom hur du vill. Banken måste bara anmäla det om det går över 150 eller om de misstänker nått skumt. Men det lär vara lugnt med tex 50 åt gången. Jag själv fick in nästan 70 idag på kontot, och jag tror det är en alldeles för liten summa för att någon ska orka bry sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv använderjag Neteller för transferering av pengar via oilka siter samt för småuttag av kontanter. Skulle dock aldrig använda Neteller för större uttag, alldeles för krångligt samt dyrt.

 

Wire Transfer är att föredra och för större uttag än 150k (om det nu är gränsen) rekommenderas uttag via en pokersite baserad inom EU. Om man är en bra kund borde det gå att använda siten som "bankomat" förutsatt att man kontaktar dom samt står för eventuella avgifter själv. Eller?

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu pengarna mest ska användas utomlands i detta fall, och till största del i USA (gissar på att Las Vegas resan har större budget än Tallin), så kan det väl vara lämpligt att enbart föra över en mindre summa till sitt svenska konto för att betala för flygbiljetterna... Sen använder man Netellers Debitcard när man är på plats för att betala för hotellen och andra omkostnader, eller tar ut i närmsta ATM? Gäller ju att man har koll på vad maxuttaget/dag är och så bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu pengarna mest ska användas utomlands i detta fall, och till största del i USA (gissar på att Las Vegas resan har större budget än Tallin), så kan det väl vara lämpligt att enbart föra över en mindre summa till sitt svenska konto för att betala för flygbiljetterna... Sen använder man Netellers Debitcard när man är på plats för att betala för hotellen och andra omkostnader, eller tar ut i närmsta ATM? Gäller ju att man har koll på vad maxuttaget/dag är och så bara.

 

Sen att du också meddelar Neteller att kortet kommer användas i utlandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ett par stycken här på forumet som frågat just om bolag registrerad på Gibraltar och servrar som står där.

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=3534&highlight=gibraltar

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=3824&highlight=gibraltar

 

Passa på att kontakta skattemyndigheten själv och fråga, så kan vi få det ytterliggare bekräftat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nyckelfråga: 100K kronor gör hur fan ni vill, inget kommer hända.

 

100K dollar gör inte hur fan ni vill, men fortfarande jävligt liten risk hur ni än gör.

 

Det juridiska med EU reglerna fann det någon tråd med där dom doskiterar villka siter osm kunde vara skattefria och inte per definition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...