Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
hehe, hoppas ni har insett att jag är en ironisk NL-fisk.

men för att göra något av diskussionen, jag är + ca 6000PTBB på 20k händer. hur sannolikt är det att jag är en förlorande spelare?

ganska stor :)

okej, är väl lika bra att jag lägger ner pokern då så jag inte slutar som de i aftonbladet.

• Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
använd 95 % konfidensgrad så blir det bättre.

jag hade VG i statistik data analys 10p. :P

känns rätt sjukt att det blev så högt ändå, trodde ett så litet sampel skulle ge typ -0.1<x<59.9 efter att ha läst alla andras raljerande efter min skämtpost.

Postad
heltok

http://www.svenskpoker.com/math.php

normal stdr/100 är 35-50Bigbets/100 för SH NL

med 50BB i stdr och 99% konfidensintervall får jag:

Maximum BB/100: 41.1

Minimum BB/100: 22.9

Jo, men på så litet urval kan din standardavvikelse vara helt annorlunda. Slå in 100 händer, 200BB/100 och 50 i STD så ligger du med 95% säkerhet i intervallet:

Maximum BB/100: 298

Minimum BB/100: 102

Dvs om du sätter dig vid ett bord, turar hem en stack och drar efter en stund så skulle det i så fall innebära att du med 95% sannolikhet är Stålmannen enligt denna modell.

Postad
Jo, men på så litet urval kan din standardavvikelse vara helt annorlunda. Slå in 100 händer, 200BB/100 och 50 i STD så ligger du med 95% säkerhet i intervallet:

Dvs om du sätter dig vid ett bord, turar hem en stack och drar efter en stund så skulle det i så fall innebära att du med 95% sannolikhet är Stålmannen enligt denna modell.

Har du 50 i STD då?(varför tänker jag på andra saker än matte när jag läser STD?)

Vilket intervall hamnar mitt STD i över 20k händer?

Postad

Har du 50 i STD då?(varför tänker jag på andra saker än matte när jag läser STD?)

Vilket intervall hamnar mitt STD i över 20k händer?

Ingen aning om vad jag har för standardavvikelse, sajten jag spelar på är inte kompatibel med PT. Vet inte heller i vilket intervall din standardavvikelse har heller, minns bara bitar av statistiken så jag vet inte hur mycket det påverkar.

Postad
ZILLOW Skrivet: 2006-09-23 21:52:09 Tråd:

--------------------------------------------------------------------------------

I poker office har jag STD 65.4 /hour över 6k händer har jag onormalt höga swings el? Eller hur ska man tolka det

Att tolka något överhuvud taget efter 6 k händer är tjänstefel!

Postad
ZILLOW Skrivet: 2006-09-23 21:52:09 Tråd:

--------------------------------------------------------------------------------

I poker office har jag STD 65.4 /hour över 6k händer har jag onormalt höga swings el? Eller hur ska man tolka det

när börjar det ge en fingervisning åt villket håll det pekar åt då?

Postad

Menar du på allvar att du skulle kunna observera en spelare under 6k händer och sen inte ha en bra idé om han var förväntade vinnare eller ej?

Postad

Men alltså... hur många krossar NL 20-50 under en längre period? Jag krossade dessa nivåer under kanske 2, max 3, månader och gick sedan vidare. Vägrar tro att en spelare som "krossar" stannar kvar på desa nivåer.

Jag är väldigt ovillig att kalla 12-tablande topp10händer-spel som genererar en väldigt modest vinst utan tillstymmelse till varians för att "krossa". För det är väl så alla långtida regulars på den här nivån spelar? "Plocka godis från småbarn".

Postad
Men alltså... hur många krossar NL 20-50 under en längre period? Jag krossade dessa nivåer under kanske 2, max 3, månader och gick sedan vidare. Vägrar tro att en spelare som "krossar" stannar kvar på desa nivåer.

Jag är väldigt ovillig att kalla 12-tablande topp10händer-spel som genererar en väldigt modest vinst utan tillstymmelse till varians för att "krossa". För det är väl så alla långtida regulars på den här nivån spelar? "Plocka godis från småbarn".

He he... Mmm, godis.

