demme1 Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 30 sekunder tidigare torskade jag ett halvt inköp mot denna killen. Är inte säker på att han har någon relation till spelet i sitt tänk, men man vet ju aldrig. Har inte suttit vid bordet så länge. Den första gången hade jag QQ och hårdkörde den från början med "ragged board" han satt och tvekade handen igenom med KK. Suck.... Nåväl, konstruktiv kritik önskas. Ska jag vara så vidsynt att jag antar att någon synar med en hand där J kan hjälpa? Givetvis synar JJ, men det känns föga troligt att någon har den med tanke på brädan. Ok då, de är tomtiga, men jag räknar ju med pp och som sämst AQ. Ska jag lägga ner direkt vid omslaget? Hjorten? Du brukar vara alert på dessa händer:) Game # 030,870,101 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Eskilstuna" Game ended Wednesday 2005-Jan-12 10:33:15 PM GMT Players: trebein (EUR 21.00 in seat 1) demme999 (EUR 50.00 in seat 2) Halcyon (EUR 13.75 in seat 3) mohr74 (EUR 35.25 in seat 4) foul14 (EUR 41.50 in seat 5) djm (EUR 36.75 in seat 6) berra8 (EUR 21.50 in seat 7) Henrichsen (EUR 28.25 in seat 8) Dealer: Henrichsen Small Blind: trebein (0.25) Big Blind: demme999 (0.50) demme999 was dealt: Ac - Ah Halcyon Fold mohr74 Call (0.50) foul14 Call (0.50) djm Call (0.50) berra8 Fold Henrichsen Fold trebein Call (0.25) demme999 Raise (3.75) mohr74 Call (3.75) foul14 Fold djm Call (3.75) trebein Fold Flop Js - 9h - Jh demme999 Bet (8.25) mohr74 Fold djm Call (8.25) Turn Js - 9h - Jh - Tc demme999 Bet (5.25) djm Raise (10.50) demme999 Call (5.25) River Js - 9h - Jh - Tc - 7d demme999 Check djm Check demme999 shows: Ac - Ah (two pairs, aces and jacks) djm shows: As - Jc (three of a kind, jacks) djm wins: EUR 49.25 (with three of a kind, jacks) Rake: EUR 2.00 Citera
Rollin Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Turn Js - 9h - Jh - Tc demme999 Bet (5.25) djm Raise (10.50) demme999 Call (5.25) demme999 checks djm bet (10.50) demme999 folds han satt och tvekade handen igenom med KK Med de i vetskap tycker jag du borde ha saktat ner på turnen efter han syna ditt flopp bet. Sen tycker ja du gör helt fel när du bettar mindre på turnen än på floppen, checka eller betta ordentligt. Du skulle tänkt igenom vad för slags hand han kan ha när han höjer dej på turnen, ja tror du visste att du låg risigt till när han höjde dej fast du syna ändå. De kan vara tufft att lägga AA men i den är situationen tycker jag att du åtminstone skulle saktat ner genom att checka turnen. Citera
demme1 Postad 12 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2005 Turn Js - 9h - Jh - Tc demme999 Bet (5.25) djm Raise (10.50) demme999 Call (5.25) demme999 checks djm bet (10.50) demme999 folds han satt och tvekade handen igenom med KK Med de i vetskap tycker jag du borde ha saktat ner på turnen efter han syna ditt flopp bet. Sen tycker ja du gör helt fel när du bettar mindre på turnen än på floppen, checka eller betta ordentligt. Du skulle tänkt igenom vad för slags hand han kan ha när han höjer dej på turnen, ja tror du visste att du låg risigt till när han höjde dej fast du syna ändå. De kan vara tufft att lägga AA men i den är situationen tycker jag att du åtminstone skulle saktat ner genom att checka turnen. Du har så rätt så. Men hur mycket kan ett rimligt bet vara på turn isf? Det känns ju knsigt att ösa ut pengar på ett "test"(?). Eller check-fold som gäller kanske? Citera
King_ingo Postad 13 Januari , 2005 Rapport Postad 13 Januari , 2005 Du har så rätt så. Men hur mycket kan ett rimligt bet vara på turn isf? Det känns ju knasigt att ösa ut pengar på ett "test"(?). Eller check-fold som gäller kanske? Det där är ett stort huvudbry jag har. Hur spelar man en sån hand mot en spelare som du inte har nån speciel read på? Betar man inte pott där så kan man ju räkna med att man får ett pottbet tillbaka snabbare än man kan säga bluff. Vare sig han sitter på en knekt eller inte. Jag vet då att jag skulle ha gjort det. Skulle va roligt att höra hur någon av "dom stora" ser på det hela. Citera
