Gå till innehåll

Lås tråden, admin.


papiPope

Recommended Posts

Tack Ajax för att ni är så värdelösa och förstöra mitt tips över sex matcher på Oddset, satsade 50 kr och kunde hade vunnit 1000 kr om Ajax hade vunnit mot vilka det nu var. Tack igen..det ska jag komma ihåg....

 

 

Idag har jag gått 88 kr plus på cash game. Spelat 1/2 och ca 30 min på 2.5/5. Har inga intressanta händer att posta, men minuset för augusti är snart uppätet! :-D

 

Funderar över att köpa ett par shyssta hörlurar till mp3n, skulle vilja ha förslag till bra och sköna om ni har vet några. :-)http://pokerforum.nu/forum/off-topic/39761-bra-hoerlurar-till-bla-mp3.html

 

Dessa två har jag hittat på:

 

 

 

 

Sennheiser_HD_497.jpgSennheiser_HD_555.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Augusti: -198 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blivit en session på tre stycken 1/2-bord och ett NL25-bord. På Svenska Spel gick jag 109 kr plus och på Full Tilt ca 7 dollar plus.

 

Spelar jag för lamt här? Gör en hyfsat liten riverbet för att få syn av en marginell hand eller få fram en bluff vid missat färgdrag. Kanske en check på river?

 

Plats 1: Myspojken (66.92)

Plats 2: ipmail (59.00)

Plats 3: KristinaJ (445.40)

Plats 4: nevercall (162.50)

Plats 5: Free_Stash (346.78)

 

KristinaJ lägg LM 1.00

nevercall lägg SM 2.00

 

** Giv **

Myspojken [N/A, N/A]

KristinaJ [Kk, Dk]

nevercall [N/A, N/A]

Free_Stash [N/A, N/A]

 

*** Bet Runda 1 ***

Free_Stash Lägg

Myspojken Höj till 6.00

KristinaJ Syna 6.00

nevercall Syna 6.00

 

*** Flop(Board): *** : [Knh, Dh, 3k]

 

*** Bet Runda 2 ***

KristinaJ Satsa 10.00

nevercall Syna 10.00

Myspojken Syna 10.00

 

*** Turn(Board): *** : [Knh, Dh, 3k, Ks]

 

*** Bet Runda 3 ***

KristinaJ Satsa 22.00

nevercall Syna 22.00

Myspojken Lägg

 

*** River(Board): *** : [Knh, Dh, 3k, Ks, 2s]

 

*** Bet Runda 4 ***

KristinaJ Satsa 30.00

nevercall Syna 30.00

 

*** Showdown *** : Rake: 3.80 Totalpott: 148.20

KristinaJ [Kk, Dk] Två par, kungar och damer Vinst: 148.20

nevercall visar ej Vinst: 0.00

 

 

 

Augusti:

På mitt svskonto: -89 kr

Brorsans svskonto: ca +1200 kr

FTP: +19.7 dollar

Totalt: +1244 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit en session på tre stycken 1/2-bord och ett NL25-bord. På Svenska Spel gick jag 109 kr plus och på Full Tilt ca 7 dollar plus.

 

Spelar jag för lamt här? Gör en hyfsat liten riverbet för att få syn av en marginell hand eller få fram en bluff vid missat färgdrag. Kanske en check på river?

 

Plats 1: Myspojken (66.92)

Plats 2: ipmail (59.00)

Plats 3: KristinaJ (445.40)

Plats 4: nevercall (162.50)

Plats 5: Free_Stash (346.78)

 

KristinaJ lägg LM 1.00

nevercall lägg SM 2.00

 

** Giv **

Myspojken [N/A, N/A]

KristinaJ [Kk, Dk]

nevercall [N/A, N/A]

Free_Stash [N/A, N/A]

 

*** Bet Runda 1 ***

Free_Stash Lägg

Myspojken Höj till 6.00

KristinaJ Syna 6.00

nevercall Syna 6.00

 

*** Flop(Board): *** : [Knh, Dh, 3k]

 

*** Bet Runda 2 ***

KristinaJ Satsa 10.00

nevercall Syna 10.00

Myspojken Syna 10.00

 

*** Turn(Board): *** : [Knh, Dh, 3k, Ks]

 

*** Bet Runda 3 ***

KristinaJ Satsa 22.00

nevercall Syna 22.00

Myspojken Lägg

 

*** River(Board): *** : [Knh, Dh, 3k, Ks, 2s]

 

*** Bet Runda 4 ***

KristinaJ Satsa 30.00

nevercall Syna 30.00

 

*** Showdown *** : Rake: 3.80 Totalpott: 148.20

KristinaJ [Kk, Dk] Två par, kungar och damer Vinst: 148.20

nevercall visar ej Vinst: 0.00

 

 

 

Augusti:

På mitt svskonto: -89 kr

Brorsans svskonto: ca +1200 kr

FTP: +19.7 dollar

Totalt: +1244 kr

 

Hade försökt få ut mer på river de är ju så syn villiga på svs så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade försökt få ut mer på river de är ju så syn villiga på svs så.

