Gå till innehåll

Ett vad som gick åt helvete...


Albert

Recommended Posts

  • Svars 220
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stämmer, generellt sett. Men det är för tidigt att säga om polisen körde på honom med flit, det får utredningen visa.

 

Vad kommer utredningen att visa då tror du?

Det är ju polisen som utreder sig själva och vi har ju ett system där poliser skyddar varandra och inga poliser som gör fel åker dit.

 

Killen erkänner att han flyr för att han har trimmad moppe och inte vill åka fast för det. Där har vi nog alla varit, hehe.

 

Det handlar ju inte om bara om det. De riskerar att åka dit för "våldsamt motstånd", bli intagna för förhör, få moppen beslagtagen plus några andra påhittade brott.

 

Fadde och Linda har samma agent? De kör ju aif samma upplägg för att stanna i rampljuset. Förneka sitt tidigare liv och säga sig vilja göra bättring genom att klanka på de som är nu som de var . Säger som P. Nilegård, det är humor, det är humor, det är humor.

 

Det är väl rätt uppenbart att han inte kunde gå ut med uppgifterna förut.

Dels hade han fått sparken och dels hade ingen lyssnat på honom eftersom han inte var känd då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också förtroende för polisen och har inte heller problem med ordningsvakter. De är där för att göra sitt jobb och är man trevlig mot dem är de trevliga tillbaka. Säger de att man är för full så accepterar jag det och drar. Klart de tiltar lite när fyllon ska bråka om och om igen.

 

Dock har jag minimal förståelse för att en krogvakt ska ha batong och handklovar. Eller är utbildningen till krogvakt samma och lika lång som utbildningen till säkerhetsvakt för ex Securitas? Det är ju som att tigga om att de som inte klarar av att vara ledare ska utnyttja sin yrkesmässiga makt på felaktigt sätt.

 

Det finns givetvis rötägg inom varje yrkesgrupp. Det som är dåligt är då att poliskåren med goda poliser då ändå backar upp de onda poliserna vilka gömmer sig bakom sin yrkestitel vilket då sänker förtroendet för hela polisyrket. Det finns alltså en anledning till att förtroendet inom räddningstjänsten är mycket högre för brandkåren än för polisen i undersökningar som görs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kommer utredningen att visa då tror du?

Det är ju polisen som utreder sig själva och vi har ju ett system där poliser skyddar varandra och inga poliser som gör fel åker dit.

Till skillnad från dig så har jag förtroende för polismakten så därför förutsätter jag att en utredning går korrekt till.

Återigen ger din retorik att en polis aldrig har fällts för någon form av motanmälan och det är såklart inte sant. Jag tror minsann att Cheunce har bett dig vara lite försiktigare i hur du presenterar dina egna erfarenheter och farhågor av polismakten?

Det enda jag begär är att man inte dömer någon på förhand.

Det handlar ju inte om bara om det. De riskerar att åka dit för "våldsamt motstånd", bli intagna för förhör, få moppen beslagtagen plus några andra påhittade brott.
Våldsamt motstånd.? Jo, kan tänka mig att de var rejält kaxiga med nävarna efter att ha blivit påkörda av polisbilen. Intagen på förhör angående den trimmade moppen, ja, kanske det. Moppen beslagtagen? Ja, är inte i moppeåldern längre så det kanske är normalt förfrande när polisen får tag i en trimmad sådan. "Påhittade brott", jo, jag tackar.
Det är väl rätt uppenbart att han inte kunde gå ut med uppgifterna förut.

Dels hade han fått sparken och dels hade ingen lyssnat på honom eftersom han inte var känd då.

Först och främst så har Fadde vart en känd person under många herrans år så det köper jag inte. Och det är väl klart som tusan att han inte gick ut med detta under tden då han själv arbetade som dörrvakt eftersom han själv var en del av problemet på den tiden, vilket han även har erkänt. Eller du kanske inte visste att han erkännt att han ljugit under rättegångar? Att, i efterhand, gå ut och berätta om den hemska verkligheten, som alla redan känner till, är bara löjeväckande. Min högst personliga åsikt dock.

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta brott albert gjorde sig skyldig till var att uppehålla poliserna i en massa tid. Har inte dom något bättre för sig, typ fånga bovar?

 

Precis. Det hade räckt med att utfärda en bot på plats för att sedan ha saken uttagerad. Brottet och liksom inte tllräckligt allvarligt för att man ska tvingas tillbringa natten i en cell och åka dit för en massa andra saker.

 

Men det är inte så de arbetar just därför att många av dom är klent begåvade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen ger din retorik att en polis aldrig har fällts för någon form av motanmälan och det är såklart inte sant. Jag tror minsann att Cheunce har bett dig vara lite försiktigare i hur du presenterar dina egna erfarenheter och farhågor av polismakten?

