Gå till innehåll

Ranking av avancerade skribenter

brut

Recommended Posts

• Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vill också ha tebax Nebbis, men han får för fan komma ner på jorden, för Ola, Jens, Mats och och ...........är minst lika bra

Nej, det är de inte.

Ingen av oss kommer ens med på kartan.

ups :oops: sorry then. Kan inte någon av er som har hans mailadress pma den till mig så ber jag om ursäkt. Ej ironi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också ha tebax Nebbis, men han får för fan komma ner på jorden, för Ola, Jens, Mats och och ...........är minst lika bra

Nej, de är inte ens nära skulle jag säga. Nebbis hålls som en av de allra bästa postarna på 2+2 (High Stakes, NL) och de som gör den bedömningen är de som hör till de bästa i världen i denna kategori. Vi talar alltså om odiskutabel världsklass här. En sådan kille får man vara beredd att göra en del undantag för om man vill ha ett bra forum. Glädjande nog så verkar det som moderatorerna har insett detta vilket känns mycket hoppfullt inför framtiden.

Länk till kommentar

Detta börjar likna ett skämt. Har ni så svag läsförståelse så att ni inte förstår att "Bra initiativ och överlag en bra artikel, dock innehåller den även felaktigheter" är ett gott betyg och inte ett hån? Sen skriver folk att han kunde uttryckt sig snyggare, jag tror knappt det är sant. Man ska alltså t.o.m. linda in beröm? Sanslöst...

Ja, helt sanslöst. Hur man kan tycka att det inlägget är "bajs-arrogant" och börjar gnälla om "starka personangrepp" övergår mitt förstånd.

Länk till kommentar

Däremot är det på tiden att folk förstår vilken extremt begåvad person de jagar bort från forumet.

Tyvärr gör de nog inte det eftersom de flesta inte verkar ha koll på särskilt mkt öht.

Det har de säkert men de verkar däremot ha svårt att bortse från andra brister Nebbis m fl eventuellt har med sitt humör och låter det gå ut över forumkvalitén.

Jag skulle nog inte heller ha speciellt lång stubin om jag blev kallad arrogant idiot varje gång jag öppnade munnen.

Länk till kommentar

Detta börjar likna ett skämt. Har ni så svag läsförståelse så att ni inte förstår att "Bra initiativ och överlag en bra artikel, dock innehåller den även felaktigheter" är ett gott betyg och inte ett hån? Sen skriver folk att han kunde uttryckt sig snyggare, jag tror knappt det är sant. Man ska alltså t.o.m. linda in beröm? Sanslöst...

Ja, helt sanslöst. Hur man kan tycka att det inlägget är "bajs-arrogant" och börjar gnälla om "starka personangrepp" övergår mitt förstånd.

Har du tänkt på att det städats en hel del?

Länk till kommentar

Har du tänkt på att det städats en hel del?

Men nu räcker det faktiskt! Här kommer en kort resumé av det bortstädade snacket:

Nebbis skriver:

Bra artikel, fint initiativ.

Förvisso en hel del felaktigheter, men helt klart mycket bättre stoff än vad folk brukar lyckas åstadkomma här

Vilket följs av fyra mer eller mindre otrevliga inlägg som i princip går ut på att antingen pekar man ut felaktigheterna eller håller käften.

Nebbis svarar:

Lustigt hur folk tror jag har någon skyldighet överhuvudtaget att peka ut vad felaktigheterna är bara för jag påpekar att dom FINNS, knappast.

Artikeln var som sagt bra och artikelförfattaren ska ha en eloge för att ha orkat skriva den, helt klart.

Vad felaktigheterna är har varken tid eller lust att peka ut, det skulle ta mig en hel del tid att sitta och förklara det.

Och efter det brakar det av någon anledning löst i tre sidor skitsnack som tillslut leder till att Nebbis av förklarliga skäl tackar för sig.

Länk till kommentar

Men suck, jag har ju insett! och skrivet det publikt att jag är en, kanske den största anledningen till att han drog och bett om ursäkt, typ.

Försök och orka och inse att detta sant!!!!

SUCK igen! Fy fan vad blir trött på det här i bland.

Nej, du är nog inte en speciellt stor anledning till att Nebbis försvann men däremot tycker jag din kommentar var minst sagt konstig, eftersom det i de bortstäde inläggen rätt tydligt framgår att Nebbis s a s inte kastade första stenen. Nebbis har skrivit ett gäng rätt långa, hyfsat sakliga inlägg i det bortstädade snacket och det närmaste han kommer ett angrepp på en enskilt utpekad person är att kalla denne idiot.

Länk till kommentar

Du som har så många poster (även du Doc...) borde tänka till lite mer om du har ngn som helst kunskap om vad Nebbis kan tillföra forumet i kvalitet. Om vi kan få ta del av Nebbis kunskaper i det avancerade forumet så är det mer värt än att Suron kände sig sårad för ett halvår sedan. Om ni öht är intresserade av poker bör ni tänka till ordentligt gällande detta!

Detta är bara ett anonymt forum och man behöver inte gulla med random internetsnubbe i varje inlägg.

Alla har olika anledningar till att delta i ett forum.

Jag är INTE här för att lära av proffsen och förbättra mitt spel. Jag är här för att diskutera med likasinnade och ha trevligt.

