Gå till innehåll

Quizz_kid börjar om på nytt


quizz_kid

Recommended Posts

Du som håller igång på både expekt och 24h kan väl säga vilken sajt som har mest fisk? :)

 

Hmm... Jag har inte spelat på expekt länge nog för att kunna ge dig humm om hur fiskarna trivs i vattnet där. 24h har en hel del fisk, men också en hel del bra motstånd. Men det är tomtevarning på det flesta sidorna, hur skulle det annars gå runt?

 

Håller med, det finns en del som vet vad de pysslar med på 24h .50-bord. Fisk finns ocksgivetvis också en del av. (antar att jag får räkna mig dit än så länge egentligen :( )

 

Däremot tycker jag att det är mycket högre andel fisk på expekt. Iaf enligt mina erfarenheter. Jag själv har alldeles nyss börjat på 24h men än så länge så verkar det som det.

 

Edit: Ser att vi sitter på samma 24h-bord just i denna stund. Ska snart plocka dig :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ser att vi sitter på samma 24h-bord just i denna stund. Ska snart plocka dig :twisted:

 

jo, såg att du drog en snabbis vid bordet... 2 fina racerpottar och sen var du borta... själv sitter jag och sover vid bordet...

 

Jo det gick väl hyffsat de 5-6 händer jag spelade. Undrar om han blev grinig på mig han jag plockade pengarna av.. Jaja, men lycka till med ditt rullebygge iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 2:

 

Har suttit ganska länge idag, runt 5 h kanske. Det har gått upp och ner och jag har haft ganska tråkigt på borden idag. Jag somnade nästan vid ett bord. Inga händer, inga träffar, inga summor att tala om...

 

 

expekt:

 

Dagens expekt-session har vart lagom kul. Många småpotter och onödigt mycke tristess. Men jag gick ju inte minus i alla fall. Inga roliga handhistorier att tillämpa dagboken ännu, med det kommer nog snart.

 

Sätter mig vid microbordet(NL .10/.20) och plussar $20 på några minuter tack vare en givmild synsstation. Sen kan jag inte hejda mig såklart. Lämnar bordet och sätter mig genast vid ett .25/.5-bord där prespelet är riktigt aggressivt. Jag får inga händer men snor lite småpotter. Sen drar jag ut en snubbe då jag limpar in från SB med 44. Floppen kommer 427 all hearts. Fi bettar 3xbb varpå jag höjer till 6 och får syn. På turn checkas det vilt och river kommer 4 och min quad är fulländad. Fi sätter mig allin och jag synar. Han visar upp en ganska slöspelad A-hög färg. Den fula ankungen blev en svan till slut...

 

 

ca 2 h vid microborden (.10/.20NL) + $19

ca 1 h vid .25/.5-borden + $59

 

 

24h:

 

Här gick det lite sämre idag. Kände mig inte särskillt fokuserad vilket resulterade i många dåliga syner. Här träffade jag en del fina händer men betalt för dem fick jag minsann inte.

 

Fångade en straight flush efter första bytet under dagens inofficiella pf-trn 2-7 dock... det var lite kul, men sammanhanget kunde vart bättre...

 

 

ca 2 h vid .25/.5-borden + $25

 

 

Totalt:

 

expekt: $41 + $78

 

24h: €136 + $25

 

 

summa: $119 / €161

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju bra det där. Fast kan du inte sätta upp lite tydliga mål så blir det lite roligare att följa? :)

 

 

Mitt huvudsakliga mål är att komma på fötter igen, men det kommer ju ta ett tag, så vi kan säga så här sålänge:

 

* Om 1 månad skall jag vara uppe i minst $1k

 

* Jag skall sluta spela på fyllan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 3:

 

Det går lååååångsamt framåt, men idag var ingen bra dag alls...

 

 

expekt:

 

NL$ .25/.5 - Här gör jag ner mig lite grann när jag drar till ett set i 5or på floppen 57Trainbow... jag drar iväg ett pottbet på ca $10 men får omslag av chipleadern vid bordet. Jag tycker han spelat ganska aggrolöst på TPTK och 2-par innan, så en syn tycks självklar... han visar upp TT och jag ligger back ett inköp. - $50

 

Hamnar som 3:a i en $1-MTT och tar hem ca 20$

 

Sen spelar jag en $3+0.5-MTT med 204 spelare och kör 2 rebuys, hamnar precis innan ITM som 21:a med AKs vs 33 och ledsnar...

