Gå till innehåll

Quizz_kid börjar om på nytt


quizz_kid

Recommended Posts

Jag har spelat online i ett par månader nu och det har som för många i början gått upp och ner. Svingsen har vart något radikala, bla pga fokus på annat och ja, allmänt dåligt tomtespel. Jobbade hyffsat stadigt upp min BR de första månaderna på NLT .25/.5-borden. Då det gick lite sämre vissa dagar bytte jag snabbt klient i hopp om att motverka abnormala tiltsessioner. Då de dåliga dagarna blev många blev det en hel del sajtbyten. Jag fastnade direkt för 24h och det är just där mina sessioner oftast ter sig. I början på December hade jag lessnat något på texas och började spela lite Omaha High. Det var där det började. Jag gick back, och back och ja, back... utdragningar var inte bara vardag, det gick på varvrutin och inköpen blev snabba minutförsluster. Jag började göra mina Omahaläxor men satte mig aldrig vid ett bord igen efter uppskolningen. Det blev helt enkelt texas igen. I slutet av december var jag tvungen att plocka ut några ören och tog ut alla pengar från samtliga sidor. Jag lämnade kvar 1000£ på 24h och gick iväg med $5.5k... Jag tog 1 veckas paus tror jag.

 

Förra veckan började utdragningarna som vanligt. Satte mig vid 2 st .5/1NL-bord och lyckades inte vinna en ända hand under 4 h och gick back 700£(ca 500€ på rena utdragningar)... Nu var det slutspelat tänkte jag... mjo, lycka till din dumma fjant... efter en runda på stan i torsdags och något dussin malt förgyllt i blodet slog jag mig ner vid ett NL 1/2-bord med mina resterande 300€... efter 20 min var de borta. Tjoho, här var det livat, men inte hos dig!!...

 

Nu börjar jag om på nytt, och med hjälp av denna dagbok ska jag försöka sätta lite pli på mig själv som odräglig tomte och bygga upp ett fokus...

 

Insättningar 17/1-05:

 

$50 på expekt.com

 

€50 på 24h

 

Tänker uteslutande spela cashgames texas .25/.5 NL i korta sesioner, 1 bord. Jo, jag har 1 maxinköp a la .25/.5 NL på varje sida, men det finns ju mer pengar om det skulle gå tråkigt till...

 

Kanske slänger in någon billig MTT/SnG om det går bra på borden.

 

Inga som helst förväntningar, bara starkt fokus...

 

Mål:

 

* Om 1 månad skall jag vara uppe i minst $1k

 

* Jag skall sluta spela på fyllan

 

 

 

Lycka till nu Quizz!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jga tycker det verkar idiotiskt att bara sätta in $50 på varje sida, bättre att sätta in $100 på en.

Säg tex att du förlorar $20 i en pott, då kan du ju inte köpa in dig på nytt vilken är en jävla nackdel när du väl får en monster med chans att dubbla upp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack... jag börjar ikväll... uppdatering på väg...

 

får man fråga vad du heter på expekt ?

 

något långsökt kanske: quizz_kid

 

 

Jga tycker det verkar idiotiskt att bara sätta in $50 på varje sida, bättre att sätta in $100 på en.

Säg tex att du förlorar $20 i en pott, då kan du ju inte köpa in dig på nytt vilken är en jävla nackdel när du väl får en monster med chans att dubbla upp..

 

så sant så... men nu blev det så här, får se hur det artar sig... jag kanske börjar lite smått på fixed-bordet istället och går över till NL när(om) jag har några inköp under kudden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I slutet av december var jag tvungen att plocka ut några ören och tog ut alla pengar från samtliga sidor. Jag lämnade kvar 1000£ på 24h och gick iväg med $5.5k...

Hur mycket av det hade du satt in och hur mycket var ren vinst?

 

 

 

Insättningar sammanlagt?... Hmm... Kanske 2500 spänn om man räknar med den senaste insättningen($100)... Sen är resten ren vinst antar jag... Ingen bonushora här inte, även om jag mår och ser ut som en... Så visst har jag gått + i det stora, men det är pengar som behövs på annat håll... Min BR är blott ett minne... Nu får jag bygga på en ny, och det känns ganska knapert att sitta på microborden när man är van vid att sitta o skrocka på något högre bord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilken nivå spelade du då du skrapade ihop sådär 45000(?) kronor på några månader?

 

jag skrapade ihop lite under 30k vilket är långt bortom 45k... ca 6 papp i månaden... det är inga jättepengar med mina utgifter... dollarn har ju vart pinsam ett tag och efter en drös av transfers mellan 24h och sidor som hanterar $ fick jag ut 30k i slutändan, vilket absolut inte är dåligt, men det är inte 45k... hur jag fick ihop det beror mycke på gynnande fyllelir på oacceptabla bordslimits och en del turneringsvinster :D ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det bli under 30k?