Personligen skiter jag i vem nebbis är och vägrar att specialbehandla honom pga hans oerhörda kunskap eller vad det är. Jag hade ALDRIG hört talas om honom innan jag såg hans inlägg. För hans egen skull tycker jag det är viktigt att han behandlas precis som alla andra.

Vad som skett förr mellan honom om andra vet jag inget om. Jag såg ett inlägg som jag tycket var dålig stil och påpekade ARTIGT att han gott kunde anstränga sig lite mer för att visa artikelförfattaren respekt.

Han spårade ur som värsta prinsessan på ärten. Mest synd om honom, men om man låter honom uppföra sig som han vill pga hans status som pokerkunnig så gör man bara honom själv en otjänst.

Är folk så överkänsliga att de lämnar ett forum pga några få kommentarer så är det nog lika bra att de gör det. Man kan inte gå omkring och behandla folk med silkesvantar. Det är ju löjligt.

Ni ser bara dumma ut med er bruna näsa. :D

Sen är jag övertygad om att det finns gott om andra mycket duktiga pokerteoretiker som INTE är såna primadonnor. Varför göra sån affär av att man blir av med en? Jag tror nog många andra är mer hårdhudade eller helt enkelt mer polerade och hyvens och stannar. Känner ingen oro för att alla skall försvinna.

Länk till kommentar

Jag ältar det för att det stängs av folk hit och dit för saker de skriver. Det skall liksom vara en så hög nivå på allt här. Med all rätt. Men när en person som Nebbis skriver att någon skall gå och dö så är det ok. Detta var dock sista gången. Ill promise you...

Jag är sjukt glad för att jag inte råkat spilla kaffe på dig för 15 år sen eller så, du skulle väl fortfarande sitta och fundera ut onda hämndplaner. Jur j-vla långsint kan man vara??

Länk till kommentar

Sen är jag övertygad om att det finns gott om andra mycket duktiga pokerteoretiker som INTE är såna primadonnor. Varför göra sån affär av att man blir av med en? Jag tror nog många andra är mer hårdhudade eller helt enkelt mer polerade och hyvens och stannar. Känner ingen oro för att alla skall försvinna.

Nej, Nebbis är i särklass när det gäller NL-teori. Människor med extrem talang bör i vissa sammanhang behandlas annorlunda än andra. Vi andra som använder forumet i ett annat syfte än du själv har liksom forumets moderatorer insett detta. Vi blir då förstås kallade brunnäsor av sådana som du men det är helt enkelt smällar vi får ta...

Länk till kommentar

Nej, Nebbis är i särklass när det gäller NL-teori. Människor med extrem talang bör i vissa sammanhang behandlas annorlunda än andra. Vi andra som använder forumet i ett annat syfte än du själv har liksom forumets moderatorer insett detta. Vi blir då förstås kallade brunnäsor av sådana som du men det är helt enkelt smällar vi får ta...

Herregud. Det här var nog bland det töntigaste jag har läst. Om nu hela världen snurrar kring geniet Nebbis, varför inte läsa hans alster på 2+2 eller helt enkelt betala $500 i månaden för privat hjälp? Varför står hela världen och faller med Nebbis varande eller icke varande på pf.nu?

Länk till kommentar

Herregud. Det här var nog bland det töntigaste jag har läst. Om nu hela världen snurrar kring geniet Nebbis, varför inte läsa hans alster på 2+2 eller helt enkelt betala $500 i månaden för privat hjälp? Varför står hela världen och faller med Nebbis varande eller icke varande på pf.nu?

Vad enda in i bängen vill du med det här forumet då?

Länk till kommentar

Vilka stakes kör nebbis på? Så bra som har verkar vara så borde han ju köra 50/100 och köra över dom andra, eller?

Hur får du ihop det där resonemanget? Nog för att killen säkert kör över många. Men nu var det väl hans färdigheter som pokerteoretiker i främst NL SH (om jag fattat rätt) som diskuterades.

Resonerar du så i alla sammanhang? Om ni hyr in en av Sveriges vassaste managementkonsulter till firman, tror du då att Sveriges bästa företagsledare kommer till er?

Eller så kan jag ju ha missuppfattat allt, det vore ju inte första gången...

Länk till kommentar

Vilka stakes kör nebbis på? Så bra som har verkar vara så borde han ju köra 50/100 och köra över dom andra, eller?

Hur får du ihop det där resonemanget? Nog för att killen säkert kör över många. Men nu var det väl hans färdigheter som pokerteoretiker i främst NL SH (om jag fattat rätt) som diskuterades.

Resonerar du så i alla sammanhang? Om ni hyr in en av Sveriges vassaste managementkonsulter till firman, tror du då att Sveriges bästa företagsledare kommer till er?

Eller så kan jag ju ha missuppfattat allt, det vore ju inte första gången...

Jag bara undra vilka stakes han kör på.... eller körde...

Länk till kommentar

Vad enda in i bängen vill du med det här forumet då?

Vad jag vill? Skriva min dagbok typ. Tror inte så mycket på diskussioner om specifika händer på min nivå. Där spelar folk som idioter ändå. Kanske blir det viktigare när man kommer upp lite men den typ av kunskap som Nebbis besitter är inte så relevant för mig just nu.

Tills vidare vägrar jag fjäska för personer som må vara genialiska pokerteoretiker men som saknar vissa av de egenskaper som jag värdesätter.

Länk till kommentar

• 2 months later...