 

Mm, kändes svårt att bestämma storleken på beten, nu i efterhand skulle ju 40-50 kr säkert gå hem.

 

Ligger nu plus på mitt konto igen! :-D :-D Och så blev det lite fel när jag skrev plusset på aj_pool, 2200 kr ska det vara, inte 1200. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God dag. Är mitt inne i en $5+$0.5 turnering på FTP. Låg bra till nyss hade 5.5k med ett medel på 4.5k, men tappade ca 3k i en pott med A-Q på brädan 8-7-K-A-Q. Blev all in på turn där jag mycket väl kunnat hitta en fold.

Har tidigare idag också spelat 13.30 100+10 kr Texas X-Snabb på SvS utan resultat. Var chipleader efter ca 10 minuter, men gjordet ett idiotspel med set i 7or när det i princip låg stege på bordet. Ska bara hitta fold på river när öppetstegdrag går in.

Blev lite cash game på ett 2.5/5-bord och gick ca 180 kr plus på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute som 24 med 10-4 i hjärter som jag knackar ner på BB. Blinds 120/240 med ante på 25. Flopp 9-9-5 rainbow. En limpare, SB och jag ser floppen. Rundchen. Hjärter 3 på turn, rundcheck. Hjärter A på river. Check från SB, Jag betar pott=ca 850, limparen miniraisar och jag ställer in ca 3k och han synar med 5-5 för kåk. Slowplaying? Well well, inte så myc..RIGG RIGG RIGG!!!! :twisted::oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar första vettiga handen efter 30 minuter i 22.30 100+10 krs turneringen. K-K med en stack på 1300 och blindsen ligger på 25/50. En från tidig position höjer till 150, jag sitter i mellanposition och höjer till 450, alla lägegr sig och jag får en miniraise imot mig. Går all in och hoppas på allt utom A-A som han har och som står. Blir lite cash game innan jag summerar månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Augusti

 

Resultat:

 

Mitt svskonto: +1.82 kr :lol: 2.5k plus sista veckan iallafall. :-D

 

Full Tilt Poker: +22.30 dollar

 

aj_pool svskontot: +2243 kr

 

Totalt: +2395 kr

 

 

Turneringsresultat:

 

Vinst i en 55 krs.

Tvåa i en 55 krs.

ITM i någon annan? Kommer inte ihåg.

 

 

Månaden började bra på aj_pool med turneringsandraplats. Men på mitt konto gick det sämre, -2500 ganska snabbt. Vinner tillbaka till -1000 kr, men förlorar återigen. Men tack vare en turneringsklonk och mer självförtroende så vinner jag tillbaka allt och det är jag nöjd över. Slutar ju ändå på ett bra plus totalt sett.

 

 

Mål för September

 

Spela bra poker och ha roligt.

 

 

 

Bankrulle: 10742 kr på Svenskaspel efter uttag på ca 4k. 122.30 dollar på FTP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började månaden på FTP med två stycken 2 dollars sit and gos. Utanför pengarna i båda. Sen blev det lite cash game på fyra NL10 bord där jag backade ca 15 dollar. Spelade lite för aggresivt utan direkta starka kort och det lönar sig ju inte på så låg nivå.

Sen spelade jag tre SH sit and gos på svs. Två 50 krs och en 30 kr. Utdragen en miljon gånger! :shock: A-A mot A-Q all in på 9 hög flopp och han sätter runner runner stege. A-J mot K-2 all in pre flop, 2an på flopp. A-2 mot K-2 all in pre flop, han får färg. Okej det var nån till jag inte kommer ihåg eller hittar i hand historiken. Iallafall om jag vunnit dom övre hade jag kommit ITM i alla tre. Nu blev jag bara 2a i 30 krs. Så ett totalt minus på 83 kr på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev itm i Trull 5M. Åkte som 20 och just 20 fick pengar. Spelade en av de bästa turneringarna jag nånsin gjort före första pausen då jag var chipleader med 18k med ett medel på ca 3-5k. Lite tilt att då göra ett misstag när jag missklickar syn när jag ligger på 12k efter några misslyckade steals. Har 10-7 på SB och höjer upp till 900 pre flop(150/300) och BB synar. K-Q-4 på flopp. Betar 1200 och får syn. Blank turn där jag checkar, BB betar 2400 och synar jag av misstag!!! River blank, är såååå sugen att ställa men väljer att checka vilket också BB gör och visar 8-8. Tilten igen. -1k igår på lite 2.5/5 och HU 1/2. Förlorade en 750 kr pott med J hög färg mot K hög färg där jag var 100 att han måste ha set.

Iallafall är jag supernöjd över spelet i turren nyss, svidigt att ett litet misstag ska förstöra, inte allt med mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare.

 

Har tagit beslutet efter drygt ett år att lägga ner dagboken för alltid, eller bara tillfälligt. Får se hur det blir med den saken. Har ingen motivitation att uppdatera den just nu, inte pga poker, känner bara inte för det. Inte gulat eller så, flyter på som "vanligt".