 

$5.5K * säg 6.6 = 36000

"1000£" men här borde du väl mena € eftersom det är på 24h? = 9000

 

Totalt = 45000.

 

jodu... de EUR 1000 som du pratar om existerar ju inte... det var ju pengarna som rök härom veckan... 35-36k minus insättningar och div. skulder och vi ligger något under 30k... ska vi glida offtopic nu, igel? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite uppdateringar då för fan...

 

Min fösta session:

 

expekt:

 

1 h vid 2 st microbord (.10/.20NL) + $41

 

Det gick ju ganska fint, men efter en timme började jag tröttna på småpotterna och beslöt mig för att sätta mig vid ett .25/.5-bord i alla fall...

 

Fångar KK i första handen och höjer 5bb, får omslag av fi som ställer in med sina resterande $26. Fi fångar set på floppen med JJ och tar hem potten. Jag tar igen en del med en draghand som inte går in.

 

Sista handen blir en tråkig AK-historia. Höjer 5bb och får syn. Flopp: AK3. Fi bettar pott varpå jag tänker en stund och ställer sedan in med mina 40$. Fi blixtsynar och visar upp två fula små 3:or...

 

24h:

 

Här går det lite bättre i alla fall. Sitter på ett riktigt tomtigt PL-bord(.25/.5) och tar hem ett par trevliga potter mot callingstations och draghänder. Efter 1,5 h utan utdragningar ligger jag plus 86€...

 

Totalt:

 

expekt: $50 - $9

 

24h: €50 + €86

 

17/1(ca 2 h): $41 / €136

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ganska exakt samma problem som dig quizz_kid, fast det hadlar inte om lika stora pengar kanske. Spelat sen maj, vunnit sedan september och tjänat kanske 30k sedan dess. Men efter diverse bad beats, tiltsessioner på för höga limits osv så spelade jag bort det mesta av det jag hade på expekt på en vecka ($1800 ungefär). Tog ut dom sista $300 och lovade mig själv att aldrig spela mer. Satte in dom igen dagen efter såklart. :D

 

Dom $300 blev snabbt $100 efter 3 sköna -20%-utdragningar inom fem minuter.

 

Så från att ha spelat 4 st 1/2 bord (mest 0.5/1 dock) spelar jag nu ett 0.25 bord.

 

Kul att du börjat den här dagboken så jag har något att jämföra min egen framfart med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ganska exakt samma problem som dig quizz_kid, fast det hadlar inte om lika stora pengar kanske. Spelat sen maj, vunnit sedan september och tjänat kanske 30k sedan dess. Men efter diverse bad beats, tiltsessioner på för höga limits osv så spelade jag bort det mesta av det jag hade på expekt på en vecka ($1800 ungefär). Tog ut dom sista $300 och lovade mig själv att aldrig spela mer. Satte in dom igen dagen efter såklart. :D

 

Dom $300 blev snabbt $100 efter 3 sköna -20%-utdragningar inom fem minuter.

 

Så från att ha spelat 4 st 1/2 bord (mest 0.5/1 dock) spelar jag nu ett 0.25 bord.

 

Kul att du börjat den här dagboken så jag har något att jämföra min egen framfart med.

 

trevligt... hoppas det börjar rulla för oss båda nu... :)

 

 

 

Du som håller igång på både expekt och 24h kan väl säga vilken sajt som har mest fisk? :)

 

Hmm... Jag har inte spelat på expekt länge nog för att kunna ge dig humm om hur fiskarna trivs i vattnet där. 24h har en hel del fisk, men också en hel del bra motstånd. Men det är tomtevarning på det flesta sidorna, hur skulle det annars gå runt?

 

 

 

 

Heja Kubo! Heja Björklöven! ;)

Varför inte UFC? :twisted:

 

Vi torskar jämnt mot UFC så jag föredrar Löven :) . Har dock bara sett två matcher dennna säsong och det har givetvis blivit seger i båda mot Skellefteå AIK 8-)

 

Attans att man inte bor kvar i Ume :(

 

snälla, inga sidotrådar/offtopics här nu, det blir så jävla rörigt... tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevligt... hoppas det börjar rulla för oss båda nu...

 

Tävling till $1k? :D

 

en inofficiellt tävling?... jovisst, det kan sporra mig till en del... vad ligger du på i dagsläget?... ligger Kubos BR i vinstpotten?

 

Just nu $100. Sen tycker jag att inte bara Kubo utan också gdaily kan slänga in sin bankroll i potten för att sporra sina lärjungar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...