 

Då får du gärna ta fram lite exempel.

Vi har Osmo vallo, killen i karlstad, gubben vid macken, fallet i gbg där polisen skjuter passageraren, Lindesbergfallet, invandraren i trappen, fallet i Borlänge? där polisen kör ihjäl en tioåring på ett övergångsställe.

Etc etc etc

I igentligen alla fall som kommer fram i media och i synnerhet de spektakulära har poliser gjort sig skyldiga till grova brott och i samtliga fall klarat sig undan helt eller i sämsta fall kommit undan med ett symboliskt straff.

 

 

 

En polisman som medvetet försöker köra ihjäl två ungdomar har en skruv lös i huvudet och saknar alla spärrar som en normal person har. Brottet blir ännu grövre eftersom han inte ens vet om det är de misstänkta han kör på. En sådan person här hemma på kåken, ingen annanstans.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Det hade räckt med att utfärda en bot på plats för att sedan ha saken uttagerad.

Vad, om något, tror ni är nackdelen med att personer som busar med polisen på offentliga platser kommer undan med ett åthutande och en bot?

 

Jag håller dock med att polisens resurser inte används effektivt och ofta på skitsaker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att, i efterhand, gå ut och berätta om den hemska verkligheten, som alla redan känner till, är bara löjeväckande. Min högst personliga åsikt dock.

Alternativen måste ju ändå vara:

 

Berätta om den hemska verkligheten medan man är på plats.

Berätta om den hemska verkligheten medan man inte kan skadas av det.

Ljuga om den hemska verkligheten.

Inte berätta alls om den hemska verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att, i efterhand, gå ut och berätta om den hemska verkligheten, som alla redan känner till, är bara löjeväckande. Min högst personliga åsikt dock.

Alternativen måste ju ändå vara:

 

Berätta om den hemska verkligheten medan man är på plats.

Berätta om den hemska verkligheten medan man inte kan skadas av det.

Ljuga om den hemska verkligheten.

Inte berätta alls om den hemska verkligheten.

 

Eller varför inte om man nu är emot den hemska verkligheten inte hade varit en betydande pådrivande faktor i 20 år utan istället försökt motarbeta problemen från starten av sin karriär alternativt omedelbart vid insikt om den hemska vekligheten lämnat in sin avskedsansökan.

 

Eller så är han bara kåt efter lite uppmärksamhet efter att ha varit killen alla ville känna så pass länge och därför anser sig ha rätten att pissa på sina före detta kollegor osh vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller varför inte om man nu är emot den hemska verkligheten inte hade varit en betydande pådrivande faktor i 20 år utan istället försökt motarbeta problemen från starten av sin karriär..

 

Det fungerar sällan i dagens samhälle tyvärr.

Personer med avvikande åsiker får inte gehör om alla andra är överens.

De blir endast impopulära.

 

Verkligheten är nästan aldrig perfekt någonstans. För det mesta får man ta det som det är och ev försöka förändra den senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller varför inte om man nu är emot den hemska verkligheten inte hade varit en betydande pådrivande faktor i 20 år utan istället försökt motarbeta problemen från starten av sin karriär..

 

Det fungerar sällan i dagens samhälle tyvärr.

Personer med avvikande åsiker får inte gehör om alla andra är överens.

De blir endast impopulära.

 

Ehh vad då fungerar inte? Hur menar du nu? Menar du att man inte ska försöka motarbeta problemen för att man bli impopulär, utan vara en del av problemet? Eller menar du att det är okej att han inte har motarbetat det utan bara varit med på det fast man tycker det är fel?

 

Har man avvikande åsikter och inte får gehör får man a) antingen göra sig hörd, b) sluta jobba där eller c) göra som de andra. Följer man alternativ c) så har har man ju själv varit del av det och då känns det ju lite konstigt att gå ut och klaga på alla andra och själv försöka framstå som oskylldigt till det. Man har ju gjort ett aktivt val att delta i det och då får man ju stå för det.

 

Men det är ju bara vad jag tycker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är på sin plats att spekulera i möjliga följder av ens handlande också?

 

Alternativen måste ju ändå vara:

 

Berätta om den hemska verkligheten medan man är på plats.
Risken stor att man förlorar jobbet. Vinner möjligen allmänhetens respekt.
Berätta om den hemska verkligheten medan man inte kan skadas av det.
Som Fadde gjort? Se min föregående ståndpunkt om detta beteende.
Ljuga om den hemska verkligheten.
Dörrvakter diskriminerar inte? Återigen, allmänt åtlöje.
Inte berätta alls om den hemska verkligheten
När man har varit en bidragande faktor till denna skruvade verklighet så är det min åsikt att avbön och tjalleri är det sista man bör ägna sig åt.

