Klyka Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Med men ändå inte efter debaklet igår. Jag har nog missat nåt. Vad? Var? Hur? Varför? Citera
Nusseman Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Med men ändå inte efter debaklet igår. Jag har nog missat nåt. Vad? Var? Hur? Varför? Bortplockat ur det publika forumet men kortfattat tre sidor skitsnack i en tråd om en rätt intressant artikel. Citera
jna Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Bra skrivet Nusseman och bra initiativ med den nya gruppen. Givetvis är det inte bra om de bästa skribenterna lämnar forumet. Tycker bara att vissa kunde ha lite kyligare temperament. Liknande tilt vid pokerbordet och de skulle vara gulare än Homer S... Citera
Macroman Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Med men ändå inte efter debaklet igår. Jag har nog missat nåt. Vad? Var? Hur? Varför? Artikeln om bluffar i SH NLT. Tråden är dock rensad så bråket mellan Nebbis och ett gäng muppar är borta. Nebbis skrev att artikeln var bra men att det fanns några felaktigheter i den. Mupparna blev vansinniga när han inte förklarade exakt vad det var för felaktigheter. Citera
krizz Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Med men ändå inte efter debaklet igår. Jag har nog missat nåt. Vad? Var? Hur? Varför? Artikeln om bluffar i SH NLT. Tråden är dock rensad så bråket mellan Nebbis och ett gäng muppar är borta. Nebbis skrev att artikeln var bra men att det fanns några felaktigheter i den. Mupparna blev vansinniga när han inte förklarade exakt vad det var för felaktigheter. Nä, man blir vansinnig på han när han har en dålig attityd. Är jag en mupp bara för att jag påpekar det? Har han rätt att bete sig dåligt bara för att han är en värdefull medlem? Citera
Macroman Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Nä, man blir vansinnig på han när han har en dålig attityd. Är jag en mupp bara för att jag påpekar det? Har han rätt att bete sig dåligt bara för att han är en värdefull medlem? Tyvärr är det nog så men det är min personliga åsikt. Det är som sagt inget negativt mot dig som person utan det finns andra saker man måste ta hänsyn till i detta specialfall. Citera
Joey Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Hela Team Hink i ironi? ursäkta? Ja, om ni lär ut skiten så slipper ju folk tilta på over-the-top-trippel-ironierna i Mats dagbok lixom. Fast det kanske är bättre med en egen grupp; Avancerad ironi. Citera
Nusseman Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Nä, man blir vansinnig på han när han har en dålig attityd. Är jag en mupp bara för att jag påpekar det? Har han rätt att bete sig dåligt bara för att han är en värdefull medlem? Låt mig säga såhär: Så länge forumanvändarna anser sig ha rätt att avkräva en djupanalys av varenda liten del i varenda litet resonemang de duktiga skribenterna skriver, då har de i sin tur rätt att till slut surna till och tappa fattningen. Det säger sig självt att det i längden är rätt tröttsamt att bli avkrävd en doktorsavhandling från nån varje gång man säger, "All-in, eller fold, nåt annat alternativ finns inte". Det är ju inte direkt så att de som är duktiga skribenter går in i forumet med inställningen att de ska skriva tio inlägg om hur tiltade de blir på forumet, för att sedan ta time out. De söker sig hit för att de i grunden är intresserade av att spela och diskutera poker. Däremot kan man hos vissa vanliga användare se tendeser att de skapat sitt konto primärt för att ställa till med bekymmer. Nu har några av de duktigare skribenterna ett litet andningshål i den nya forumgruppen, vilket förhoppningsvis leder till att de stannar kvar i forumet och på sikt kanske aktiverar sig ännu mer i den öppna handanalysdelen igen. Det är väldigt bra för forumet. Citera