Tycker inte heller att jag utvecklas i spelet som mycket med hjälp av dagboken senaste månaderna, utan har väl mest postat "olärliga" händer som kanske inte gör dagboken speciellt intressant.

Får ta och tacka alla läsare och önska er lycka till! Ses vid bordet och i trådarna! ;-)

 

Cya!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Har just avslutat en session där jag slutade +

Den här var fiiin!

 

Plats 1: _mattias_ (199.80)

Plats 2: p3st (506.70)

Plats 3: westens (112.38)

Plats 4: KristinaJ (186.05)

Plats 5: tiltMIG (288.93)

 

p3st lägg LM 1.00

westens lägg SM 2.00

 

** Giv **

KristinaJ [Eh, Ks]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

KristinaJ Höj till 8.00

tiltMIG Höj till 18.00

_mattias_ Lägg

p3st Lägg

westens Lägg

KristinaJ Syna 18.00

 

*** Flop(Board): *** : [Ds, 10k, Kns]

 

*** Bet Runda 2 ***

KristinaJ Passa

tiltMIG All-in 270.93

KristinaJ All-in 168.05

 

*** Turn(Board): *** : [Ds, 10k, Kns, 10s]

 

*** River(Board): *** : [Ds, 10k, Kns, 10s, 5h]

 

*** Showdown *** : Rake: 9.35 Totalpott: 365.75

KristinaJ [Eh, Ks] Stege med ess i topp Vinst :365.75

tiltMIG [8r, 9k] Stege med högsta kort dam Vinst :0.00

 

_____________________________________________________________

 

Jasså det var du som snodde den potten från mig:evil:

Tänkte du hade PP så att du kunde lägga set eller sämmre :cry:

wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var du själv som skrev ut din ålder, finns anställda hos svs som läser på pf...

 

Bra att de gör sitt jobb ibland!

 

---

 

Något att göra i 95 dagar...

358922.jpg

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=529163

 

"Haha" jag dör av skratt, suck.....

 

Betyder min ålder(som jag skrev för läääääääääääääänge sedan) att det spelat någon minderårig på kontot?!

 

 

Edit: Bra att du kliver fram btw. Återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Haha" jag dör av skratt, suck.....

 

Betyder min ålder(som jag skrev för läääääääääääääänge sedan) att det spelat någon minderårig på kontot?!

 

 

Edit: Bra att du kliver fram btw. Återkommer.

 

Kliver fram? Har inte anmält dig, men tycker fortfarande att det är bra.

 

Är du över 18 o har spelat på ditt eget konto? Ja eller nej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Haha" jag dör av skratt, suck.....

 

Betyder min ålder(som jag skrev för läääääääääääääänge sedan) att det spelat någon minderårig på kontot?!

 

 

Edit: Bra att du kliver fram btw. Återkommer.

 

 

Smög det sig in ett litet hot där? Å va menar du med att du skrev din ålder för lääääääääääääänge sen? Hoppade du över nåt år sen dess eller? Det är ju ingen domstol det här direkt, utan skriver du att du är för ung så tror väl läsarna på det utan bevis i form av bilder tagna där du sitter framför din datorn med födelseattesten framför dig?

 

Menar inte att det e "rätt åt dig", men du måste ju inse att det inte behöver vara nån som tjallat om du skrivit i dbn hur gammal du e?

 

gl med å få ut de pengar du vunnit iaf, surt annars.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smög det sig in ett litet hot där? Å va menar du med att du skrev din ålder för lääääääääääääänge sen? Hoppade du över nåt år sen dess eller? Det är ju ingen domstol det här direkt, utan skriver du att du är för ung så tror väl läsarna på det utan bevis i form av bilder tagna där du sitter framför din datorn med födelseattesten framför dig?

 

Menar inte att det e "rätt åt dig", men du måste ju inse att det inte behöver vara nån som tjallat om du skrivit i dbn hur gammal du e?

 

gl med å få ut de pengar du vunnit iaf, surt annars.

 

/SK

 

Nej inget hot. Shit...har bara inte tid just nu, men nu vet jag iallafall vem det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DEN ELLER DOM SOM SAGT NÅGOT UTAN BEVIS TILL SVENSKA SPEL OM MIN ÅLDER KAN PERSONLIGEN TA KONTAKT MED MIG PÅ MSN ELLER MOBIL.

<editerat av Othello>

 

VÅGAR NI INTE?!

Som redan skrivits är det många fler som läser trådar än skriver i dem.

Det är inte så svårt att med hjälp utav din morsas(antagligen den reggade på svs) personnummer, ta reda på hur gammal hennes son mattias är.

 

Ursäkta ifall det var pga att jag bumpade tråden som supporten på SvS eller tjallaren läste det.

Men det var inte meningen isåfall, även om jag tycker det är fel att minderåriga ska spela så skulle jag inte gjort det före jag varnat dig så du kunde tatt ut pengarna åtminstonde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...