Gå till innehåll

Pokerforums bästa 6-max NL postare


toppace

Recommended Posts

När det kommer till att gå upp i nivå tycker jag det är helt fel att säga något i stil med "har du xBB/100 efter 15k händer kan du gå upp".

 

Titta istället först på din bankrulle och väg in hur risktollerant du är. Känner du att du utan problem kan spela NL100 med 20 inköp och har en rulle på 30 just nu, ja då kan du ju faktiskt skotta NL200 med 5 inköp, eller hur?

 

När du har kommit fram till om du har råd att sätta av lite pengar för en högre nivå, öppna då några bord på den nivån och kolla in spelet lite. Hur ser motståndet ut? Hur är fisk/haj-ration jämnför med nivån du brukar spela på? Gör spelarna misstag du vet att du kan tjäna pengar på? Hittar du misstag du kan exploatera så ge det ett försök. Det är detta heltok menar när han säger att han "letar egde". Stirra dig inte blind på nivån i säg, utan kolla på motståndarna och deras spel för att se om du kan vinna här eller inte.

 

Något som kan vara skönt att ha innan man går upp i nivå är stats på sina motståndare, så om du har möjlighet så är det en god idé att datamina nivån du siktar på. När jag börjar snegla på nivån ovanför min vanliga börjar jag genast att datamina den för att ha lite bättre underlag för table/seat-selectin den dagen jag verkligen går upp och testar.

 

Okej. Nu är det dags. Du har kommit fram till att du kan sätta av 5 inköp för nästa nivå, du har sett misstag du kan exploatera till din fördel och du har dataminat nivån ett tag och ska nu börja spela.

 

Satsa då stenhårt på table/seat-selection!

 

Det går inte att göra detta för noga och man vinner så mycket på att lägga 10 min i början på sessionen att hitta bra bord och platser. Jag är övertygad att man dubblar sin förväntade vinst genom att ha bra koll på detta jämnfört med att bara starta upp 4 bord och börja spela.

 

Lycka till :)

 

 

Tackar för tipsen :) mycket som va matnyttigt i den posten. Men vadå man får ju va glad om man får en seat vid borden ibland "läs fullt"

 

och att då försöka få den platsen runt bordet man vill ha verkar ju inte helt lätt,specielt när man knappt hinner sätta sig vid dom borden & seaten som inte är upptagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

och att då försöka få den platsen runt bordet man vill ha verkar ju inte helt lätt,specielt när man knappt hinner sätta sig vid dom borden & seaten som inte är upptagna.

Det är klart det är svårt att få just den platsen man vill ha, och ofta måste man nöja sig med en som sitter lite sämre i förhållande till fisken. Det viktiga är dock att se till att fisken finns på bordet, och att man vet vem det är!

 

Det jag gör när jag ska spela (spelar på partypoker) är att öppna 12 bord och PAHUD och kolla igenom dessa borden på jakt efter fisk. Eftersom jag har så många händer på nivån jag för tillfället spelar kommer jag ha stats på kanske 80% av alla spelare och kan väldigt snabbt sortera ut borden som är värda att spela på och sätta mig i kölistan till dessa.

 

Men även när jag har hittat, och satt sig, på så många bord jag vill spela så slutar inte jag inte leta efter bättre bara för det. Jag söker frekvent igenom min buddy-lista för att se om någon utav mina kompisar har börjat spela osv.

 

Så fort fisken lämnar från ett bord så lämner jag med. Finns ingen anledning att sitta kvar och spela mot 4 st halvduktiga spelare även om jag kanske är lite bättre än dem. Då är det bättre att stänga ner det bordet och ge sig ut på jakt efter ett nytt, bättre, bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...