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från artikeln i Expressen:

Som kille kan du få stå maktlös och se din flickvän få ansiktet kört i gruset utanför restaurangen, få blusen uppsliten samtidigt som någon med ett hånflin kallar henne hora och studerar hennes bröst.
Det här måste ju vara ytterst ovanligt. Folk här snackar om att skicka balter med baseballträn efter folk som blåser dem på pengar. Vad göra med en vakt som "utför sitt jobb" på det här viset?

 

Jag skulle nog hypotetiskt hellre lägga en ganska stor summa pengar på att någon "gjorde" den här vakten än på att tillrättavisa någon som stjäl pengar av mig.

 

Alltså, det kan ju inte ligga i dörrvakternas intresse att medvetet förnedra folk till den grad att de kan komma att ta till rejält mycket våld som hämnd?

 

Eller de kanske generellt sett är så inihelvete korkade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dagens aftonblad:

 

SSU-basen Anna Sjödin, 30, misstänks för våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd, egenmäktigt förfarande och förolämpning.

 

Fortsatt citat:

 

Trots att Jamal är läkare tyckte han inte att han behövde söka upp en annan läkare för att få sina de skador han säger att han själv fått, dokumenterade.

 

Ändå helt sjukt. Den som blivit misshandlad blir den som fallet tas upp i rätten mot. Detta trots att offret inte behövt dokumenterat sina skador. Motanmälan avskrivs dock trots dokumenterade skador av misshandel trots att båda gjort fel. Dessutom är ju Jamal läkare och visste naturligtvis om att om han haft synliga skador så hade han dokumenterat dem. Det är ju mäkligt om han bara vill ha sina 15 minutes of fame i det fallet bara för att hon är kändis, men jag får den känslan. Han vet att han gick över gränsen och gör allt för att skydda sig.

 

 

Crazy Horse-incidenten har onekligen sina poäng. Anna Sjödins väninna kommer enligt uppgift aldrig mer suga kuk.

 

------------------------

En ordningsvakt:

- Väninnan försökte ge mig en örfil. Jag knuffade undan henne. "Jag ska aldrig mer suga kuk", sa hon.

------------------------

 

 

Det är för jävligt att vi i resten av manligheten ska behöva lida för detta, det är faktiskt inte så gott om damer som gillar oralsex. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som att 17 åriga scouten ska få ersättning för att poliserna agerade fel. Poliserna har aldrig rätt att preja en 17 åring av vägen som inte utgör någon fara mot annan än sig själv och på så sätt utsätta honom för livsfara.

 

Det är väl värre än så. En allvarlig knäskada tar ett år att bli återställd ifrån och har ryggskadan kan leda till bestående men. Då har polisen förstört deras liv för all framtid.

 

Varför flyr dom från polisen då?

Just därför att förtroendet för polisen finns inte där därför att de arbetar precis som de gör.

Någonting är allvarligt fel i huvudet på en person som medvetet klipper folk med bilen. En sådan där person ska inte kunna komma igen utbildningen överhuvudtaget.

Som vanligt kommer polisen bli friad och fortsätta leva raj-raj.

Det är tråkigt att vi ska ha psykiskt sjuka personer jobba som poliser, men det är tyvärr den verklighet vi lever i idag.

 

Självlart har de rätt att preja några misstänka rånare av vägen. Polisen har rätt att avrätta kidsen på plats om de anser det försvarbart.

 

I detta fall så åkte dessutom kidsen själva ned i ett dike och polisbilen körde på dem bakifrån. De blev alltså inte prejade i den bemärkelsen och påkörningen var ett misstag.

 

Tragisk javisst. Men de lär inte få en spänn och polisen kommer självklart inte att dömas för tjänstefel förutsatt inget nytt framkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisen har rätt att avrätta kidsen på plats om de anser det försvarbart.

Mm, svenska polisen och Judge Dredd. Helt enligt reglementet så länge som de anser en avrättning vara befogad.

 

Förstod du inte den överdrivna ironin stackare?

 

Med juridiska termer kallas det dödligt våld vilket alla poliser har rätt att använda om de vill. Många vet faktist inte det utan tror Sveriges poliser är gullefjun personifierad och att de är tvungna att tex skjuta i benen om de står inför en våldsman.

 

Ta bara fjanten som blev knäppt när han kastade gatsten i Göteborg under kravallerna. Då stod halva Sverige chockade. Men det har de väl inte rätt att göra och debatten höll på i månader? Jo polisen har faktist rätt att göra så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...