 

ca 2 h - $40

 

 

24h:

 

Sitter vid ett oacceptabelt tight bord och plockar småpotter.

BARA småpotter... fy fan vad tråkigt...

 

 

ca 1 h vid .25/.5-borden + $45

 

 

Totalt:

 

expekt: $119-40

 

24h: €161+45

 

 

summa: $89 / €206

 

 

nu ska jag på bio och liva upp en uttråkad quizz_kid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 4:

 

 

Idag var ett rent helvete... De gamla utdragningarna är tillbaks i vanlig ordning och gammal bortglömd tiltmani återkommer...

 

 

expekt:

 

sitter på ett aggro .25/5NL-bord... fånagr A :heart: J :heart: första handen och höjer 3bb...

1xfi går med...

flopp: K :heart: Q :heart: 6 :heart: ...

jag checkar, fi bettar $20 varpå jag ställer in... fi synar snabbt...

turn K

river x

 

fi visar upp KQ och jag ligger $50 back...

jag drar in mina sista pengar vid bordet, dum som jag är, lite tiltad också antar jag, men märker inte av det vid bordet...

 

sen följer en banalt pinsam historia...

 

ca 1 h - $89

 

 

24h:

 

Körde en 15€ rebuy 1+1(173 spelare) inatt och hamnade på en 4:e plats(190€)... spelade riktigt bra tills jag hamnade på finalbordet, shortstacked... fick inga spelbara händer, och kunde omöjligt sno mörkar pga höja blinds och lite marker... men jag hade tur och lyckades sno en bb... spelare åkte ut en efter en med någons minuts marginal och plötligt var vi bara 4 kvar... jag sitter i bb och tittar på en onödigt tråkig QJo... sb ställer mig allin med sin monsterstack och jag tomtesynar i hopp om en bluff... sb sitter på JJ... jag klassas djup underdog och åker ut... pinsamt... tråkigt, men lite pengar gav det i alla fall...

 

sen sätter jag mig vid ett 6-manna-€.25/5NL-bord och får till min glädje se att tomtefar sitter och kastar marker... jag skrattar lite för mig själv när han vinner en allin pre med T7o vs AKs där han fångar 7:an på 5th... hittar Q :diamond: Q :heart: i UTG och väntar ut honom genom limp... han ställer in och jag synar honom snabbt... board kommer fyra klöver och tomten visar upp 4 :diamond: 5 :club:... kulkul...

 

ännu en utdragning:

 

samma bord, fast tomtefar har lämnat oss...

hittar 77 och limpar UTG, 4 st synar...

flopp: 7 :club: A :diamond: 6 :heart:

 

jag bettar 5€ och får omslag av fi1 som drar in med 15€... fi2 synar... jag ställer in... båda synar...

 

turn: x :heart:

 

river: x :heart:

 

fi1 visar upp tvåpar A7 och fi2 visar upp A :heart: 3 :heart:

 

 

ibalnd undrar jag om jag inte borde börja spela fixed istället...

 

 

tar igen ett inköp lite senare dock, men man vänjer sig aldrig vid dessa återkommande utdragningasessioner...

 

 

 

 

 

 

Totalt:

 

expekt: $89-89

 

24h: €206+190-11

 

 

summa: $0 / €387

 

 

nu blir det ingen mera expekt... det är 24h som gäller nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 5:

 

 

Tänkte posta lite tidigare idag då jag antagligen inte kommer sitta framför datorn något idag...

 

 

Inatt gick det lite bättre, då fokus var min gode vän...

 

På NL €.25/.5 plussade jag ca €50-60 på någon halvtimma...

 

Satte mig sedan vid ett NL €.5/1-bord(6-manna) med min styktåliga BR på €450... Dumt dumt dumt, men vad kan jag säga, jag är otålig...