Verdi Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Nä, man blir vansinnig på han när han har en dålig attityd. Är jag en mupp bara för att jag påpekar det? Har han rätt att bete sig dåligt bara för att han är en värdefull medlem? Låt mig säga såhär: Så länge forumanvändarna anser sig ha rätt att avkräva en djupanalys av varenda liten del i varenda litet resonemang de duktiga skribenterna skriver, då har de i sin tur rätt att till slut surna till och tappa fattningen. Det säger sig självt att det i längden är rätt tröttsamt att bli avkrävd en doktorsavhandling från nån varje gång man säger, "All-in, eller fold, nåt annat alternativ finns inte". Nu förde han ju inget resonemang alls. Jag förstår vad han menade. Att folk skulle få tänka till själva innan han kom med "facit" eftersom det är mer givande. Det är en väldigt bra tanke. MEN det går ju att åstadkomma exakt det där med lite respekt och vänlighet också. Nu skrev han typ "det där är väl bra men det innehåller en del fel". Det hade kostat så lite och skapat så mycket bättre stämning om han istället skrivit "det mesta är bra men vissa saker är kanske inte riktigt korrekt sett ur mitt perspektiv. Vad det kan vara kan ni diskutera ett tag och sen återkommer jag med mina tankar och idéer." Det är ju så enkelt egentligen. Man kommer mycket längre med respekt och vänlighet även om man råkar vara bra på pokerteori. Det handlar inte om att stryka lowlimitspelare medhårs utan om helt vanlig hyfs. Vad jag vet är det ingen som irriterar sig på, eller är avundsjuka på, de som är lite äldre, som t ex gdaily. Citera
eurythmech Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Alltså...om Nebbis säger "Väldigt bra, men den innehåller några fel" om din pokerartikel är det ett gott betyg. Lite som att Fredrik Sahlin ger en film en fyra i betyg. Citera
Myssion Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 MEN det går ju att åstadkomma exakt det där med lite respekt och vänlighet också. Nu skrev han typ "det där är väl bra men det innehåller en del fel". Det hade kostat så lite och skapat så mycket bättre stämning om han istället skrivit "det mesta är bra men vissa saker är kanske inte riktigt korrekt sett ur mitt perspektiv. Vad det kan vara kan ni diskutera ett tag och sen återkommer jag med mina tankar och idéer." Det är ju så enkelt egentligen. Man kommer mycket längre med respekt och vänlighet även om man råkar vara bra på pokerteori. Det handlar inte om att stryka lowlimitspelare medhårs utan om helt vanlig hyfs. Visst hade det varit jättebra om han hade skrivit så från början (själv har jag som jag tidigare påpekat absolut inget emot det, jag sporrar bara att klura mer på vad som kan vara rätt/fel i artikeln), men det han skrev var verkligen inte oacceptabelt/drygt/ohyfsat etc. Dessutom kan man ju också säga att de som svarar hade kunnat vara mer vänliga och tillmötesgående, vilket också kostar väldigt lite, och skrivit t.ex. "Hade varit jätteintressant att höra dina tankar om vad som är felaktigt, eftersom jag vet att du är en enormt duktig pokerteoretiker, hoppas att du har tid att skriva ner något kort bara". Men istället så blir det tal om rockstjärnefasoner och urartar till allmän pajkastning... Responsen som Nebbis fick tycker jag helt enkelt var långt mer ovänlig/respektlös/ohyfsad än hans initiala kommentar. Citera
tamtaram Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 De som klagade på Nebbis inlägg hade typ fem inlägg totalt eller hade fått sin självkänsla sårad för ett halvår sen av hans oputsade inlägg så det är för mycket begärt att de ska ha förståelse för hans teorikunskaper. Detta kommer att hända igen och igen och det är "ingens fel". Min förhoppning är att Nebbis kan komma tillbaka och hålla sig till den nya tråden eftersom han är en respekterad teoretiker och att han kan hålla sig borta från de andra trådarna. Om detta funkar är det nya konceptet en stor framgång. Om Jacobmal dessutom får sin vilja igenom då är det en succé! Citera
Doc Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 De som klagade på Nebbis inlägg hade typ fem inlägg totalt eller hade fått sin självkänsla sårad för ett halvår sen av hans oputsade inlägg... Det där är ju inte rätt någonstans. Gör om, gör rätt. Citera