Postad
Hur många BB/!00händer kan man förväntas vinna på 7khänder? dum fråga kanske men vad anses som ok?

Tja, du förväntas vinna lika mycket som din sanna winrate dikterar, plus minus en jäkla massa BB/100 beroende på att sampelstorleken är så liten. Om du är en duktig lowlimitspelare kanske din sanna winrate ligger på 10BB/100.

Postad
Vägrar tro att en spelare som "krossar" stannar kvar på desa nivåer.

:oops:

Du har undantaget här.

Orsak? Jag vill ta ut pengar varje månad och NL50 är ju rätt så säkra pengar.

Jag har inget behov av att hävda mig, utan tar tacksamt emot bidrag från NL50 spelare runt om... Men, jag har tänkt ta mig an NL100 så småningom. Det är ju dumt att inte göra det eftersom spelarna där antagligen inte är så mycket bättre och jag då skulle få en högre inkomst.

Redan på NL50 så blir det ju rätt mycket pengar. Snittet per timme är ju dubbelt så mycket som lönen, vilket känns helt okey för en hobby.

Ja, jag vet. Jag är en liten fegis i det här avseendet. :)

Postad
Vägrar tro att en spelare som "krossar" stannar kvar på desa nivåer.

:oops:

Du har undantaget här.

Orsak? Jag vill ta ut pengar varje månad och NL50 är ju rätt så säkra pengar.

Jag har inget behov av att hävda mig, utan tar tacksamt emot bidrag från NL50 spelare runt om... Men, jag har tänkt ta mig an NL100 så småningom. Det är ju dumt att inte göra det eftersom spelarna där antagligen inte är så mycket bättre och jag då skulle få en högre inkomst.

Redan på NL50 så blir det ju rätt mycket pengar. Snittet per timme är ju dubbelt så mycket som lönen, vilket känns helt okey för en hobby.

Ja, jag vet. Jag är en liten fegis i det här avseendet. :)

Måste säga att jag tycker detta är ett rätt dumt resonemang. Om du fixar att slå NL50 med god marginall över väligt många händer så tror jag inte det skulle ta så lång tid att bli vinnande på NL200, och verkligen inte på NL100.

Du ger upp massa pengar genom att stanna kvar på NL50!

Postad
Du ger upp massa pengar genom att stanna kvar på NL50!

Jag vet! :oops:

Men som sagt.... jag värderar verkligen högt att kunna ta ut $300-$900 varje månad. Då ligger min rulle kvar på 60 inköp för NL vilket känns väldigt tryggt.

Om vi säger så här.... jag är helt klart motsatsen till en skottare...

Men som sagt.... jag måste upp på NL100 för det är ju antagligen idioti att inte göra det.

Postad
Måste säga att jag tycker detta är ett rätt dumt resonemang. Om du fixar att slå NL50 med god marginall över väligt många händer så tror jag inte det skulle ta så lång tid att bli vinnande på NL200, och verkligen inte på NL100.

Vad är det som är den största skillnaden på NL200 NL100? spelade själv mycke NL50 innan men spelar nu på NL100 tycker inte spelet skilljer sig så mycke, lite aggresivare kanske men annars så e det typ samma lir

Postad

Skillnaden är ju enkel. För varje nivå du går upp kommer du stöta på fler folk som kan spela poker. Fiskarna finns ju fortfarande. Men det svåra är att anpassa sitt spel när man spelar mot såna som är lika bra eller bättre än dig själv. Och som du märker själv är ju aggresiviteten något av det första man märker. Jag tycker det är större skillnad på 100 till 200, än från 50 till 100. Har aldrig spelat NL400 själv men jag antar att steget bör vara ännu större.

Postad

jag tog ju NL25->NL400 på några veckor så jag tycker mig fått en hyfsad bild av alla nivåerna.

NL25 = fisk deluxe. alla är värdelösa

NL50 = småtrist mellannivå. få bord, rätt mjukt men typ samma nivå som NL100

NL100 = fiskigt värre, någon enstaka haj här och där

NL200 = samma fiskar men lite fler hajjar, med rätt table selection samma som NL100 utan table selection

NL400 = folk börjar spela tillbaka, här tog det roliga stopp.