 

Gick minus en del första halvtimmen med QQ vs KK där vi båda klonkar set på flop... Sen börjar folk lämna bordet och plötsligt sitter jag HU med storstacken(€210)... Det här är inte precis favoritstrukturen då jag bara spelat HU på finalbord, alltså väldigt sällan :D ... Dessutom är jag lite smallstacked med mina €40 och inte fullt så sugen på att gå från bordet med svansen mellan benen... Men jag ger det några händer, bara för att kolla läget... Efter 2 min har jag förstått att fi är otroligt tight och spelar väldigt väldigt få händer. Han lägger sig nästan alltid i sb och så fort en höjning från min sida tilltar, lägger han sig... Jag börjar självklart utnyttja detta genom att spela aggressivt och snor i stort sett varje pott... Han börjar svära i chatten, och kallar mig tomtestation... Jag svara inte, utan fortsätter bara sno mörkar och småpotter... Önskar jag kunde ta hem några intressanta HHs från 24h, men kan ju bara ta hem de 100 senaste.

Jag vinner en ganska stor pott när jag fångar tvåpar på floppen KQ4 med KQ. Det bettas vilt och på en tillsynes ofarlig turn är jag allin, fi synar och muckar handen... Han blir vild i chatten och använder Caps Lock mer än flitigt... "I ****** HAD THE ACES", "LOOOOOLLLL BAAAAD BEAT" osv... Sedan drar han med sina resterande €60...

 

Jag tyckte inte att jag spelade fel, jag var nöjd med mitt HU-spel... Visst, jag fick en del fina händer, men det mesta var ju rena steals... I vissa situationer blev jag tom rörd över hur väl jag spelade killen...

Han klagade på att jag såg för många floppar, men detta är ju HU, man kan inte sitta och vänta på kulorna. Han var tight och jag utnyttjade detta... det var en kul upplevelse, men jag sätter mig nog inte HU igen på ett tag...

 

 

 

 

 

24h: €387+€210

 

 

summa: €597

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 6:

 

 

 

ingen poker...

 

 

 

Dag 7:

 

idag gick det inge vidare faktiskt, men jag får väl skylla mig själv som sätter mig ner med en BR som inte tillåter svingar vid borden...

 

sätter mig på ett NL.5/1-bord och vem sitter inte där om kära gamla tomtefar igen vars stack svingar grovt med jämna mellanrum.

han är tex gärna med och spelar 6To efter en makaber höjning preflop... har han tur och träffar ganska ofta men ibland visar rättvisan sig närvarande... inte i den här handen dock:

 

Players:

x (EUR 88.50 in seat 2)

x (EUR 43.00 in seat 3)

quizz_kid (EUR 72.00 in seat 5)

x (EUR 50.75 in seat 6)

x (EUR 72.50 in seat 7)

"tomtefar" (EUR 46.25 in seat 8)

 

Dealer: x

Small Blind: quizz_kid (0.50)

Big Blind: x (1.00)

 

quizz_kid was dealt: Ah - Kh

 

x Call (1.00)

"tomtefar" Call (1.00)

x Fold

x Fold

quizz_kid Raise (5.00)

x Fold

x Call (4.00)

"tomtefar" Call (4.00)

 

Flop Ks - 8c - 7s

 

quizz_kid Bet (7.50)

x Fold

"tomtefar" Raise (15.00)

quizz_kid All-In (60.75)

"tomtefar" All-In (27.50)

quizz_kid Payback (25.75)

 

Turn Ks - 8c - 7s - Qh

River Ks - 8c - 7s - Qh - 2d

 

quizz_kid shows: Ah - Kh (a pair of kings)

"tomtefar" shows: Qc - 8h (two pairs, queens and eights)

 

"tomtefar" wins: EUR 94.75 (with two pairs, queens and eights)

Rake: EUR 2.50

 

kul?... mja... lite kanske...

 

sen gick det lite utför, det blev ett nytt inköp och efter några förluster reste jag mig upp och gick...

 

 

i fortsättningen kommer jag även posta en "dagens hand", vilket kan vara vad som helst... förhoppningsvis med lite formuleringar kring hur jag tänkte under givets gång osv...

