Gå till innehåll

Lås tråden, admin.


papiPope

Recommended Posts

Hej.

 

Om mig

 

 

Jag tycker om all möjlig sport, men framförallt fotboll och bandy.

Poker har jag spelat i ca ett år, mest med vännerna i början men för ca ett halv år sedan så började jag med playmoney och freerolls på nätet.

Nu har jag spelat på Svenska spel i två månader och det har gått rätt så bra. Spelar på 0.5kr/1kr bord och plussar oftast varje vecka. Nån gång går jag back högst 50 kr men det är inte så farligt.

 

Varför skriver jag dagbok?

 

Ja, av den enkla anledningen att jag vill ha mer översikt av mitt spel. Och så jag vet vilka misstag jag gör när jag förlorar inköp. På så sätt kanske jag slipper onödiga förluster.

 

Mål?

 

Några direkta mål har jag inte, för jag vet inte hur många timmar i veckan jag kan spela med tanke på att jag går skola. Förhoppningsvis ska jag kunna plussa 1000 kr i månaden vilket jag har lyckas med på dom två månader jag spelat på SvS.

 

 

Bankrulle när dagboken startades: 2087 SEK.

 

 

 

Med vänliga hälsningar/ MattiasJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag "nickar" krsitnaJ. Inget spel igår blev det, hade inte tid när jag hade fotbollsträning och sånt.

 

Idag har det bara gått bakåt. Förlorat 100 kr(två 50 kr inköp) och spelat oerhörd dålig poker, och så känns det som att jag aldrig träffar.

 

Två händer sved riktigt mycket. (Glömde att kopiera Hand Histroiken från SvS)

 

Satt på K-7s och checkade på BB. Bara SB syndae pre. Kom A-A-4 på flop och vi båda checkade. Turn K och Fi checkade. Jag betade 3 kr, fick syn. River X, Fi checkade och jag betade 5 kr och FI höjde till 10 kr. Valde att syna och FI visade A-8. Snyggt slowspel av FI.

 

Fick Q-9s på knappen och synade. Flop 9-7-3, pott 4kr och det var checkat till mig, då betade jag 3 kr och fick en syn. Turn 3 och FI checkade och jag betade 7 kr och fick syn. River 10, check igen från FI och jag checkade tillbaka och han hade A-A. Eh? Bara syn från honom pre flop?

 

Spelade jag fel någon av händerna?

 

 

Hatar poker just nu känns det som! :evil:

 

Men men, det är bara att kämpa på och försöka komma upp ur svackan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett generellt tips för spel på dessa låga nivåer. Spela bara bra starthänder och spela dina träffar hårt. Var försiktig med toppar och liknande. Toppar är inte lika mycket värda i multiway-pot som i heads up-potter. Låt korten göra sitt och låt motståndarna göra misstag, vilket de kommer göra.

 

Spela enkelt och trixa inte till det. Bluffar finns noll värde i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Så här kommer min taktik se ut resten av veckan:

 

*Spela tight

 

*Aggresivt med bra kort(om jag inte försöker mjölka lite)

 

*Aldrig bluffa(försöka iallfall)

 

*Bara spela låga suited-connecter från posision. (alltså 7-6s osv)

 

*Ta tre djupa andetag om jag förlorar en stor pott.

 

*Aldrig ta dumma chans synar om dom inte är extremt billiga.

 

*Vänta minst 2 timmar efter skolan innan jag spelar så att jag inte är så trött.

 

*Om jag dubblar ett inköp eller nästan dubblar så lämnar jag bordet och köper in mig på nytt. Så att jag inte förlorar det jag vunnit.

 

 

Vet ni något mer jag kan göra så skulle jag vara tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå:)

 

Så du spelar oxå på SvS, jag spelade på samma nivå ochpå NL innan oxå men jag har nu gått över till Limit i stället, pallade inte NL. Verkar som om vi har ngefär samma mål för tillfället jag hade oxå tänkt plussa nån tusenlapp i månaden :) Vad kör du för bankrullekrav frö din nivå??

 

ha det fint, lycka till:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Om jag dubblar ett inköp eller nästan dubblar så lämnar jag bordet och köper in mig på nytt. Så att jag inte förlorar det jag vunnit.

.

det där låter bara dumt...

 

Gör du de?