hazeelnut Postad 13 Januari , 2005 Rapport Postad 13 Januari , 2005 Utan superread skulle jag säga att stackarna är för grunda för att du ska kunna lägga AA på den floppen mot bara två motståndare. Det är runt 11 i potten och dina motståndare har 30-35 var. Jag kan hålla med om att det stinker äckligt mycket knekt när han bara synar ditt bet på den floppen men det finns ändå en hygglig chans att han sitter på ett pp eller draget. På turnen har fi mindre än ett potbet kvar så det räcker ju att han har en knekt mindre än runt 65% av gångerna för att en läggning ska vara felaktig. Så mitt tips är helt enkelt att spela som du gjorde fram till turnen där du sätter honom all in. Hade däremot båda dina fiender synat ditt bet på floppen kan man kanske börja fundera på att lägga sig men även det hade varit rätt svårt och möjligen dumt. Citera
demme1 Postad 13 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2005 Fyller på med en till. Denna var lite kass av mig framförallt då jag betade för lite preflop. 6BB kommer man inte långt på på dessa borden. Sen vet jag vidare att spelet efter turn är kass, men han betade ju inte vidare mycket så AJ, KJ kan absolut inte uteslutas. Har råkat ut för sådant flera gånger. Det jag undrar mest över är nog min rereaise på floppen. Hur mycket skulle jag tryckt på med? ================================================================= Game # 031,136,501 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Helsingborg" Game ended Thursday 2005-Jan-13 10:08:57 PM GMT Players: demme999 (EUR 60.50 in seat 1) kaare (EUR 29.50 in seat 2) SIMONAPPEL (EUR 4.25 in seat 3) BigDane (EUR 127.25 in seat 4) DCR (EUR 39.75 in seat 5) MrEspen (EUR 18.75 in seat 7) Hyggeren25 (EUR 26.75 in seat 8) Dealer: demme999 Small Blind: kaare (0.25) Big Blind: SIMONAPPEL (0.50) demme999 was dealt: Ad - Ah BigDane Call (0.50) DCR Call (0.50) MrEspen Fold Hyggeren25 Fold demme999 Raise (3.25) kaare Fold SIMONAPPEL Fold BigDane Call (2.75) DCR Call (2.75) Flop Jh - Qs - 7c BigDane Check DCR Bet (3.50) demme999 Raise (7.00) BigDane Fold DCR Call (3.50) Turn Jh - Qs - 7c - Qc DCR Bet (5.00) demme999 Call (5.00) River Jh - Qs - 7c - Qc - 4h DCR Bet (6.25) demme999 Call (6.25) DCR shows: Qh - Kc (three of a kind, queens) demme999 didn't show: Ad - Ah (two pairs, aces and queens) DCR wins: EUR 45.00 (with three of a kind, queens) Rake: EUR 2.00 Citera
Stoneburg Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Den sista handen där förstår jag inte hur du tänker. När du får syn på din raise och han bettar ut på turn är det väl en lätt fold? (Eller... så lät som det nu kan vara att lägga AA) Citera
jackbalsam Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 BigDane Check DCR Bet (3.50) demme999 Raise (7.00) BigDane Fold DCR Call (3.50) En fixed raise tycker inte jag passar här, mot en sån raise kan han ju calla med vad som helst. Jag skulle höjt pott som borde ligga på $15-$18 här. Citera
King_ingo Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Jag är ingen mästare på NL. Men en sak är jag säker på och jag hade höjt minst pot på flopen. Dels för att han med QK ska få betala för sig, dels för att nån med TJ eller liknande inte ska få odds o dra ut dig. Citera
jezaja Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Utan superread skulle jag säga att stackarna är för grunda för att du ska kunna lägga AA på den floppen mot bara två motståndare. Det är runt 11 i potten och dina motståndare har 30-35 var. Jag kan hålla med om att det stinker äckligt mycket knekt när han bara synar ditt bet på den floppen men det finns ändå en hygglig chans att han sitter på ett pp eller draget. På turnen har fi mindre än ett potbet kvar så det räcker ju att han har en knekt mindre än runt 65% av gångerna för att en läggning ska vara felaktig. Dumheter, riskera 30€ för att vinna 11? Fyra scenarion: - Han har knekten (eller setkåk), du drar till 2 outs. - Han har högre pocket än board, QQ, KK, han