 

Dagens hand:

 

Players:

x (EUR 15.00 in seat 2)

x (EUR 15.25 in seat 3)

x (EUR 29.00 in seat 4)

x (EUR 34.75 in seat 6)

x (EUR 33.50 in seat 7)

quizz_kid (EUR 32.25 in seat 9)

 

Dealer: gosushi

Small Blind: bullolle (0.25)

Big Blind: Negreanu (0.50)

 

quizz_kid was dealt: 2h - 2s

 

x Fold

x Call (0.50)

quizz_kid Call (0.50)

x Call (0.50)

x Call (0.25)

x Check

 

Flop 2d - 2c - 6h

 

x Check

x Check

x Check

quizz_kid Check

x Check

 

Turn 2d - 2c - 6h - Qd

 

x Check

x Check

x Check

quizz_kid Bet (0.75)

x Fold

x Call (0.75)

x Call (0.75)

x Fold

 

River 2d - 2c - 6h - Qd - Qc

 

x Check

x Check

quizz_kid Bet (4.00)

x All-In (14.00)

x Fold

quizz_kid Call (10.00)

 

x: 9s - Qs (a full house, queens full of deuces)

quizz_kid shows: 2h - 2s (four of a kind, deuces)

 

quizz_kid wins: EUR 31.25 (with four of a kind, deuces)

Rake: EUR 1.50

 

 

här blev det inte så mycke tycka och tänka såklart, inga formuleringar, jag ville bara få ut så mycke som möjligt av handen och hade tur med damen där på 5th...

 

 

 

 

24h: €597 - €87

 

 

summa: €510

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller skulle iaf kunna vara det quizz_kid !

 

Skulle man kunna få lite råd av dej till sin msn ?

 

 

en tomte som jag är nog inte rätt man att råda dig inom poker(om det är det du menar, jag förstår inte riktigt)... jag är i rookiestadie och det skulle bara kännas fel... det finns många på forumet som säkert kan ge dig mycke bättre tips och tricks...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 8:

 

lirar en €20+2-SnG och hamnar i bubblan med AKs vs KJ som klonkar två JJ och jag är ute...

 

sen blir det cashgame på 3 bord... det går ganska bra, och stackarna börjar växa en aning...

 

kunde inte ta hem HH's från 24h idag, det blev en hel del givande händer...

 

Dagens hand:

 

jag minns att jag limpar in med AA(vilket jag aldrig gör) i mittposs(9-bord)och får 6 spelare med mig... flop AxT rainbow... jag bettar ut 4bb och får 2 synare med mig till turn: T... jag bettar ut 7bb och hoppas att någon sitter på en T... ovisst, jag får ett omslag och synar bara... river: Q. med mina maskerade kulor bettar jag ut 10bb och fi ställer in.... fi stoltiserar med QT, men tyvärr alltså...

 

 

det blev lite kort och konsivt idag, men jag är trött och måste fan få sova ett par timmar...

 

 

 

 

 

24h:(ca 3 h) €510+€247

 

 

summa: €757

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 9 (25/1):

 

idag har jag hittat hem... due to 24h's brist på .25/.5NL-bord och oacceptabla väntelistor har jag under de senaste dagarna bekantat mig med både FL- och PL-bord ett par sessioner... nu har jag defenitivt fastnat för PL och det går ganska bra... eftersom det oftast bara finns 2 st PL.25/.5-bord på sidan lär man dig spelarna och deras brister ganska snabbt... det är alltid samma typer vid bordet, och detta gör att jag sällan blir utdragen... jag kan nästan se utdragningar komma... jag varierar spelet mycke, har tom börjar spela lite mer aggressivt faktiskt... tightquizz's going mad... dessutom finns det ett par riktigt billiga synsationer... stackerektion, oja!

 

idag fångade jag ännu en quad, denna gången med JJ i sen poss där jag floppar monstret direkt(flop-JJ8)... jag får dessutom betalt av en AA-limpare som inte kan släppa handen under gatornas gång...

 

sen förlorar jag dock nästan hela stacken mot tomte no1 som jag har haft koll på hela kvällen... han är väldigt aggressiv och bettar hårt på alla klädda kort... tittar på KK i bb-poss och blir kååååt... det limpas fram till tomteknappen som bettar €6, varpå jag höjer 15€... han ställer in med sina 70€... jag tänker en stund, men synar snabbt... bräda: QQ78A... han visar upp A4o och tar hem potten... men det går bättre på det andra bordet där jag dubblar upp med A-hög färg mot K-hög...