tamtaram Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 De som klagade på Nebbis inlägg hade typ fem inlägg totalt eller hade fått sin självkänsla sårad för ett halvår sen av hans oputsade inlägg... Det där är ju inte rätt någonstans. Gör om, gör rätt. Tyvärr är inte inläggen i tråden kvar men de som klagade hade väldigt få inlägg det är jag 100% säker på. Dessutom finns det en person som vid varje tillfälle som ges ältar ett riktigt onödigt påhopp som nebbis gjorde på stenåldern. Har jag gjort om, gjort rätt nu? Du massuppfittar nog vilken tråd vi pratar om. Jag orkar inte leta rätt på den men den handlade om NL SH bluffar. Citera
toppace Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 De som klagade på Nebbis inlägg hade typ fem inlägg totalt eller hade fått sin självkänsla sårad för ett halvår sen av hans oputsade inlägg... Det där är ju inte rätt någonstans. Gör om, gör rätt. Precis!! jag klagade inte på hans post utan på hans bajs-arroganta sätt att yttra sig om en så jä-la bra artikel. Viadre så tycker jag inte att så starka personangrepp hör hemma här. BTW har fler poster än 5. Citera
Doc Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 De som klagade på Nebbis inlägg hade typ fem inlägg totalt eller hade fått sin självkänsla sårad för ett halvår sen av hans oputsade inlägg... Det där är ju inte rätt någonstans. Gör om, gör rätt. Tyvärr är inte inläggen i tråden kvar men de som klagade hade väldigt få inlägg det är jag 100% säker på. Dessutom finns det en person som vid varje tillfälle som ges ältar ett riktigt onödigt påhopp som nebbis gjorde på stenåldern. Har jag gjort om, gjort rätt nu? Du massuppfittar nog vilken tråd vi pratar om. Jag orkar inte leta rätt på den men den handlade om NL SH bluffar. Jag klagade också och uppfyller inte dina kriterier. Citera
Suron Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 De som klagade på Nebbis inlägg hade typ fem inlägg totalt eller hade fått sin självkänsla sårad för ett halvår sen av hans oputsade inlägg... Det där är ju inte rätt någonstans. Gör om, gör rätt. Tyvärr är inte inläggen i tråden kvar men de som klagade hade väldigt få inlägg det är jag 100% säker på. Dessutom finns det en person som vid varje tillfälle som ges ältar ett riktigt onödigt påhopp som nebbis gjorde på stenåldern. Har jag gjort om, gjort rätt nu? Du massuppfittar nog vilken tråd vi pratar om. Jag orkar inte leta rätt på den men den handlade om NL SH bluffar. Jag ältar det för att det stängs av folk hit och dit för saker de skriver. Det skall liksom vara en så hög nivå på allt här. Med all rätt. Men när en person som Nebbis skriver att någon skall gå och dö så är det ok. Detta var dock sista gången. Ill promise you... Citera
tamtaram Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Hmmm... Får nog förtydliga. Flertalet var riktiga forumrookies och det var dem han retade sig på inte ER. Sen kan jag hålla med om att sättet Nebbis uttrycker sig på har utrymme för förbättringar och det är därför jag hoppas på det nya konceptet där det är ett mer slutet sällskap som uppskattar kunskapen och inte stör sig på uttryckssättet. Citera
tamtaram Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 De som klagade på Nebbis inlägg hade typ fem inlägg totalt eller hade fått sin självkänsla sårad för ett halvår sen av hans oputsade inlägg... Det där är ju inte rätt någonstans. Gör om, gör rätt. Tyvärr är inte inläggen i tråden kvar men de som klagade hade väldigt få inlägg det är jag 100% säker på. Dessutom finns det en person som vid varje tillfälle som ges ältar ett riktigt onödigt påhopp som nebbis gjorde på stenåldern. Har jag gjort om, gjort rätt nu? Du massuppfittar nog vilken tråd vi pratar om. Jag orkar inte leta rätt på den men den handlade om NL SH bluffar. Jag ältar det för att det stängs av folk hit och dit för saker de skriver. Det skall liksom vara en så hög nivå på allt här. Med all rätt. Men när en person som Nebbis skriver att någon skall gå och dö så är det ok. Detta var dock sista gången. Ill promise you... Snälla, snälla Suron hoppas det är SISTA gången nu!!! Citera