drar till 2 outs men lär ju sällan syna om du bettar då han bör vara rädd för AJs, AA, TT, 99, alla händer du kan raisa med har honom slagen utom QQ om han har KK. - Han bluffar helt o hållet, han synar inte om du höjer honom mer. - Han hade draget till stege som han isåfall satt på turn med KQ, 78, 8x på river. Lär inte släppa en gjord stege även om boarden e parad när du raisat från början till slut. Att han minhöjer dig tyder på ganska mkt styrka på denna nivån (alla reraise oftast farliga). Att trycka in 30 för att vinna 11, och du blir kanske synad 10% av gångerna då han inte har dig slagen är en väldigt dålig affär. När han synar ditt bet på floppen är det check-syn om han bettar lite i förhållande till potten, eller check-syn om han bettar korrekt. Citera
demme1 Postad 14 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2005 Utan superread skulle jag säga att stackarna är för grunda för att du ska kunna lägga AA på den floppen mot bara två motståndare. Det är runt 11 i potten och dina motståndare har 30-35 var. Jag kan hålla med om att det stinker äckligt mycket knekt när han bara synar ditt bet på den floppen men det finns ändå en hygglig chans att han sitter på ett pp eller draget. På turnen har fi mindre än ett potbet kvar så det räcker ju att han har en knekt mindre än runt 65% av gångerna för att en läggning ska vara felaktig. Dumheter, riskera 30€ för att vinna 11? Fyra scenarion: - Han har knekten (eller setkåk), du drar till 2 outs. - Han har högre pocket än board, QQ, KK, han drar till 2 outs men lär ju sällan syna om du bettar då han bör vara rädd för AJs, AA, TT, 99, alla händer du kan raisa med har honom slagen utom QQ om han har KK. - Han bluffar helt o hållet, han synar inte om du höjer honom mer. - Han hade draget till stege som han isåfall satt på turn med KQ, 78, 8x på river. Lär inte släppa en gjord stege även om boarden e parad när du raisat från början till slut. Att han minhöjer dig tyder på ganska mkt styrka på denna nivån (alla reraise oftast farliga). Att trycka in 30 för att vinna 11, och du blir kanske synad 10% av gångerna då han inte har dig slagen är en väldigt dålig affär. När han synar ditt bet på floppen är det check-syn om han bettar lite i förhållande till potten, eller check-syn om han bettar korrekt. Intressant. Ungefär vad jag tänkte i efterhand. Tyvärr är jag inte vidare bra på att lägga dessa händer. Men hursonhelst betar han ju ~ingenting. Det var nog anledningen att jag, med en puls på 679, synade. Rent spontant borde jag kanske re-riasat för att se vad han gjorde? Citera
hazeelnut Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Jag menade alltså att man skulle sätta honom all in direkt på turnen. Inte fån-betta för att sedan re-raisa all in. Dumheter, riskera 30€ för att vinna 11? Va? Fyra scenarion:- Han har knekten (eller setkåk), du drar till 2 outs. 4 outs om det är setkåk, men visst. Tanken är inte att jag ska dra ut utan att jag kommer ha bäst hand runt hälften av gångerna. - Han har högre pocket än board, QQ, KK, han drar till 2 outs men lär ju sällan syna om du bettar då han bör vara rädd för AJs, AA, TT, 99, alla händer du kan raisa med har honom slagen utom QQ om han har KK. Nu skojar du väl ändå. Ingen är rädd för AJ el 99 här. Och skulle de vara det är det väl en strålande bluff om man tror att man kan få bort alla andra knektar. Jag skulle säga att de flesta som sitter med QQ eller KK synar ett bet på turnen. Överpar och öppet stegdrag mot mindre än ett potbet är nånting som ypperligt få personer lägger. Och, om det var som du trodde att jag menade, att jag skulle reraisa all in efter att ha blivit höjd på turnen så gör fi ett misstag om han lägger QQ eftersom han har 10 outs. KK har i övrigt 6 outs och inte 2. - Han bluffar helt o hållet, han synar inte om du höjer honom mer. Återigen, vi skulle inte vara i den här situationen om man följde min plan. Men jag kan ju nämna att chansen att han gör en renodlad bluff är så fantastiskt liten att det