 

Dagens hand:

 

jag spelade denna handen pinsamt dåligt...

 

88 i sb... tre limpers, jag synar bb(!?) och vi får se en flopp alla fem...

 

(pot €2,5)

 

flop: 843rainbow

 

jag checkar min nöt och det blir tråkigt nog rundcheck...

 

turn: T nonsuited

 

jag bettar 1€(!?) och får 2 syner...

 

(pot €5.5)

 

river: 2

 

nu kör jag på med ett potbet, men får omslag av fi1 som betar ut €20... jag är blind, dum och tänker inte utan höjer upp potten till $60... fi1 synar, slänger in sina sista €23 och visar upp A5o...

 

det här är ett exempel på att man inte ska slöspela mellandugliga händer... ok, man kan slöspela, men inte slööööööööööööspela... jag har mig själv att skylla...

 

 

 

 

 

24h:(ca 4 h) €757+€94

 

börjar närma mig mål nu... det kanske blir högre ribba om det flyter på ett tag till...

 

 

summa: €851

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 10 (26/1):

 

ingen poker...

 

Dag 11 (27/1):

 

ca 3 h... blir utdragen på PL-borden ett par gånger... i vissa fall fick jag skylla mig själv då jag slöspelade... jag ska sluta slöspela nu, sagt och (förhoppningsvis) gjort!... minus ca €100... det var inge kul, men vad kunde jag vänta mig, hade inte blivit utdragen på 2 dygn ju... balansen var ju rubbad ;) ...

 

jag vill ha tillbaka pengarna snabbt, men mitt NL.25/.5-PL-bord är tiltat och jag orkar inte med ännu ett inköp... jag går och tittar i lobbyn... alla .25/.5 och .5/1-bord är upptagna och väntelistorna är abnorma... jag ser en ledig plats vid ett 9-manna-PL€1/2-bord och bestämmer mig för att sätta mig ner en stund... det blir ett mellaninköp på €100... jag tar igen de förlorade pengarna inom loppen om 5 min...

 

första handen:

 

Game # 034,907,252 - Texas Hold'em Pot Limit EUR 1/2 - Table "Vienna"

Game ended Thursday 2005-Jan-27 7:40:23 PM GMT

 

Players:

lang23 (EUR 11.00 in seat 1)

Bill3 (EUR 84.25 in seat 2)

quizz_kid (EUR 100.00 in seat 3)

quatro_ace (EUR 65.00 in seat 4)

hugosimon (EUR 101.00 in seat 6)

ante77 (EUR 34.75 in seat 7)

schippers (EUR 95.25 in seat 8)

tompa999 (EUR 17.25 in seat 9)

 

Dealer: lang23

Small Blind: Bill3 (1.00)

Big Blind: quizz_kid (2.00)

 

quizz_kid was dealt: Kh - Kd

 

quatro_ace Call (2.00)

hugosimon Fold

ante77 Fold

schippers Call (2.00)

tompa999 Fold

lang23 Call (2.00)

Bill3 Call (1.00)

quizz_kid Raise (9.00)

quatro_ace Call (9.00)

schippers Call (9.00)

lang23 All-In (9.00)

Bill3 Call (9.00)

 

Flop Qc - Jh - Ts

 

Bill3 Check

quizz_kid Bet (28.00)

quatro_ace Fold

schippers Fold

Bill3 Fold

quizz_kid Payback (28.00)

 

Turn Qc - Jh - Ts - 5d

River Qc - Jh - Ts - 5d - 2h

 

quizz_kid shows: Kh - Kd (a pair of kings)

lang23 shows: 8h - 8c (a pair of eights)

 

quizz_kid wins: EUR 53.00 (with a pair of kings)

Rake: EUR 2.00

 

 

andra handen:

 

Game # 034,908,007 - Texas Hold'em Pot Limit EUR 1/2 - Table "Vienna"

Game ended Thursday 2005-Jan-27 7:42:29 PM GMT

 

Players:

Bill3 (EUR 71.25 in seat 2)

quizz_kid (EUR 141.00 in seat 3)

quatro_ace (EUR 52.00 in seat 4)

twelve (EUR 219.75 in seat 5)

hugosimon (EUR 101.00 in seat 6)

ante77 (EUR 32.75 in seat 7)

schippers (EUR 92.75 in seat 8)

tompa999 (EUR 17.25 in seat 9)

 

Dealer: quizz_kid

Small Blind: quatro_ace (1.00)

Big Blind: twelve (2.00)

 

quizz_kid was dealt: 9c - Tc

 

hugosimon Call (2.00)

ante77 Fold

schippers Call (2.00)

tompa999 Call (2.00)

Bill3 Fold

quizz_kid Call (2.00)

quatro_ace Call (1.00)

twelve Check

 

Flop 3h - 7d - 8s

 

quatro_ace Check

twelve Check

hugosimon Check

schippers Check

tompa999 Bet (2.00)

quizz_kid Call (2.00)

quatro_ace Call (2.00)

twelve Call (2.00)

hugosimon Fold

schippers Call (2.00)

 

Turn 3h - 7d - 8s - Js

 

quatro_ace Check

twelve Bet (10.00)

schippers Call (10.00)

tompa999 All-In (13.25)

quizz_kid Raise (81.75)

quatro_ace Fold

twelve Fold

schippers Fold

quizz_kid Payback (68.50)

 

River 3h - 7d - 8s - Js - Td

 

tompa999 shows: Ks - Kc (a pair of kings)

quizz_kid shows: 9c - Tc (a straight, jack high)

 

quizz_kid wins: EUR 66.00 (with a straight, jack high)

Rake: EUR 2.50

 

tredje handen:

 

 

Game # 034,908,463 - Texas Hold'em Pot Limit EUR 1/2 - Table "Vienna"

Game ended Thursday 2005-Jan-27 7:44:15 PM GMT

 

Players:

Bill3 (EUR 71.25 in seat 2)

quizz_kid (EUR 189.75 in seat 3)

quatro_ace (EUR 48.00 in seat 4)

twelve (EUR 205.75 in seat 5)

hugosimon (EUR 99.00 in seat 6)

ante77 (EUR 32.75 in seat 7)

schippers (EUR 78.75 in seat 8)

 

Dealer: quatro_ace

Small Blind: twelve (1.00)

Big Blind: hugosimon (2.00)

 

quizz_kid was dealt: Ad - Qd

 

ante77 Call (2.00)

schippers Call (2.00)

Bill3 Call (2.00)

quizz_kid Call (2.00)

quatro_ace Fold

twelve Call (1.00)

hugosimon Check

 

Flop 6d - Qs - Qh

 

twelve Check

hugosimon Check

ante77 Check

schippers Check

Bill3 Check

quizz_kid Check

 

Turn 6d - Qs - Qh - Ks

 

twelve Check

hugosimon Check

ante77 Check

schippers Check

Bill3 Check

quizz_kid Bet (7.50)

twelve Fold

hugosimon Call (7.50)

ante77 Fold

schippers Call (7.50)

Bill3 Fold

 

River 6d - Qs - Qh - Ks - 7h

 

hugosimon Check

schippers Bet (10.00)

quizz_kid Call (10.00) råkade komma åt "call" av misstag, så det blev ingen större pott där tragiskt nog

hugosimon Fold

 

schippers shows: Jc - Kd (two pairs, kings and queens)

quizz_kid shows: Ad - Qd (three of a kind, queens)

 

quizz_kid wins: EUR 52.50 (with three of a kind, queens)

Rake: EUR 2.00

 

 

 

 

 

24h:(ca 4 h) €851+21

 

 

 

 

summa: €872

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagar 11-12 (27-28/1):

 

sluta spela på fyllan, jovisst... löften är som regler, till för att brytas...

 

efter några öl på stan natten till idag blev det hem och sova... eller... uhm... poker?... sova?... poker?... POKER!!!... borden på 24h var .25/.5-borden fullsatta, som vanligt... att sitta och vänta på fyllan går bort, vill man fyllespela så vill man fyllespela... jag satte mig vid ett PL€1/2-bord... det kunde sluta riktigt illa, men nu gjorde det inte det... jag hade tur...

 

går in med €100...