 

 

Spelade 20 kr heads up idag. Hann bli tre stycken innan dagsbudgeten var borta. :(

 

1:a heads upen:

 

Dominerar och Fi är väldigt lättsläst. Avgörade handen blir när jag får AK och höjder upp 5*BB och han synar. Sen slowspelar jag floppen A-K-5. Som blir all in på turn och så får jag färg på river. Han hade A-J.

 

2:a heads upen:

 

Samma motståndare som i 1:a och han går all in första handen då lägger jag 8-7s. Andra handen går han också all in och då fattar jag att han är på tilt och jag synar med A-5. FI visar 10-2 off.

På floppen träffar jag 5:an, men blir såklart utdragen på river då han träffar 10:an!

 

3:e heads upen:

 

Förlorar en ganska stor pott med två par mot stege.

Senare tittar jag på T-T han höjer och jag går All in. Syn från FI och han visar A-T och träffar A på flopp. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 7 stycken heads up idag. Vunnit 4:a, men ska rättvisan säga nått så bordet jag faktsikt vunnit alla sju. Och då ljuger jag inte.

 

Dom tre jag förlorat såg ut så här:

 

AJ(Jag) mot KJ :spade: all in preflop. FI fick runner runner färg.

 

Andra förlorade jag enb stor pott när jag floppade 2 par men han fick högre två par på river. Sen hade jag inget att spela med.

 

Tredje floppade jag tvåpar och FI fick runner runner stege och jag hade baar 20 i marker kvar. Men på nått konstigt sätt vann jag upp mig till 1800 innan jag gick nedför igen.

 

 

Och så har jag spelat en seeeeeeeg heads up när Fi höjde preflop 3 gånger på 25 minuter. Vann nog 85%(minst) av alla händer.

 

Dagens roligaste flopp:

 

Hand #102286449 vid bordet: Ansjovis

Startad: Thu Sep 14 21:43:24 2006

 

HERO sitter på plats 1 med 1945.00

FI sitter på plats 2 med 2010.00

 

FI satsar s mörken 30.00

HERO satsar l mörken 15.00

 

FI: --, --

HERO: Jd, 10d

 

Pre-flop:

 

HERO: Höj 90.00

FI: Höj 150.00

HERO: Syna 150.00

 

Flop (Board: 7d, 8d, 9d): Oj!

 

FI: Passa

HERO: Passa(Ja, vad ska man göra mot världens tightaste i heads up?)

 

Turn (Board: 7d, 8d, 9d, 10s):

 

FI: Passa

HERO: Satsa 90.00

FI: Lägger mig (Nååå!)

 

HERO vinner potten på 300.00 :(

 

 

Men annars var det väl en godkänd dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några dagan sedan jag skrev. Det blev inget spel ihelgen för min veckobudget var slut :( .

 

Måndag

 

Plussade ca 50 kr för första gången på länge :D. Annars hände det inte så speciellt mycket runt borden den dagen.

 

Tisdag

 

Började tisdag med att förlora ett inköp, efter dåligt spel och lite otur.

Senare efter att jag varit på fotbollsträning så spelade jag igen och då fick jag bra kort och spelade hyfsad poker. Vann 150 kr, så jag plussade ca 100 kr på tisdagen. Mycket bra för mig med tabke på att det inte var helg.

 

Onsdag

 

..................................................................SKIT! -100 kr.

 

 

 

 

 

 

Bankrulle: 1833 kr :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FREDAG!!!

 

Då var den månads budgeten slut!

 

Fattar inte hur jag kan förlora på river hela tiden!

 

Så här såg två(var fler som det såg typ ut så här) raka 20 kr heads up ut sista handen:

 

Sitter på A-3s och går all in. Fi synar med K-J och floppen är bara skit. Men jag VET att han kommer att vinna på river och det gör han såklart när det kommer fram ett J.

 

Andra har jag 9-9 och går all in och Fi visar upp K-Q och så kommer en

Kung på river.

 

En annan var att båda floppar flush men han har högre osv....

 

 

Men cash game hand hade jag K :diamond: 10 :diamond: på knappen och höjder upp 3 kr när alla lagt sig. Får syn av SB. Flopp: K :spade: 10 :spade: 3 :heart: och jag betar 5 kr efter att SB har checkat. Han synar och turn är 4 :diamond: och då höjer SB 6 kr och jag tänker: "öööhh?!" Väljer att syna bara. River J :spade: . Då slänger SB in 17 kr. roligt! vad kan han ha? Joo A-9 i :spade: ...........

 

 

Det känns faktiskt riggat SvS. När man är ny spelare där får man kanon kort och vinner. Sen när man spelat ett tag kommer bara skit.

