Gå till innehåll

NLT - Some kind of move

jacobmal

Recommended Posts

Jag har FI markerad som synstation. I övrigt är han väl någorlunda rättfram.

Spelet fram till river är någorlunda standard.

På river väljer jag c/r för att:

1) Han kan checka bakom med 66,55,Ax

2) Det är inte troligt att han har en båt/J eller KK,AA. Jag kan däremot ha det, borträknat J.

3) Han kommer med allra största sannolikhet inte värdebeta en hand jag slår, bara det som slår mig.

4) Metaspel

Ni behöver inte vara snälla med kritiken bara för att det är jag som postar...

Party Poker ($20 no limit). Hand converted by Check Raised hand converter

MP ($4948.72) (MP)

UTG ($3229.00) (UTG)

HERO ($1830.00) [ 5s.gif8s.gif ] (CO)

SB ($1225.44) (SB)

BB ($761.50) (BB)

BTN ($2010.00) (BTN)

Preflop (6 players):

2 folds.

HERO raises $80.00.

BTN calls ($80.00) [2.38:1].

2 folds.

Flop (9.5 bets ($190) in pot, 2 players):

2c.gif8h.gif3s.gif

HERO bets $130.00.

BTN raises $300.00.

HERO calls ($170.00) [4.65:1].

Turn (39.5 bets ($790) in pot, 2 players):

2c.gif8h.gif3s.gifjacks.gif

HERO checks.

BTN checks.

River (39.5 bets ($790) in pot, 2 players):

2c.gif8h.gif3s.gifjacks.gifjackh.gif

HERO checks.

BTN bets $375.00.

HERO raises $1100.00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog gått all in på turn. Svårt för han o syna samtidigt som du garanterat har outs.

Han slår ju eventuellt om på flop för att få se en billig turn med a4/a5 etc. Tycker du måste betta turn ur pos.

På river gillar jag checkraisen. Jag får känslan av att din hand står, kan eventuellt vara utkickrad.

Länk till kommentar

Jag hade nog gått all in på turn. Svårt för han o syna samtidigt som du garanterat har outs.

Han slår ju eventuellt om på flop för att få se en billig turn med a4/a5 etc. Tycker du måste betta turn ur pos.

På river gillar jag checkraisen. Jag får känslan av att din hand står, kan eventuellt vara utkickrad.

håller med om det mesta förutom all in stället på turn, väljer ej all in utan dock en ganska hård bet nära pottstorleken som vapen då, Beta ur position på turn är också ett måste med din förbättring

som spelad är rivern utmärkt spelad och håller med om att din "raisebluff" känns som på många sätt en sjuk värdebet då din hand som shahin säger kan stå.

Länk till kommentar

håller med om det mesta förutom all in stället på turn, väljer ej all in utan dock en ganska hård bet nära pottstorleken som vapen då, Beta ur position på turn är också ett måste med din förbättring

som spelad är rivern utmärkt spelad och håller med om att din "raisebluff" känns som på många sätt en sjuk värdebet då din hand som shahin säger kan stå.

Största problemet folk gör nowadays är att dom inte anpassar sitt spel till åsnorna. Säg 700 istället för 1600 som han har i stacken så borde man tycka att hans beslut borde bli desamma men så är det inte.

Folk har en tendens o syna 700 på turn med en hand som 99 och sen känna sig tvungna o syna 900 på river också för att det blev "så lite i taget tills dom blev commitade."

Jag ogillar o "mjölka" varje gata, han är probably för dålig för o släppa om man inte visar exakt hur mkt dollarsh det är som gäller.

Länk till kommentar

Största problemet folk gör nowadays är att dom inte anpassar sitt spel till åsnorna. Säg 700 istället för 1600 som han har i stacken så borde man tycka att hans beslut borde bli desamma men så är det inte.

Folk har en tendens o syna 700 på turn med en hand som 99 och sen känna sig tvungna o syna 900 på river också för att det blev "så lite i taget tills dom blev commitade."

Jag ogillar o "mjölka" varje gata, han är probably för dålig för o släppa om man inte visar exakt hur mkt dollarsh det är som gäller.

Jag är absolut ingen NL cashgame spelare, men det du nämde där håller jag med om till 100% i alla fall när det gäller turneringspoker. Jag kan tänka mig att folk på denna nivån av cashgame är mkt mer medvetna dock, men om vi pratar om åsnor så är det precis så dom tänker. 700 på turn och 900 på river är billigt, men 1600 på turn all in kan bli fold, mkt bra iaktagelse!

Länk till kommentar

Antar att du menar att bara open-pusha sådär 2ggr pot eller? Ser verkligen inte meningen med de spelet. En hyffsat kompetent spelare hande blixt synat dig där med A8+, de bara skriker par+flushdrag...

Kan bara gissa att Jacobmal antagligen checkade turn föratt om fi bettade C/R. När nu fi checkade bakom öppnades den dörren att istället C/R river, då fi's hand är så otroligt lätt läst. Han har med största sannolikhet TPGK eller PP 99-TT, finns ingen annan hand IMO.

Det här kan aldrig vara en value raise, då fi precis som Jacob säger checkar bakom med allt som han slår.

Har faktiskt ingenting att "klaga" på eller kommentera vad gällande ditt spel, wp helt enkelt.

Ska man pressa fram något om, så är de syn-station tendenserna som eventuelt skulle avskräcka oss för detta move, men samtidigt så har du meta-game kompensationen där... Så de är säkerligen ok mot honom också.

Länk till kommentar

Eftersom du checkade på turn - var planen att checkraisa där?

Moderatorer

Vi moderatorer kommer att svara på direkta frågor och liknande i den här gruppen, samt moderera hårt, men inte vara aktiva i diskussionerna. Detta enbart ur ett "politiskt" skäl - det är viktigt att markera att gruppen är för forumets avancerade användare, och vi moderatorer har inte blivit moderatorer på grund av vårt pokerkunnande.

classic.

och svaret på frågan är mestadels ja.

Länk till kommentar

Är han inte troligt passiv efter sina raisar på flopen (som bra ofta får vara bluff) och ger upp direkt på turn merparten av gångerna, folda flop. Är han ute och kör ofta är det bättre att göra din hand till bluff då handen i princip blir omöjlig att spela som "checksyn" till river 6-handat.

Som spelat efter det ser det okay ut, checkraise på turn är bra.

Att beta turn eller allin på turn först ut är horribelt.

varför ser du att beta rakt in i turn som ett dåligt spel? Är det spel som jag idag ser som många väljer att utnyttja och väldigt ofta med stor framgång

Länk till kommentar

• 1 month later...