Macroman Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 De som klagade på Nebbis inlägg hade typ fem inlägg totalt eller hade fått sin självkänsla sårad för ett halvår sen av hans oputsade inlägg... Det där är ju inte rätt någonstans. Gör om, gör rätt. Precis!! jag klagade inte på hans post utan på hans bajs-arroganta sätt att yttra sig om en så jä-la bra artikel. Viadre så tycker jag inte att så starka personangrepp hör hemma här. BTW har fler poster än 5. Du som har så många poster (även du Doc...) borde tänka till lite mer om du har ngn som helst kunskap om vad Nebbis kan tillföra forumet i kvalitet. Om vi kan få ta del av Nebbis kunskaper i det avancerade forumet så är det mer värt än att Suron kände sig sårad för ett halvår sedan. Om ni öht är intresserade av poker bör ni tänka till ordentligt gällande detta! Detta är bara ett anonymt forum och man behöver inte gulla med random internetsnubbe i varje inlägg. Citera
Verdi Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Detta är bara ett anonymt forum och man behöver inte gulla med random internetsnubbe i varje inlägg. Nej, det behöver man inte göra. Men om man har taggarna utåt precis hela tiden så får man finna sig i att vissa blir lite sur(on). Citera
toppace Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 De som klagade på Nebbis inlägg hade typ fem inlägg totalt eller hade fått sin självkänsla sårad för ett halvår sen av hans oputsade inlägg... Det där är ju inte rätt någonstans. Gör om, gör rätt. Precis!! jag klagade inte på hans post utan på hans bajs-arroganta sätt att yttra sig om en så jä-la bra artikel. Viadre så tycker jag inte att så starka personangrepp hör hemma här. BTW har fler poster än 5. Du som har så många poster (även du Doc...) borde tänka till lite mer om du har ngn som helst kunskap om vad Nebbis kan tillföra forumet i kvalitet. Om vi kan få ta del av Nebbis kunskaper i det avancerade forumet så är det mer värt än att Suron kände sig sårad för ett halvår sedan. Om ni öht är intresserade av poker bör ni tänka till ordentligt gällande detta! Detta är bara ett anonymt forum och man behöver inte gulla med random internetsnubbe i varje inlägg. Detta är knappast ett anonymt forum för flera av oss! Många är publika människor på flera sätt! Visst vill jag om någon, tiita min invit under studier t ex, ha Nebbis kunskap, tro inget annat. Detta forum är dock stort som fan och det finns massa människor som kan tillföra mycket. Vi som är lite bättre än fisken måste lära oss att umgås med folk på forum. På det sättet lär vi oss och andra kan ta del av kunskapen. Om jag säger att du är en idiot utan hopp om förbättring, skulle det motivera dig? Jag vill också ha tebax Nebbis, men han får för fan komma ner på jorden, för Ola, Jens, Mats och och ...........är minst lika bra /Toppace Citera
Staahla Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Detta börjar likna ett skämt. Har ni så svag läsförståelse så att ni inte förstår att "Bra initiativ och överlag en bra artikel, dock innehåller den även felaktigheter" är ett gott betyg och inte ett hån? Sen skriver folk att han kunde uttryckt sig snyggare, jag tror knappt det är sant. Man ska alltså t.o.m. linda in beröm? Sanslöst... Citera
Staahla Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Jag vill också ha tebax Nebbis, men han får för fan komma ner på jorden, för Ola, Jens, Mats och och ...........är minst lika bra Nej, det är de inte. Citera
Nusseman Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Kort fråga: Vad är värst? Ett inlägg där användare A lackar ur på användare B, som efter ett antal förklaringar fortfarande inte begriper innebörden av ett inlägg och pga det blir kallar idiot, eller fyrtiofem efterföljande inlägg där ett flertal användare påpekar det dumma i att kalla avnändare B för idiot? Det finns ju för fasen en fiffig PM-funktion om ni vill klaga på varandra och är man bara intresserad av att gå verbala boxningsmatcher på sandlådenivå finns det säkert andra bra forum för det. Det sitter, tro det eller ej, en ganska stor skara användare vid sina datorer och försöker lära sig nåt när de besöker detta forum. Citera
Recommended Posts