 

efter ett par händer ges jag AA i Bb... UTG+1 höjer med $8 eller nåt, jag tror 3 gick med innan sb... Sb går allin med ca €50 varpå jag gör likaså... får syn av en lillstack med €30 eller nåt, resten lägger sig... killarna visar upp 2 ganska taffliga händer, typ 55 och AJo och kulorna håller... nästa hand: JJ i UTG, höjer pott... jag tror bara jag fick en syn... flop: 773rain... jag bettar lite under pott, får syn... turn: Q... nu blir jag lite orolig, men damen känns inte så värst farlig, det är 7:orna som oroar mig... jag bettar ut ca €30, och får en snabb syn... river: J. :D Nu ställer jag in, får syn efter ett tag och fi muckar sin hand... jag undrar vad han satt på... en slöspelad A7 kanske?... jag tänkte inte så mycke utan lämnade bordet efter 20 min med €320...

 

idag satte jag min vid ett 8-manna-PL.25/.5-bord och förlorar ett inköp med KK två händer på raken...

 

första handen bettar jag pott i Bb och får 2 syner... flop: ATT... jag checkar, fi1 bettar, f2 slår om varpå jag lägger mig snabbt... -€14

 

andra handen ges jag KK i UTG och limpraisar... får två syner... flop: 958... jag ställer in, och får syn av båda... turn: 9... fi1 bettar ut fi2... river: ?... fi1 visar upp A9s... -€33

 

tar igen inköpet något senare dock med AKs där jag träffar K på floppen... fi sitter på färgdrag och kan inte släppa handen... han får betala dyrt...

 

 

spelar några €11- och €22-SnGs där jag hamnar utanför pengarna 4/5...

 

 

 

 

dagens hand:

 

NL €.5/1 10-manna...

 

hittar K :club: J :club: i UTG och limpar... UTG+1 höjer €2... bb(en otroligt tight spelare som checkraisar mycke) höjer till €6... jag vill se en flopp och synar tomtigt, UTG+1 är också med...

 

flop: A :club: 7 :club: 9 :club:(där satt nöten, va trevligt, men hur ska jag spela den?)

 

bb bettar €20 (jag sätter honom på AA/AK/99/AQ med Q :club: ) och synar bara... UTG+1 lägger sig...

 

turn: 4 :club:

 

han checkar... (hmm, vad gör jag nu... möjligen en checkluring från fi... vill ju få ut så mycke som möjligt... checkar jag och sedan bettar på river kommer han antagligen att lägga sig, om han inte sitter på en klädd klöver... sitter han på klädd :club: är det värt att beta ut och få syn/omslag... )

 

jag bettar €15 och får omslag... jag synar efter ca 10 sek... (han sitter på en klädd :club: , troligast Q, och jag har honom... )

 

river: 2 :heart:

 

han betar ut €40 och jag måste ställa in, vilket jag gör... han visar upp Q :club: Q :heart: och jag tar hem potten...

 

 

24h:(ca 5 h) €872+278

 

well, då var man i mål för tillfället... det känns ganska skönt... nu ska ribban upp... men jag har ju haft lite flyt på de större borden och kan verkligen inte räkna med att dra liknande +sessioner...

 

mål BR: = minst €2000 innan förfallodagen den 1/3...

 

nuvarande BR: €1150

 

kvar till mål: €850

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 13 (29/1):

 

 

det rullar på lite halvdant, ges dock inga minuspoäng idag...

 

vaknar kl 10.00 och sätter mig framför datorn en stund... hinner spela en €10+1 SnG innan jag måste dra ner på filmfestivalen och glugga bioduk...

efter ca 20 min sitter jag(4500) HU mot en något större stack(5500)... jag tittar på T :heart: J :heart: i bb... blinds 150/300... fi höjer till 600 och jag går med... flop: Q :heart: K :heart: 9 :heart::D ... jag får betalt direkt... han ställer in och jag synar... han visar upp A :heart: K :spade: ... handen efter hittar jag TT i sb och höjer, han ställer in, och jag synar... han visar upp A9o och mina T's håller fortet...

 

 

sen blir det bio...

 

 

på PL-borden(.25/.5) lite senare idag går det också ganska bra...