gränsar till löja. Du menar att det är rimligt att han först bara synbluffar floppen och sedan minhöjer turnen med absolut ingenting? - Han hade draget till stege som han isåfall satt på turn med KQ, 78, 8x på river. Lär inte släppa en gjord stege även om boarden e parad när du raisat från början till slut. Jag vet inte riktigt vad du gör för antaganden om dina motståndare. Ena sekunden säger du att de är rädda för trissar och kåkar och att de borde lägga överpar+stegdrag och överlag spelar supertight, och nu säger du att det är rimligt att tro att de synade ett nästan potbet på floppen med en gutshot. Det enda rimliga stegdraget som fanns på floppen, QT, har inte gått in. Synade han med gutshot är det bara att betala av. Färgdraget har inte heller gått in. Det finns alltså en del drag kvar varav en hel del har odds att syna en all in på turnen. De flesta färgdrag har nån slags stegdrag som bonus och stegdragen har nån slags kåkdrag som bonus. Tror man att fi kommer lägga drag som han har odds att syna är det ju bara bra. Uppenbarligen kommer han inte det men det är i allafall bra att ta så mycket betalt som möjligt. Poängen är att man kommer få syn av många sämre händer varför en all in är helt rimlig. Sen förstår jag inte varför du börjar prata om rivern när vi är all in på turn. Att han minhöjer dig tyder på ganska mkt styrka på denna nivån (alla reraise oftast farliga).Att trycka in 30 för att vinna 11, och du blir kanske synad 10% av gångerna då han inte har dig slagen är en väldigt dålig affär. Ja, vi vet ju vid det här laget att vi inte borde få uppleva denna minhöjning. Hursomhelst, om jag var i den situationen skulle jag nog bara syna för att sedan check/folda rivern om han gick all in eftersom chansen att han har ett drag har gått ner oerhört. När han synar ditt bet på floppen är det check-syn om han bettar lite i förhållande till potten, eller check-syn om han bettar korrekt. Alltså check/syn oavsett vad han gör? Överlag så är det väldigt sällan som man ska lägga sig postflop om man fått in över 10% av sin stack preflop med AA. Den här gången är absolut inget undantag. Hade t.ex Kh kommit på turnen hade det väl varit rimligt men nu fanns faktiskt alla drag kvar på turnen. Sedan kan vi nästan vara säkra på att motståndarna är dåliga eftersom de synade bort över 10% av sin stack preflop. Vetandes det kan man spela ganska aggressivt och hoppas att få syn av ganska många olika händer som man slår. Citera
jezaja Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Dumheter, riskera 30€ för att vinna 11? Va?: Räkande på floppen, skulle varit 30 för att vinna 26€, ska inte sätta sig o försöka tänka direkt efter jobbet. jag kommer ha bäst hand runt hälften av gångerna. Vad baseras det på? Enda han har slagen är ju i stort sett QQ på turn. Slowat sina KK låter mindre troligt där faktiskt, du måste tänka på att han synat 3/4 pott (stort bet, folk på 025/050 brukar inte se till pott utan storleken på betet, det skrämmer iväg folk!) på floppen. Vi är överens om att han spelade den fel på turn, men min erfarenhet av .25/.50 säger att i det läget så har han dig slagen 8/10. Att pusha in där kan omöjligt tjäna pengar i längden, han synar om har dig slagen eller som du säger QQ vilken drar ut tillräckligt ofta för att tjäna på det. Jag vet inte riktigt vad du gör för antaganden om dina motståndare. Jag drog olika scenarion för att visa vad han hade han kunna syna med, skrev inte hur sannolika dom var specifikt. Alltså check/syn oavsett vad han gör? Nej, ett allin ska inte synas där på 025/050 däremot bettar han 0-5 så kan man syna för den lilla chans att han inte valuebettar i en stor pott. Antingen en vältimad semibluff med odds eller mkt mer troligt att han har dig dragandes till de två resterande essen. 10% av stacken preflop? 90% ska slängas i sjön om man tror sig vara slagen då? Man ska inte syna med sämst hand om man inte har odds för att dra ut. Summa: Jag är för trött för att föra en argumentation. Citera
Recommended Posts