Så är det för mig, min brorsa och min farsa.

 

 

Just nu kan jag säga att "SvS och river FTW!...eller så inte"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen hand history .

 

 

Sitter på knappen och kollar på Q-Q.

 

UTG synar och spelaren efter honom foldar.

Jag höjer till $0,12. SB fold. BB som gått all in med $3,5 tre gånger irad gör så igen.

Men då synar UTG och han måste ju ha något i stil med AA, KK eller AK.

 

Jag väljer att folda. BB har A-7 och UTG har A-K.

 

Hade vunnit den hande för det kom en Q på turn :/

 

 

Var det fel att kasta? Skulle jag ha gått all in pre-flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen hand history .

 

 

Sitter på knappen och kollar på Q-Q.

 

UTG synar och spelaren efter honom foldar.

Jag höjer till $0,12. SB fold. BB som gått all in med $3,5 tre gånger irad gör så igen.

Men då synar UTG och han måste ju ha något i stil med AA, KK eller AK.

 

Jag väljer att folda. BB har A-7 och UTG har A-K.

 

Hade vunnit den hande för det kom en Q på turn :/

 

 

Var det fel att kasta? Skulle jag ha gått all in pre-flop?

 

 

Asså, jag hade inte foldat, Riske känns överhängande att dem har kort som blockar varandra och gör dig till större favorit, än vad du redan är mot AK, typ. Att sen en Dam föll ska du nog inte lägga nån energi på då det förmodligen inte gjort det om du synat. Slumpgeneratorn du vet! ;)

 

Allt som är skrivet ovan är skrivet "under influence" of alkohol, så ta det med en nypa salt, Men för stunden verkar det smart! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte spelat på SvS på två veckor för att jag hade förlorat hela månadsbudgeten så nu var det dax igen.

 

MEN DET GÅR JU INTE ATT VINNA DÄR! Herregud!

Förlorar med två par mot högre två par eller att nån får in stege/färg. Allt möjligt...

 

Och den senaste:

 

Hand #115039659 vid bordet: TURBO Ulfhild 17

Startad: Sun Oct 01 21:09:40 2006

 

BEBBE10 sitter på plats 1 med 92.70

HERO sitter på plats 2 med 17.30 (förlorat två stora potter)

rlle sitter på plats 3 med 15.10

Bad_J sitter på plats 4 med 47.00

 

HERO satsar s mörken 1.00

BEBBE10 satsar l mörken 0.50

 

BEBBE10: --, --

HERO: 10s, Js

rlle: --, --

Bad_J: --, --

 

Pre-flop:

 

rlle: Lägger mig

Bad_J: Syna 1.00

BEBBE10: Syna 1.00

HERO: Passa

 

Flop (Board: 6s, Jd, 7s):

 

BEBBE10: Passa

HERO: Satsa 2.00

Bad_J: Syna 2.00

BEBBE10: Lägger mig

 

Turn (Board: 6s, Jd, 7s, 7h):

 

HERO: Satsa 3.00 (liten? jaa, ville kolla om han fick triss)

Bad_J: Syna 3.00

 

River (Board: 6s, Jd, 7s, 7h, Qs):

 

HERO: All in

Bad_J: Syna 12.30

 

Showdown:

 

HERO visar: 10s, Js (färg med högsta kort dam)

Bad_J visar: As, 3s (färg med ess i topp)

 

Huvudpott:

Bad_J vinner potten på 36.70 med färg med ess i topp, ess sidokort.

 

Han hade ju synat hur mycket som helst hela tiden ändå så det spelar ingen roll hur mycket jag valde att beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt med högre flush, svårt att komma ifrån den...Att du sedan skriver att det inte spelar ngn roll hur mkt du betar eftersom han ändå synar är ju inte riktigt sant eller hur? I det här fallet hade utfallet blivit detsamma eftersom han inte släpper drag, men i alla fall som färgen inte kommer vinner du en större pot. Beta pot eller strax under på turn och checka till honom på rivern om färgen inte träffar....

 

K7 handen på förgående sidan är mkt dåligt spelad förresten. Ok, med ett bet på turn, men när du får syn där är det bara att checka river. Vad får du syn av som du slår? Inte ofta ngn synar med fyran där (horribelt). Att du synar fi:s chechöjning på rivern finns inte...

 

Snyggt slowspel av fi? Ganska fiskigt och standard på lägre nivåer...

 

Lycka till med pokern, du skall se att det vänder snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...