 

hand 1:

 

först drar jag kortaste strået i en halv inköpspott...

sitter i bb med J :diamond: 5 :heart: och jag får en gratisflop...

 

flop: J :spade: 5 :club: 4 :heart:

 

Jag bettar ut pott och får en syn

 

turn: Q :heart:

 

kortet ser inte så farligt ut, men jag checkar varpå fi ställer in med sina €17... jag synar

 

river: Q :diamond:

 

fi visar upp J6(?) och vinner potten... haha... vilken tomtebeat...

 

 

 

hand 2:

 

något senare hittar jag T :club: T :spade: i UTG och limpar... fi1 höjer till €2... jag och fi2 synar...

 

flop: A :heart: 5 :heart: T :heart:

 

oj, det här var en farlig flop, men jag vill se vart jag står och bettar ut €5... båda synar...

 

turn: A :diamond: ...

 

ok, det känns fortfarande inte bra... möjliga färghänder är ute, men essen skrämmer mig en aning... men AT och inte minst A5 känns ändå ganska avlägsna, så jag bettar ut €5 igen...

fi1 synar och fi2 ställer in... jag har bara €5 i stacken, så jag synar självklart... fi1 synar också...

 

turn: 2 :heart:

 

fi1 visar upp 4 :heart: 8 :heart:

fi2 visar upp A :spade: K :heart:

 

jag vinner potten...

 

 

hand 3:

 

A :spade: 9 :heart: i sb... går med på en billig flop...

 

flop: 6 :spade: 9 :spade: J :spade:

 

hmm, mellanpar och drag till nötfärg, inte världens bästa sits, men jag bettar ut hårt för att senare kanske kunna få ett gratiskort på river om turn missar... jag får två syner...

 

turn: 5 :diamond:

 

 

jag checkar, och det blir rundcheck...

 

 

river: 2 :spade:

 

jess, där satt den... bettar ut friskt och får betalt av fi1 som visar upp Q :spade: 7 :spade: ...

 

 

helt ok dag... nu ska jag trilla runt på stan... hoppas jag får med mig en dam hem inatt, eller alternativt att jag däckar i hallen när jag kommer hem... det första alternativet är ju trevligare, men allt för att inte spela på fyllan...

 

summa: + €80

 

mål BR: = minst €2000 innan förfallodagen den 1/3...

 

nuvarande BR: €1230

 

kvar till mål: €770

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 14 (30/1):

 

ja, vad ska man säga... jag är en idiot... kom hem i lördags med varken brud eller sömnbegär... ett dussin malt i blodet... något avtacklad loggade jag in på 24h... jag minns att jag satt i ca 40 min innan jag fick nog... kollade cashier... ... ... ... !!!!!!!! ... jag var minus ca €450... jag gick och la mig på nålar, men somnade ganska snabbt dock...

 

dagen därpå gick jag runt och surade... loggade in på 24h och begärde 100 HH's från nattens olustiga session... kanske hade jag bara haft otur, blivit utragen i alla lägen, fått tomtespö osv??... men så var det ju inte... det var tomten som fått spö... jag har aldrig ett på maken till pinsamma handhistorier... vad fan sysslade jag med?... hade tydligen satt mig vid ett NL€1/2-bord och spelat bort 2 inköp på 7 händer... kulkul...

 

 

 

Dag 15-16 (31/1-1/2):

 

ingen poker, det blir ett litet uppehåll nu efter det missgynnande fylleliret... tittar dock in på 24h lite senare ikväll och spelar trn-€20k...

 

 

 

summa: - €450

 

mål BR: = minst €2000 innan förfallodagen den 1/3...

 

nuvarande BR: €780

 

kvar till mål: €1220

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej hej, det är jag som är bubbelpojken... under de 6 turneringar jag spelat denna vecka har jag hamnat i bubblan 4 ggr... det är många timmar, många svordomar samt en hel del rigg...

 

igår:

 

€15-MTT på 24h: bubblan

 

$15 freezout på stars: bubblan

 

$20 rebuy på stars: bubblan

 

 

 

ikväll:

 

27TD på 24h: bubblan

 

var extremt nära att hamna i bubblan i kvällens 20k-trn, men hade tur och kom ITM...

 

 

 

galet, men inte galet roligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...