Gå till innehåll

FL - Flop 558 rainbow med pocket KJo


Magaluf Raider

Recommended Posts

FL .25/.50

 

Hände nyss och jag gjorde det vanliga, foldade direkt vid första bet.

Förutom att försöka stjäla potten vid få motspelare och ifrån position undviker jag kategoriskt de här flopparna.

Samtidigt är situationen så pass vanlig att man kanske borde handskas annorlunda med den?

Ens chanser att vinna potten är svåra att avgöra, dels för att en del (Unibet) bluffraisar på en dylik flop, medans det är vanligt att folk som verkligen har trips eller kåk inte visar det förrän vid turn.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tycker precis som ayecappy att du måste titta på hur mycket det ligger i potten, det är bra många fler än en 5:a som kommer att betta/syna på den där potten. Väldigt många gånger har du 6 outs, och om du har en runner-runner färg, så får du nog lägga till nån out för det.

 

Men för ett bet på en stor pott, ska man inte lägga sig på floppen.

Men, vid action, eller om det är någon sten-tight som har höjt pf eller liknande, så kan du nog ta det lite mer lugnt.

 

Dock förmodligen ingen stor läcka, men möjligt att du lägger dig lite för mycket om du gör det systematiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är potten stor så bör den blivit raisad preflop och då tycker jag man är lite fel ute med KJo, dragen man sedan kan få är inte heller speicellt starka. Dessutom är risken stor att man blir re-drawad av A och Q om man sätter sitt drag på turn (som enligt den förmodade preflopraisen inte ens säkert är levande).

 

 

Skitkort+skitflopp=fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går i stort sett aldrig med på KJo. Kan hända någon enstaka gång från knappen och då foldar jag direkt vid en sådan där flop.

 

Men om jag är med på höga kort och råkar ut för en sån flop, (ingen träff), och potten är obetad fram till mig brukar jag snabbt beta för att fejka en träff. Höjer någon lägger jag mig. Sen följer jag upp med ett bet på turn om någon är kvar. Har jag inte fått minst par och någon är med till showdown så kan det bli lite jobbigt. :)

 

Min tanke vid en sån här flop är att den ofta är skit för alla eller kanon för någon. Stor chans till information m a o.

Jag har ingen aning om jag går plus på det här, men det blir roligare spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu behöver man väl inte ha SYNAT en höjning med KJo, eller hur? Det håller jag med om, det är i princip aldrig rätt. Du kan du ju ha höjt själv (först in i MP, t.ex eller i LP efter bara nån limper), och då kan man nog inte bara automatfolda.

 

Fast ni kanske tycker att KJo är en så dålig hand att ni aldrig spelar den alls, och visst, då bör ni folda den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu behöver man väl inte ha SYNAT en höjning med KJo, eller hur? Det håller jag med om, det är i princip aldrig rätt. Du kan du ju ha höjt själv (först in i MP, t.ex eller i LP efter bara nån limper), och då kan man nog inte bara automatfolda.

 

Fast ni kanske tycker att KJo är en så dålig hand att ni aldrig spelar den alls, och visst, då bör ni folda den.

 

Höjde han first in bör inte potten varit så stor som antogs tidigare och om då dessutom den förmodade limparen bettar in i preflophöjaren indikerar det på dessa nivåer en rätt bra hand tycker jag.

 

Ohöjt, first in i sen pos spelar jag oftast KJo också (fast det gäller iofs rätt många händer). ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu behöver man väl inte ha SYNAT en höjning med KJo, eller hur? Det håller jag med om, det är i princip aldrig rätt. Du kan du ju ha höjt själv (först in i MP, t.ex eller i LP efter bara nån limper), och då kan man nog inte bara automatfolda.

 

Fast ni kanske tycker att KJo är en så dålig hand att ni aldrig spelar den alls, och visst, då bör ni folda den.

 

Höjde han first in bör inte potten varit så stor som antogs tidigare och om då dessutom den förmodade limparen bettar in i preflophöjaren indikerar det på dessa nivåer en rätt bra hand tycker jag.

 

Ohöjt, first in i sen pos spelar jag oftast KJo också (fast det gäller iofs rätt många händer). ;)

 

Hmm, tänkte mer nått scenario i stil med att det är en limper, man höjer i MP, och button coldcallar 2, båda blindsen och limpern.

Min poäng är mest, att folk kommer syna med skärp bra mycket värre än KJo PF, och betta på en sån där flop med bra mycket mer än en 5:a. t.ex gutshots, låga par, två söta kort, osv.

Många situationer när man SKA lägga sig, givetvis, jag tror ingen är aggressiv i en sån där pott utan en 5:a, men att bara auto-folda tror jag inte är rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta är väl sagt, men bluffraisa med KJo på så låga nivåer brukar oftast straffa sig, callstationerna griper in och folk spelar skumma kort och kan ha låga par på hand. Du måste alltså pricka en knug eller knäckt , annars blir du förmodligen kokt eftersom du inte ens har högsta highcard. Nu ska man ju spela sina motståndare, men överanalysera på sådana nyvåer är bara onödigt. Folk kan ju ha överpar på hand osv, jag skulle lagt mig. Dessutom är ju KJ inte en speciellt bra hand överhuvudtaget.

 

Edit: förutsätter 10-bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta är väl sagt, men bluffraisa med KJo på så låga nivåer brukar oftast straffa sig, callstationerna griper in och folk spelar skumma kort och kan ha låga par på hand. Du måste alltså pricka en knug eller knäckt , annars blir du förmodligen kokt eftersom du inte ens har högsta highcard. Nu ska man ju spela sina motståndare, men överanalysera på sådana nyvåer är bara onödigt. Folk kan ju ha överpar på hand osv, jag skulle lagt mig. Dessutom är ju KJ inte en speciellt bra hand överhuvudtaget.

 

Edit: förutsätter 10-bord.

 

Är potten stor, du är sist och tala och du är uppe mot en fi som notoriskt försöker sno den här typen av potter skulle jag höja. I de flesta fall är en fold korrekt, en syn är det aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...