Gå till innehåll

Varför kan jag inte hålla mig till FL?


Jessica

Recommended Posts

Allvarligt talat Jessica. Ditt senaste inlagg ar skrivet av en gravt spelberoende snubbe.

 

Jag betvivlar inte att du vinner men du mar ju inte bra av det hela. Det framgar med all onskvard tydlighet.

 

Latta pengar? Sakerligen. Men om du nu har plussat 250 k den har manaden sa har du ocksa rad att ta en fet paus. Snacka med nagon proffessionell. Det behover inte innebara slutet men du kanske far lite distans till dina problem - varfor du beter dig som du gor. Jag ar fullkomligt overtygad om att en psykolog kommer att klassa dig som gravt spelberoende. Da vet du det i alla fall.

 

Vad du sen gor med den informationen ar upp till dig. Fortsatta spela, tjana pengar och ma daligt eller sluta helt, ma battre men inte tjana lika mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du plussar mkt stadigt går jag emot den här tråden.

 

Jag själv tycker att pokern är destruktiv för mitt liv, varför spelar jag?

För att vinna tillräckligt med pengar under en kort tid så att jag i framtiden kan ha ett bra liv!

 

Om man plussar stadigt inkomster som en vanlig svensson kan drömma om, varför inte ta chansen.

 

Jag själv mår ruskigt dåligt emellanåt, men jag biter ihop, pokern kan ge så mycket för ens framtid.

 

Jag tänker inte spela heltid livet ut, jag ska spela 1/2-1 1/2 år till, förhoppningsvis kan jag vara lånfri resten av livet då.

 

Liv kan man skaffa sig när pokerboomen är över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort såhär denna månad 2-3 gånger ändp är jag pluss 250k kr.

 

Okej, du är nog bra på poker. Av dina HHs som du postar så kan du spela. Det är nog ingen som tvivlar på längre. Din strategi att sätta in 1000 euro och gambla är ju uppenbarligen en fisktaktik, men det förstår du säkert själv och hör inte hit. Vad du inte verkar förstå är att du kan förlora. Såvida dina 250k kr inte är en lotto/mtt vinst så kan du lika gärna förlora lika mycket. Du har någon slags attityd att lätta pengar i poker betyder 0 risk att förlora? Hur bra du än spelar så kan man inte vinna jämt. Tänk när du får en bad run och förlorar 250k. Jag vet, det låter omöjligt, men tänk dig situationen. Går du upp till 150/300 och försöker vinna tillbaka då?

 

Det kan gå så jäkla fort. Blir rädd när jag läser dina inlägg :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ni har alla rätt fast på olika vis. Jag plussar stadigt på pokern men ja, pokern får mig ofta att må dåligt. Inte därför att jag mår dåligt när jag torskar utan att det tar upp så mkt fritid. jag började plugga på Lith för ett par veckor sedan. Väldigt stressigt nu i början ändå har jag lirat en hel del poker. Skall iaf ta en pause från onlinepoker tillsvidare. Får se hur lång den blir. Mycket o göra i skolan samtidigt som jag måste börja sova igen.. (haha). Mycket party o annat nu i början.

 

Djens, finns det något livegame du är med o lirar i Linköping som inte har något emot att få en ny deltagare så är jag väldigt intresserad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Claes, claes, claes, vad händer med livet? Säg till om du behöver hjälp med något, vi är där för dig om du har problem. Allt handlar inte om snabba pengar vettu, lita på mig, jag har varit fattig hela livet typ ;) Ärligt talat vet jag inte vad jag ska ge dig för råd, men jag ställer upp om du behöver mig iallafall det ska du veta. kyss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På lördag skall jag åka till stan och.. spärra köp i utlandet för mitt cc. Det borde räcka för att inte kunna sätta in, right?

 

lixom, du menar ärligt talat att du ska sluta? Men tror nog inte det funkar så enkelt faktiskt, sen när suget kommer, och det kommer verkligen komma kan jag nästan lova och du inte kan sätta in några egna pengar, vad gör du då? Jo du frågar om nån polare kan sätta in åt dig, svårare än så är det ju inte... Sorgligt men sant.. Jag hoppas jag har fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På lördag skall jag åka till stan och.. spärra köp i utlandet för mitt cc. Det borde räcka för att inte kunna sätta in, right?

 

lixom, du menar ärligt talat att du ska sluta? Men tror nog inte det funkar så enkelt faktiskt, sen när suget kommer, och det kommer verkligen komma kan jag nästan lova och du inte kan sätta in några egna pengar, vad gör du då? Jo du frågar om nån polare kan sätta in åt dig, svårare än så är det ju inte... Sorgligt men sant.. Jag hoppas jag har fel..

En polare sätter inte in pengar åt en spelmissbrukare. Well, förutsatt att denne någon känner till spelmissbruket. Så länge Jessica spridit ordet till sina nära och kära så bör det inte vara något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du vinner 1000 Euro per dag på din vanliga limit när du spelar FL. Det är mycket pengar. Problemet verkar vara att du vill vinna ännu mer.

 

Bestäm dig för att visa karaktär genom att bara spela FL 15/30 eller FL 30/60 under en månads tid. Oavsett hur det går får du inte gå upp eller ned i nivå, och inte spela något annat än FL.

 

Tänk igenom detta noga. Och då menar jag att reflektera över följande under några veckors tid. Du kan tjäna 10000 SEK per dag. På ett år blir det 3,6 miljoner SEK. Räcker inte det? Nä, du försöker vinna 100 miljoner på ett år. Genom att spela ett spel du är sämre på, mot bättre motståndare. Tycker du det verkar vettigt?? (En viktig del i detta är att identifiera varför du jämnt och ständigt tiltar bort halva vinsten på NL. Söker du större och större risker? Vad är det som händer med dig en dag när du backar 2000 EURO? Det känns lite som att du måste vinna tillbaka allt direkt, men poker fungerar inte så, variansen är enorm! Troligen är du rätt förbannad. Bestäm dig då för att sluta spela för dagen om du backat mer än 100 BB, oavsett om de som sitter runt bordet är jättefiskar. Ta en långpromenad tills du lugnat ner dig, och gör sedan något annat resten av dagen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...